Jaguar »f-type«

11. 6. 2008, 12:56 | Aktualno | Vir: Playboy

                            Jaguar »f-type« (foto: Jaguar) Jaguar

Jaguar se vrača k čistokrvnim športnikom, s katerimi je kradel vzdihljaje v petdesetih in šestdesetih letih. Letos so si zadali cilj, da bodo v prihodnjih 36 mesecih predstavili 15 novih modelov. Šestnajsti naj bi bil jaguar f-type, eden najlepših avtomobilov v zgodovini te angleške znamke.

Bilo je januarja 2000 v Detroitu, kjer so prvič predstavili študijo Jaguarjevega roadsterja z imenom f-type concept. Še zdaleč ni bilo jasno, ali bo novi športnik kdaj videl tudi cesto.

Jonathan Browning, mož s samega vrha Jaguarjeve vodstvene strukture, je takrat izjavil: »Svetu predstavljamo nov Jaguarjev model – f-type. Namen je povsem preprost. Želimo dražiti in izzivati naše dosedanje in bodoče kupce.« Potem se dvanajst mesecev ni zgodilo nič.

Do letošnjega novega leta, ko je javnost nagovoril Jaguarjev direktor dr. Wolfgang Reitzle: »Jaguar je eden najbolj izzivalnih avtomobilov na svetu. Znova bomo začeli izdelovati avtomobile, ki bodo vzbujali čustva. Odločali smo se dvanajst mesecev in zaradi izjemnega odziva na naš novi projekt f-type smo sklenili, da ga bomo začeli izdelovati.«

Odločitev za tako futurističen športni model najbrž ni bila naključna, saj so jo sprejeli ob dveh velikih obletnicah: prvi zmagi jaguarja na vztrajnostni dirki 24 ur Le Mansa pred 50 leti in ob 40 letih jaguarjevega najbolj legendarnega športnika e-type.

Jasno. Za E-jem pride F. Tudi v avtomobilizmu. Eden redkih uveljavljenih slovenskih avtomobilskih oblikovalcev, ki je svoj čas delal za BMW, Georg Gedl (njegova skupina je zrisala značilno beemvejevsko armaturno ploščo, zamaknjeno proti vozniku), je ob predstavitvi Jaguarjevega modela F pravilno ugotovil, da se danes oblikovalci bolj kot kdaj prej pri gledanju v prihodnost z enim očesom ozirajo v preteklost.

Geoff Lawson, šef dizajna pri Jaguarju, katerega delo je dokončal Keith Helfet, se je torej zgledoval po najbolj plodnih športnih Jaguarjevih izdelkih iz petdesetih in šestdesetih let (e-type, XK 120). Morda je tudi zato nadvse minimalistična in do najmanjše podrobnosti izpiljena armaturna plošča v aluminiju v najnovejšem roadsterju F posvojena iz modela XK 180. Težko je spregledati, da je vsako najmanjše stikalo skrbno izstruženo iz aluminija. Vrhunska estetika, ki ni utrpela škode na račun funkcionalnosti.

F-type zdaj nastaja s pomočjo Fordovega imperija. Skrb za varnost so zaupali Volvu, prste ima zraven tudi Lincoln. Motor naj bi naredili na osnovi Jaguarjevega S in X-typa AJV6. Za začetek naj bi trg izzvali z 240 konjskimi močmi, kasneje menda tudi z močnejšimi. Menjalnik bodo vgradili po želji kupca: ročni ali samodejni.

Vzrok in opravičilo za rojstvo novega f-typa smo iskali pri njegovih prednikih in obletnicah. V avtomobilskih krogih pravijo, da f-type ni nič drugega kot Jaguarjeva invazija na Porsche, se pravi na model boxter. Počakati bo treba še vsaj do leta 2003, ko naj bi ponudili (kar) 25.000 jaguarjev f-type.

Kako se je kalil Jaguar »f-type«

Trije kultni predniki

  • XK 120

  • E-type

Za šestdeseta je imel ogromno nedoumljivih tehničnih detajlov, za kar je dobil tudi priznanje Muzeja sodobne umetnosti v New Yorku, kjer so eno od zgodnejših različic uvrstili v svojo trajno zbirko, kar je doslej uspelo le še dvema avtomobiloma. Zmogel je celih 240 km/h, pod pločevino je imel namesto klasičnega okvirja močan nosilec, dopolnjen s konstrukcijo iz cevi, ki je nosila motor in kolesa. Avtomobil, ki še danes razvname marsikoga, so izdelovali vse do leta 1974. Proizvodnjo so ustavili uspehu primerno: zadnjih 50 primerkov so, razen enega, pobarvali v črno in vanje vgradili spominsko ploščico, da gre za zadnjo izdajo.

Tehnični podatki jaguarja »f-type«

Motor: V6, 24 ventilov

Gibna prostornina: 3200 cm3

Največja moč: 240 KM pri 6800 vrt/min

Največji navor: 293 Nm pri 4500 vrt/min

Menjalnik: ročni ali samodejni

Mere (dolžina/širina/višina): 4,11 m/1,73 m/1,09 m

Največja hitrost: 250 km/h

Cena (na angleškem trgu): 30.000 funtov (10.700.000 tolarjev)

TEKST: Katarina turnšek

FOTO: Jaguar