Hrvaška vlada poskušala pritiskati na POP TV, poroča 24ur.com

8. 4. 2019, 19:51 | Aktualno | Vir: STA

                            Hrvaška vlada poskušala pritiskati na POP TV,  poroča 24ur.com (foto: STA/Nebojša Tejić) STA/Nebojša Tejić

Hrvaška vlada je skušala preko posrednika vplivati na POP TV, da ne bi prišlo do razkritja, kdo naj bi stal za prisluhi v arbitraži med Slovenijo in Hrvaško, poroča portal 24ur.com. Prav tako naj bi Hrvaška s prisluškovanjem nadzirala tuje novinarje, navajajo.

Spletni portal je prejšnji teden objavil, da je za prisluhe slovenski agentki in arbitru odgovorna hrvaška obveščevalna služba SOA, natančneje agent Davor Franić, znan tudi kot Davor mehanik.

Kot je danes na portalu objavil novinar POP TV Jure Tepina, so večer pred objavo imena in fotografije hrvaškega obveščevalca Franića v uredništvo dobili klic, v katerem so jih prosili in jim predlagali, naj prispevka ne objavijo.

"Lobist, ki nas je kontaktiral, se niti ni zavedal razsežnosti, prav tako ni poznal glavnega naročnika poskusa pritiska na slovenski neodvisen medij. Namero, da zgodbo objavimo, je vedel izjemno majhen krog ljudi, zgolj dva novinarja na POP TV, in Hrvaška je to lahko izvedela le s prikritimi obveščevalnimi metodami," je prepričan Tepina.

Poleg tega je "član uprave ene najpomembnejših hrvaških medijskih hiš in dober prijatelj številnih hrvaških politikov skušal prepričati ali celo podkupiti direktorja tuje multinacionalke, da ta pritisne na POP TV," je zapisal Tepina.

Na portalu so tudi objavili posnetek tega pogovora, na katerem je po navedbah Tepine vodilni predstavnik avstrijske Styrije na Hrvaškem, 51-letni Ivan Tolj, ki naj bi bil "alfa in omega časnika Večernji list in spletnega portala 24sata.hr". Tolj naj bi omenjenega neimenovanega direktorja tuje multinacionalke klical v imenu hrvaške vlade, kar je dal sogovorniku tudi jasno vedeti.

Tolj ima glede na posnetke, ki jih je objavil POP TV, tesne povezave tako s hrvaško predsednico Kolindo Grabar-Kitarović kot tudi s premierjem Andrejem Plenkovićem. Na enem od posnetkov sedi tudi skupaj z vodjo SOA Danielom Markićem.

Hrvaška uradno sicer zanika informacije o prisluškovanju in trdi, da je zgodba izmišljena. A postavlja se vprašanje, "zakaj bi se hrvaška stran tako trudila vplivati na tuj medij in preprečiti zgodbo, za katero - brez dokazov - trdijo, da je izmišljena", še piše novinar POP TV.

Hrvaška zavrača vsakršno odgovornost za prisluhe sicer nedovoljenih pogovorov med slovensko agentko in arbitra med arbitražo leta 2015. Te prisluhe je na Hrvaškem najprej objavil Večernji list, dolgo pa se je ugibalo, kdo stoji za njimi.

Hrvaška je po razkritju prisluhov sporočila, da odstopa od arbitraže, ker da je ta "nepovratno kompromitirana". Arbitražno sodišče je kljub temu sprejelo odločitev, da je Slovenija storila prekršek, a ne take narave, da ne bi moglo sprejeti končne odločitve. Hrvaška kljub temu vztraja, da je iz arbitraže izstopila in ne priznava niti končne razsodbe iz leta 2017.