11. 6. 2020, 14:14 | Vir: STA

Mariborsko letališče bo morda postalo parkirišče za odvečna letala

Nebojša Tejić/STA

Mariborsko letališče, ki je še vedno brez potniškega prometa, bo morda postalo parkirišče za odvečna letala, ki so zaradi pandemije novega koronavirusa obstala na tleh. Kot poroča letalski spletni portal Sierra5, naj bi DRI, ki upravlja z letališčem, in družba Aero4M letalskim družbam ponudila srednje in dolgoročno parkiranje letal.

Kot poroča portal, je pandemija po vsem svetu prizemljila na tisoče potniških letal, ki so bila doslej parkirana na mnogih letališčih, kjer pa po vnovični vzpostavitvi letalskega prometa ne bo prostora za vse. Ker se potniški promet še nekaj časa ne bo povrnil na raven izpred treh mesecev, bo odvečna letala treba nekje parkirati.

Aero4M je sicer certificirana organizacija, ki ponuja linijsko vzdrževanje za srednje- in dolgoročno parkirana letala. Takoj lahko servisirajo družino letal ATR, EMB 135/145, CRJ in Airbus A320, po želji pa lahko preko njihove mreže izvajalcev dodajo dodatne vrste letal.

Kot ob tem še piše portal, se mariborsko letališče nahaja v osrednjem delu Evrope, z 2500 metri vzletno-pristajalne steze in veliko platformo pa lahko sprejme vsa ozkotrupna in manjša širokotrupna letala ter ponudi konkurenčne cene glede na individualne potrebe.

Navedbe portala so za STA potrdili tudi v DRI, kjer so s strani infrastrukturnega ministrstva prejeli soglasje za izvajanje storitev parkiranja in linijskega vzdrževanja letal. Kot so ob tem dodali, je letališče zaradi lege in infrastrukture potencialno zanimiva lokacija za parkiranje letal srednje- in vzhodnoevropskih letalskih in lizinških družb, zato so se dogovorili za sodelovanje z omenjeno družbo, ki je slovenski letalski prevoznik in imetnik licence za vzdrževanje, sicer pa del francoske skupine Amelia Group.

Vzdrževalna dela za parkirana letala

Prevoznikom je na letališču na voljo več parkirnih mest, ustreznih za parkiranje vseh tipov ozkotrupnih in manjših širokotrupnih letal (Boeing 767, Airbus 330 ...) in storitev linijskega vzdrževanja, ki ga bo opravljala družba Aero 4M. Gre za vzdrževalna dela, ki so za parkirana letala obvezna, izvajajo pa se na prostem, izven hangarja. Obsegajo rutinske preglede in postopke ter odpravo manjših napak. Trenutno je na letališču omogočeno vzdrževanje letal Embraer, ATR in Airbus, ob interesu pa bo storitev na voljo tudi za letala Bombardier CRJ in Boeing.

Ministrstvo za infrastrukturo sicer načrtuje pridobitev novega dolgoročnega upravljavca letališča, zato je že pripravilo študijo izvedljivosti iskanja možnih rešitev ter v skladu z ugotovitvami tudi objavilo javni poziv promotorjem k oddaji vloge o zainteresiranosti za izvedbo javno-zasebnega partnerstva. Kot so za STA sporočili že pred časom, so nezavezujoče ponudbe oddali trije ponudniki, kdo so, pa niso povedali.

Na poslansko vprašanje mariborske poslanke Lidije Divjak Mirnik so na ministrstvu prejšnji teden še odgovorili, da nadaljujejo s pripravo osnutka koncesijskega akta, šele ko bo ta sprejet, pa bodo lahko izpeljali postopke za izbor upravljavca letališča. Sklenitev najemne pogodbe namreč zakon, ki ureja razpolaganje s stvarnim premoženjem države, ne dopušča.

Stvarno-pravna razmerja z lastniki

Medtem država ureja tudi stvarno-pravna razmerja z lastniki nekaterih nepremičnin v okolici letališča, sicer tudi nekdanjimi kitajskimi najemniki. Po prepričanju ministrstva ima država na nepremičninah ustanovljeno služnostno pravico na podlagi veljavno sklenjene pogodbe, ki je vpisana tudi v zemljiško knjigo. Temu družba Aerodrom Maribor oziroma njeni kitajski lastniki sicer nasprotujejo in so na mariborsko sodišče vložili tožbeni zahtevek.

Na infrastrukturnem ministrstvu zagotavljajo, da nameravajo skupaj z izbranim upravljavcem posodobiti letališče glede na potrebe sodobnega civilnega potniškega in tovornega prometa ter oživiti letališko in neletališko infrastrukturo.

V zvezi s postopkom sprememb državnega prostorskega načrta so pojasnili, da zaradi upoštevanja pripomb javnosti in nosilcev urejanja prostora po javni razgrnitvi študije variant načrtujejo racionalizacijo predhodno načrtovanih ureditev.

V ta namen so pripravili nova izhodišča, ki predvidevajo le posodobitev letališča v skladu z načrtovanim prometom in varnostnimi zahtevami. V sodelovanju z ministrstvom za okolje, ki vodi postopek priprave načrta, si prizadevajo, da bi uredbo za sprejem na vladi pripravili že v začetku leta 2021.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord