11. 6. 2020, 06:00 | Vir: STA

Kinematografi bodo v petih letih izgubili več kot 24 milijard dolarjev

Stanko Gruden/STA

Svetovna zabavna industrija bo zaradi posledic pandemije covida-19 v prihodnjih petih letih izgubila 160 milijard dolarjev. Najbolj bo prizadeto oglaševanje, posledice pa bodo najbolj čutili kinematografi, je ugotovitve analitske hiše Ampere sporočila kolektivna organizacija Aipa. Največje zmagovalke koronakrize bodo platforme za streaming.

Oglaševanje, ki bo nominalno najbolj prizadeto, bo letos izgubilo 40, prihodnje leto pa 43 milijard dolarjev. Vendar zaradi robustnosti in njenega letnega obsega posledice ne bodo tako hude, kot denimo na področju kinematografov oziroma plačljive televizije, poudarjajo v Ampere. Kinematografi bodo v petih letih izgubili več kot 24 milijard dolarjev.

Kot so izračunali v Ampere, bodo v nasprotju s kinematografi in plačljivo televizijo, ki je največ izgubila zaradi odpovedanih športnih dogodkov, streaming platforme v prihodnjih petih letih zabeležile dodatno 12-odstotno rast glede na predkoronske napovedi. Streaming je tako edina dejavnost, ki bo v okviru zabavne industrije beležila rast. Rast streaminga pa so napovedale tudi številne druge analitske hiše.

Ob tem se, kot so zapisali v Aipi, postavlja vprašanje, kako hudo bodo prizadeti tisti, ki omogočajo, da zabavna industrija sploh deluje, in sicer ustvarjalci. Te je, tako kot druge umetnike po svetu, pandemija koronavirusa močno prizadela, saj mnogi še vedno ne morejo delati, kako bo v prihodnje, saj je kulturno-kreativni sektor močno prepleten, pa ne more napovedati nihče.

"Posebej težko je avdiovizualnim ustvarjalcem, saj so filmski studii povečini še vedno zaprti, kinematografi se le počasi odpirajo, snemanja se odpovedujejo oz. prelagajo za nedoločen čas. Poleg tega pa so avdiovizualni ustvarjalci v nekaterih državah, tudi v Sloveniji, v slabšem položaju, kot njihovi kolegi glasbeniki, saj ne dobivajo praktično nobenih nadomestil z naslova uporabe njihovih del," so zapisali v Aipi.

Avtorske pravice na enotnem digitalnem trgu

Po mnenju kolektivne organizacije je edina rešitev, da Slovenija čim prej implementira lani sprejeto direktivo o avtorskih pravicah na enotnem digitalnem trgu, ki med drugim predvideva pravično in proporcionalno nadomestilo. Če bi se to že zgodilo, bi že prejemali nadomestilo in lažje prebrodili trenutne razmere, so prepričani v Aipi.

Države članice imajo za implementacijo direktive čas do junija 2021, ni pa ovire, da se to ne bi zgodilo predčasno. V Aipi in krovnih avdiovizualnih organizacijah menijo, da bi države EU s tem korakom poslale pozitivno sporočilo vsemu svetu.

Kot so še zapisali v Aipi, je slovenski AV sektor "eden od stebrov slovenskega gospodarstva z izredno visoko dodano vrednostjo in odlično orodje za promocijo Slovenije". Pri tem so spomnili na študijo državnih podpor ter ekonomskih in fiskalnih učinkov AV industrije, ki je pokazala, da je dodana vrednost zaposlenega v AV sektorju višja kot pri izvoznikih.

"Če želimo, da bodo slovenski ustvarjalci še naprej tako uspešni, pa jim mora država v teh kriznih časih pomagati. Tudi z ustrezno zakonodajo. Sprejem direktive bi bil dober prvi korak," so prepričani v Aipi.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ