5. 6. 2008, 11:55 | Vir: Playboy

Kjer odrasli postanejo otroci

Daniel Reinhard

Nekje ste ga že videli, živo rumeni »h«, ki se blešči na terminalu B letališča v Zürichu, mestu, kjer hoteli kričeče ponujajo svoje usluge. Uganka postane kristalno jasna, ko se dva »h« na presvetljenem oglasnem panoju zrcalno sestavita v »m«. V tisti rumeni »m«, ki ga pozna vesoljni svet.

»Golden Arch je ime, ki je že vrsto let registrirano za McDonald's,« pravi Beat Kuhn, menedžer hotela Golden Arch blizu Züricha, prvega McDonaldsovega hotela na svetu. Sanje Ursa Hammerja, nekdanjega hotelskega menedžerja, danes švicarskega partnerja korporacije McDonald's, so tako postale resničnost. Danes McDonald's poleg bigmaca obljublja tudi »popolnoma novo hotelsko izkušnjo«, veliko več kot le veselo noč z večno nasmejanim klovnom Rolandom McDonaldom.

Dobrodošli pri McDonaldu

Svet hotelske industrije se hitro spreminja. Fenomen poslovnih potovanj in hiter razvoj turizma sta zahtevala oblikovanje sodobnih hotelov na podlagi skrbno izdelanih marketinških strategij, usmerjenih v točno določene ciljne skupine. Na eni strani butični hoteli za poznavalce sodobnih stilov, na drugi fantazijski svet zabave za masovno publiko. Izbor hotela je izraz življenjskega stila. In izbira je toliko lažja, če je ime povezano s prepoznavno blagovno znamko. Dobrodošli v čudovitem svetu McDonaldsa!

»McDonald's ponuja poseben življenjski stil. Kdor obišče McDonald's, si ne želi le hamburger, ampak točno določeno atmosfero,« zatrjuje Beat Kuhn. McDonaldsov princip QSC&V (kakovost, ustrežljivost, čistoča in vrednost – quality, service, cleanliness and value) je uzakonjen tudi v hotelu Golden Arch. Logistične operacije hotela so res opravljene z magično formulo.

Ne le hitra prehrana, tudi hitra prijava in hiter biznis, hitra zabava in hitra prha, hitro dvigalo in hiter zajtrk, hitra internetna povezava in hiter odhod, popolna učinkovitost torej, v skrbno nadzorovanem homogenem okolju, v svetu brez skrivnosti in presenečenj.

Švicarski McDonald's je že od nekdaj zgodba o uspehu. Eksperimenti Ursa Hammerja, kot sta McTrain in McPlane, osvajajo Švicarje in gorske vrhove. McDonaldsove restavracije poseljujejo Alpe in hoteli Golden Arch letališča in avtoceste. Koncept McDonaldsovega hotela se je prvič utelesil pred desetimi meseci, dva kilometra od letališča v Zürichu.

Sledila je različica ob avtocesti pri Lullyju, kupljeno je že zemljišče blizu Geneve ... »Poskušamo najti produkt za mednarodnega biznismena. Razvijamo prototip, ki se bo lahko multipliciral. Seveda se zavedamo, da obstajajo razlike med McDonaldsom in hotelom s štirimi zvezdicami. Zato zbiramo povratne informacije, da vidimo, ali smo na pravi poti.«

Hotel Golden Arch, namenjen biznismenom srednjega razreda, tako vedno manj diši po krompirčku. McDonaldsovi gurmanski užitki očitno niso dovolj za udeležence seminarjev, vsaj tistih v Zürichu ne, zato bo francoska kuhinja kmalu zasedla zgornje nadstropje restavracije za vso družino.

Golden Arch tako postaja pravo središče socialnih aktivnosti. Ne le konferenčni prostori, v tem funkcionalnem mešalniku se prelivajo tudi bar, restavracija, trgovina in fitnes. Nova linija poslovno-družinskih hotelov v sodelovanju z drugimi partnerji ponuja tudi tematske pakete za konec tedna, ko naj bi se poslovnež vrnil s svojo družino ...

Dobra postelja in čista soba – na kartico

In če ne ravno z družino, se poslovneži sami z veseljem vračajo pod okrilje zlatega loka. Populistično govoričenje o vaših željah, ki so za nas ukaz, in o inovacijah, ki naj bi bile redno na McDonaldsovem meniju, niso iz trte zvite.

Tako posebni terminali za samostojno prijavo izvržejo elektronsko kartico, ki zaradi strahu pred nasprotniki globalizacije samo gostom hotela, ne pa tudi restavracije, omogoča uporabo dvigala, odpira vrata sobe, dovoljuje nakup kokakole in aktivira naprave v fitnes centru.

Hiter sistem »infotainmenta« prek televizije omogoča dostop do interneta, ogled filmov, igranje računalniških igric, preveri sporočila v recepciji in sporoči stanje na vašem računu. Še več, sistem je mogoče upravljati z brezžično tipkovnico, ki vas poleg plišastega medvedka pričaka na postelji pod rumenim »m«. »In to na najboljši postelji v Švici,« s ponosom pravi Beat Kuhn.

»Za eno noč ne potrebujete hotela s petimi zvezdicami. Ponavadi gostje pridejo pozno zvečer in zjutraj odidejo. Zato morajo imeti dobro posteljo in čisto sobo.« High-tech postelja s tremi motorji, vodljiva z daljinskim upravljalnikom res ponuja vse mogoče zavoje. Higiensko neoporečnost nebes ugodja zagotavlja datum na žimnici, zamenjajo jo vsaki dve leti.

Tudi prosojna kabina za prhanje s klopjo in virom svetlobe je zaradi higienskih razlogov zunaj kopalnice. Kopalna kad v kraljestvo čistoče nima vstopa. Geslu »funkcionalnost, sterilnost, učinkovitost« pritrjuje še voziček za prtljago, ki vas pričaka v hotelskem lobiju.

Z možnostjo preobrazbe v obešalnik za oblačila lahko vaše imetje ostane kar na vozičku. In za pozabljivce, ki le odpakirajo, je poskrbljeno z odprtim sistemov polic brez predalov, zgolj s sefom v dimenzijah prenosnega računalnika. Prefabricirana fleksibilna oprema ne ponuja le sobe, v kateri prespiš, ampak tudi delaš in sklepaš posle, se sproščaš, zabavaš in rekreiraš.

In ne le postelja, tudi stol v obliki logotipa hotela in ukrivljena rdeča stena, ki jo je po besedah oblikovalke Corinne Kretschmar navdihnil feng shui, je patentirana samo za hotel Golden Arch. Svet McDonaldsa je namreč zasnovan tako, da se lahko razmnožuje v neskončnost. Na morski obali, visoko v Alpah, kjerkoli. Arhitektura velikih škatel z raznovrstno vsebino, ki jih z neokusno lahkoto vsevprek lansira nova ekonomija, tako in tako osvaja svet.

»Funkcionalnost za ugodno ceno, v tem je prihodnost hotelske industrije,« pravi optimistični Beat Kuhn. In če slediš desetim Mikijevim zapovedim, ki so jih pri Disneyju oblikovali kot kriterije, kako arhitekturo približati množicam, ne moreš zgrešiti. »Poznaj svojo publiko. Obuj čevlje svojih gostov. Komuniciraj z vizualno direktnostjo. Pripoveduj le eno zgodbo hkrati ...« Preprosto, hitro in učinkovito.

»Lep občutek je znova biti otrok,« razglašajo v hotelu Golden Arch. In morda odrasli tam res znova postajajo otroci. Toda tisti otroci, ki jim sanje programirajo drugi. Tisti otroci, ki jim zabaviščne farme narekujejo, kaj jesti, kje živeti in kako misliti. Dobrodošli v krasni novi svet! V svet večnega nasmeha!

Golden Arch Hotel Zürich Airport

Flughofstrasse 75, Rümlang

Dvoposteljna soba od 174 do 189 CHF oziroma od 26 do 28 tisoč SIT

  • 1. McDonald’s restavracija
  • 2. Golden Arch lounge
  • 3. »Mini bar«
  • 4. McStol
  • 5. Eno/dvoposteljna soba
  • 6. Recepcija s terminalom

TEKST: Maja Vardjan

FOTO: Daniel Reinhard

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol