3. 6. 2021, 11:26

Komu Slovenci najbolj zaupamo? Znani so izsledki raziskave Trusted Brand 2021!

Anže Malovrh/STA

Znani so izsledki raziskave Trusted Brand 2021, ki je že petnajsto leto potekala pod okriljem revije Reader's Digest Slovenija.

Tudi letošnjo raziskavo je izvedel Inštitut za raziskovanje trga in medijev Mediana in je potekala na reprezentativnem vzorcu celotne populacije v Sloveniji. Na ta način so pridobili mnenje več kot tisoč sodelujočih.

Osrednji cilj raziskave je bil odkriti, katerim blagovnim znamkam najbolj zaupamo: katere so najbolj zaupanja vredne domače in tuje blagovne znamke ter najbolj zaupanja vredne osebnosti. Anketiranci, ki so vprašalnik prejeli v e-obliki, so vrednotili zaupanje v blagovne znamke v skupno 32 kategorijah. V kategorijah TV-voditelj, radijski voditelj, glasbenik, poslovnež in športnik so izbirali, katera je najbolj zaupanja vredna osebnost v Sloveniji.

Anketirance so tudi vprašali, kateri dobrodelni organizaciji oz. projektu in katerim poklicem najbolj zaupajo ter kateri strokovnjak na področju boja proti epidemiji covida-19 je najbolj zaupanja vreden. 

Med  dobrodelnimi organizacijami se je najvišje zavihtel projekt Botrstvo, med poklici pa največ zaupanja še vedno uživajo gasilci. Med strokovnjaki na področju boja proti epidemiji covida-19 je prvo mesto zasedel dr. Mario Fafangel.

O izsledkih letošnje raziskave je Irena Setinšek, izvršna direktorica Inštituta za raziskovanje trga in medijev Mediana, povedala naslednje:

V naši raziskavi so prebivalci Slovenije za 32 kategorij ocenjevali stopnjo zaupanja za vse navedene blagovne znamke in ocenili, v kolikšni meri zaupajo določeni blagovni znamki na lestvici od 0 do 10. Pri tem so zaradi rotacije tako kategorij kot znamk imele vse enake izhodiščne možnosti. Kategorije se med seboj razlikujejo, tako imamo v naboru izdelke široke potrošnje, izdelke, ki jih  ne kupujemo vsak dan (morda z njimi nimamo izkušenj in zaupanje temelji na naši percepciji do blagovne znamke), ter različne storitve in medije.

Poleg kategorij izdelkov so prebivalci Slovenije ocenjevali stopnjo zaupanja v dobrodelne organizacije, poklice v času koronakrize, strokovnjake na področju boja proti epidemiji ter najbolj zaupanja vredne osebnosti na različnih področjih.

Poleg razlikovanja med kategorijami smo imeli  znotraj kategorij navedenih tudi različno število blagovnih znamk, ki smo jih prav tako rotirali in so imele enake izhodiščne možnosti. Nabor znamk je nastal na podlagi podatkov raziskav Mediana TGI in Mediana IBO ter drugih tržnih raziskav. Tako imamo kategorijo, kjer je samo 5 znamk, to so  ponudniki internetnih storitev, po drugi strani pa avtomobile s 37 znamkami. V povprečju je bilo navedenih 13 znamk v kategoriji.

Za zmagovalce, ki smo jih dobili z Medianinim modelom zaupanja (izračunan in uporabljen je bil poenoteno za vse kategorije in za vse znamke ter temelji na 11-stopenjski lestvici),  lahko rečemo, da so to znamke, ki jim prebivalci Slovenije najbolj zaupajo, saj je vzorec reprezentativen za vso Slovenijo.

Glede na to, da se zaupanje v znamke razvija v dolgoročnem procesu in pod vplivom različnih dejavnikov, ni pričakovati večjih sprememb glede na preteklo leto. Tako v večini kategorij ostajajo isti zmagovalci kot v preteklem letu. Vendar to ne pomeni, da Slovenci zaupamo samo tem znamkam. Imajo le več tistih, ki jim najbolj zaupajo. Preostale znamke so prav tako zaupanja vredne, vendar z manjšim deležem tistih, ki jim bolj zaupajo.

Kljub temu pa je bilo leto 2020 zelo specifično in razmere, v katerih smo, so se odrazile tudi v zaupanju potrošnikov. Tako pri  blagovnih znamkah medijev, informativnih oddajah in voditeljih beležimo nižjo stopnjo zaupanja, kar je lahko posledica drugačnega stanja v družbi.

Po drugi strani pa se je povečala stopnja zaupanja v banke, zavarovalnice, znamke protibolečinskih tablet, kruha in pekovskih izdelkov ter tudi zaupanje v podjetnike in športnike.

Zanimivo je tudi, da so kar v 8 kategorijah med zmagovalcem in drugo uvrščeno znamko zelo majhne razlike, pri časopisih pa sta prvi dve znamki dosegli enako stopnjo zaupanja.

Čeprav se kategorije razlikujejo tako po dejavnosti kot po številu ocenjevanih znamk, smo pogledali, katere kategorije oz. katere znamke so dosegle najvišjo stopnjo zaupanja. 

Prebivalci Slovenije najbolj zaupajo gasilcem, sledijo znamke Jub, Bosch, Radenska in Pekarna Pečjak.

Najbolj zaupanja vredne blagovne znamke v Sloveniji

  • 1001 cvet (čaj), Alpina (trgovina s čevlji), Alpsko mleko (mleko), Barcaffé (kava), Bosch (gospodinjski aparati), Delavska hranilnica (banka), Delo/Večer (dnevni časopis), Fructal (sokovi), Gen-I (ponudnik elektrike), Gorenjka (čokolada), Jelovica (okna), Ježek (sladoled), Jupol/Jub (barve za dom), Laško (pivo), Lekadol (protibolečinske tablete), MebloJOGI (ležišče), Medex (med in medeni izdelki), Nivea (negovalna kozmetika), Odmevi (informativna oddaja), OMV (bencinski servis), Pekarna Pečjak (kruh in pekovski izdelki), Radenska (ustekleničena voda), Relax (turistična agencija), Rogla (smučišče), Spar (prodajalec živil), TV Slovenija (TV-postaja), Val 202 (radijska postaja), Telekom Slovenije (ponudnik mobilnih storitev),  Telekom Slovenije (ponudnik internetnih storitev), Terme Olimia Podčetrtek (terme/zdravilišče), Volvo (avtomobili), Zavarovalnica Triglav (zavarovalnica).

Najbolj zaupanja vredne osebnosti v Sloveniji

  • V petih kategorijah so anketiranci izbrali naslednje najbolj zaupanja vredne osebnosti v Sloveniji: Ivo Boscarol (poslovnež), Erika Žnidaršič (TV-voditeljica), Denis Avdić (radijski voditelj), Primož Roglič (športnik), Vlado Kreslin (glasbenik).

Poslovnež Ivo Boscarol to priznanje prejema že od vsega začetka, letos že devetič  zapovrstjo, radijski voditelj Denis Avdić pa že šesto leto zapovrstjo. Glasbenik Vlado Kreslin je to priznanje dobil tretjič, TV-voditeljica Erika Žnidaršič in športnik Primož Roglič pa prvič.

Podelitev nagrad

Zmagovalci  raziskave Trusted Brand 2021 bodo nagrajeni s posebnim priznanjem – plaketo Trusted Brand 2021 na prireditvi, ki bo septembra v Ljubljani.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ