Ljudje za odločnejši spopad s podnebno krizo, je pokazala največja tovrstna raziskava do zdaj

Več kot 1,2 milijona anketirancev

27. 1. 2021, 14:46 | Aktualno | Piše: Jaka Tomc

                            Ljudje za odločnejši spopad s podnebno krizo, je pokazala največja tovrstna raziskava do zdaj (foto: Shutterstock) Shutterstock

Skoraj dve tretjini od več kot 1,2 milijona anketirancev po vsem svetu menita, da so podnebne spremembe globalna kriza, ki bi se jo morali lotiti odločneje.

Največjo tovrstno raziskavo so izvedli pri Razvojnem programu Združenih narodov (UN Development Programme). Sodelovali so ljudje iz 50 držav, ki skupaj predstavljajo več kot polovico svetovnega prebivalstva. Pol milijona sodelujočih je bilo mlajših od 18 let, kar pomeni, da še ne morejo voliti, vendar bodo v prihodnjih letih predstavljali pomembno bazo.

V anketi so vprašali udeležence, če se jim zdijo podnebne spremembe globalna kriza in če podpirajo 18 ključnih klimatskih strategij na šestih področjih: v gospodarstvu, energetskem sektorju, prometu, prehrani, naravi in pri zaščiti ljudi.

V osmih od desetih držav z največjimi emisijami iz energetskega sektorja je večina podprla večjo proizvodnjo električne energije in obnovljivih virov. V štirih od petih držav z največjimi emisijami zaradi izkoriščanja zemlje je večina podprla ohranitev gozda in zemlje. V devetih od desetih držav z najbolj urbanim prebivalstvom je večina podprla večjo uporabo električnih vozil ali koles.

Raziskava je pokazala, da obstaja neposredna povezava med izobrazbo in željo po spopadanju s podnebnimi spremembami. Ljudje z višješolsko ali univerzitetno izobrazbo so bolj naklonjeni odločnejšemu pristopu k problemu.

Anketo so sicer izvedli na nenavaden način – preko mobilnih igričarskih omrežij. Na ta način so dosegli ljudi, ki jih s konvencionalnimi načini po navadi ne. Anketni strokovnjaki z univerze Oxford so presejali ogromen vzorec in ga naredili reprezentativnega po starosti, spolu in izobrazbi. Odstopanje naj bi bilo +/- 2 odstotka.

Profesor Stephen Fisher z Oxfordovega oddelka za sociologijo je dejal: »Raziskava je pokazala, da mobilna igričarska omrežja ne le dosežejo veliko ljudi, ampak lahko aktivirajo različne tipe ljudi v različnih skupinah držav. Naleteli smo na zlato jamo javnega mnenja, ki je še nikoli prej nismo videli.«