24. 11. 2020, 08:17 | Vir: STA

Pandemija covida-19 bi lahko zavrla celotno generacijo podjetnic

Shutterstock

Pandemija covida-19 je negativno vplivala na 87 odstotkov lastnic podjetij, kaže najnovejši kazalnik Mastercard Index ženskega podjetništva za leto 2020. Izrazita digitalna vrzel med spoloma v vedno bolj virtualnem svetu in naraščajoči pritiski na področju varstva otrok so med dejavniki, zaradi katerih so ženske še posebej ranljive, so zapisali.

Kazalnik že četrto leto izpostavlja velike družbeno-ekonomske prispevke podjetnic po vsem svetu. Prav tako prinaša začetno analizo posledic pandemije na ženske pri delu in osvetljuje učinkovite podporne politike, so zapisali pri Mastercardu. Kljub razlikam med izvedenimi ukrepi, so države, ki so se najbolj učinkovito spopadle s pandemijo, sprejele obsežne ukrepe pomoči za malim in srednjim podjetjem - od subvencioniranja plač do sistemov odpuščanja in fiskalnega reševanja - ter podporne ukrepe pri varstvu otrok.

Najuspešnejša država po kriterijih kazalnika 2020 je Izrael. Ta država dokazuje, da ciljno usmerjeni podporni mehanizmi na posamezen spol, prinašajo bistvene rezultate, si izpostavili v podjetju. Izrael se je na vrh lestvice podjetnicam najbolj prijaznih držav zavihtel prvič v zgodovini kazalnika, na katerem je leta 2019 zasedal četrto mesto. Uspeh države temelji na cilju v dveh letih podvojiti število podjetnic, pri doseganju katerega je bila ključnega pomena institucionalna podpora za mala in srednja podjetja. Izrael se je tako pri merjenju podkazalnika pri podpori malim in srednjim podjetjem iz 42. mesta leta lani letos povzpel na prvo mesto. Na podoben način je Švica iz 11. mesta letos napredovala na tretje mesto.

V Mastercardu so izpostavili, da poročilo vsebuje optimističen pogled na prihodnost podjetnic in nakazuje, da bi lahko pandemija postala katalizator eksponentnega napredka za podjetnice in priložnost za odpravo inherentne pristranskosti na podlagi spola, če bodo nosilci odločanja sprejeli ciljno usmerjene pobude ter podpore glede na spol. Med poudarki raziskave so izpostavili, da podjetnice kljub bistvenim oviram na poti do uspeha že kažejo izrazito prilagodljivost. Lastnice podjetij se samozavestno prilagajajo novim načinom delovanja, 42 odstotkov jih je prešlo na digitalni poslovni model, 34 odstotkov pa je od nastanka pandemije prepoznalo nove poslovne priložnosti.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord