18. 3. 2008, 17:29 | Vir: Playboy

Rdeča zvezda

Azimut 68s

Hej, milijonček in pol! Ah, dajte no, dajte, takšen drobiž pa vas ja ne bo prestrašil! Saj zanj dobite 20,74 metra dolg kabrio z dvakrat po 1150 konji. Ime mu je 68S. Piše se azimut. Čisto prvega bo v svojo garažo parkiral … ups, oprostite, na svoj privez privezal neki Beograjčan. Smo že omenili, da je milijonček in pol le osnovna cena? Evrov, seveda.

Uf, je lep. Sede v dušo, tamkaj zraven ferrarija F360 modena spyder in Jaeger LeCoultrejevega reversa platinuma s tourbillonom. Nad njim je samo še Najdražja. Vsi drugi življenjski cukrčki mu ne sežejo niti do kolen, pardon, palube. Kaj več pa potrebuje moški? Njo, avtomobil, uro in čoln. Stanovanje? Prosim vas, azimut ima tri spalnice, tri kopalnice, dnevni salon in kuhinjo. Tako rekoč štirisobno stanovanje. Za ferrarija pa ne potrebujete garaže, vam ga bodo že popazili v marini. In ob morju ponavadi ne sneži.

Razen če ste azimuta privezali v Stockholmu. Greh, vam rečem. Kabrio sodi v Sredozemlje. Portorož bo kar v redu. Porto Cervo ali Cannes tudi.

Azimut 68S je bil glavna zvezda navtičnega salona v Genovi. Rdeča zvezda! Njegov trup je nad vodno črto obarvan bordo rdeče, kar bo zaščitna barva vseh Azimutovih odprtih čolnov. Saj se ne bi spodobilo nič drugega, kot da prvega prodajo na nekdaj socialistično ozemlje! Oseminšestdesetka je njihov prvi »open«.

Kako zapeljuje! S je najbolj čutna črka abecede, pravijo pri Azimutu. Seksi, stilski, strašen, samosvoj. Super. 31 ton pokaže tehtnica, če zapelje nanjo. Njegova dvanajstvaljna MTU-jeva dizla pošiljata do propelerjev vsak po tisočstopetdesetglavo konjenico. Ko je razgreteže treba dodatno hladiti, se na bokih odprejo posebni zračniki – čisto samodejno in odvisno od hitrosti. Združenih 2300 konjev požene oseminšestdesetko do 35 vozlov. V avtomobilskih enotah je to 65 kilometrov na uro. Potujete lahko z 31 vozli oziroma s 57 kilometri na uro.

Predlagamo, da se z vami v žepu vedno vozi zlata kartica. Azimut je namreč žejen. Naenkrat v svoje rezervoarje spravi 3200 litrov goriva. Nimate limita, pravite? Dobro. Malce nerodno bi bilo, če bi vam natakar po okusnem jastogu povedal, da je vaša kartica blokirana, ker ste maloprej napojili svoje prevozno sredstvo. Pravzaprav več njih. Oseminšestdesetka je kot ruska babuška. Hidravlika odpre zadek, kjer v garaži počivata pomožni čoln in vodni skuter. Za zabavo na morju, tudi ko je azimut zasidran, je torej poskrbljeno.

Če mora vaš azimut imeti profesionalnega šoferja (pardon, skiperja), lahko v ladjedelnici zraven garaže vgradijo še majhno kabino za posadko. Raje pa se ga naučite voziti kar sami. Kljub 31 tonam je namreč prijazen do voznika. Na zadku ima vgrajene parkirne senzorje, ki začnejo piskati, če se preveč približate pomolu. Vseh dvajset metrov barke z lahkoto upravljate s kateregakoli konca, ker ima poseben joystick, ki zna uravnavati vse motorje. Trenutno je z barko povezan še s kablom, ampak obljubljajo daljinsko upravljanje.

Sončenju na barki sta namenjena premec in krma, kjer vas razvajajo velike blazine. S kopalne ploščadi vodita dve stopnički do prostornega, odprtega kokpita, kjer sta na levi mizica in kotna sedežna garnitura za pet ljudi, na desni pa kotiček s hladilnikom in z žarom. Odprti kokpit po želji deloma pokrije premična streha. Skozi velika steklena vrata vas azimut povabi v notranjost. Stil je modernističen, z matiranim lesom, usnjem, svilo, kovino in steklom. Na levi kraljuje družabni del, na desni je miza za gurmanske užitke. Krmar ima prostor čisto spredaj na levi strani. Nad glavami potnikov pa … zvezde. Tridelna streha se s pritiskom na gumb v toplih poletnih nočeh odpre ali pa zapre, če vreme ni prijazno.

To še ni vse: prednji del ima dodatno strešno okno, ki se lahko odpre, sredinski del strehe pa je iz zatemnjenega stekla, ki vseeno prepušča dovolj svetlobe, da je salon v kokpitu zmeraj prijazno osvetljen. V podpalubje vodijo dvojne stopnice, desne v kuhinjo, leve pa v spalni del. Na sredini barke kraljuje lastniška kabina s šestimi pravokotnimi okni na vsakem boku. Tik preden zaspite, lahko tako opazujete igro valov v mesečini ali čez dan najdete navdih v morski gladini ob partiji šaha, za mizo z dvema foteljema na desni strani kabine. Garderoba in kopalnica sta samoumevni.

Veseli bodo tudi vaši prijatelji – prednja kabina za goste ima veliko zakonsko posteljo in svojo kopalnico, enako velja tudi za kabino na levi strani, ki ima dve ločeni postelji. Detajl za sladokusce: vsi umivalniki so stekleni in samostoječi. Prisežem, če bi Janis Joplin živela nekaj desetletij pozneje, bi danes pela: »Oh, lord, won’t you buy me an Azimut 68S …« »… my friends all drive Pershing …«

Pa ne ameriške rakete, ampak italijanske, ki sodijo v skupino Ferretti in za katere sta v zadnjem času značilna srebrna barva trupa ter velik krmni val. Ah ja, in da hitro izginejo z obzorja. Arnesonov površinski pogon pač. Manj upora, manjša poraba goriva, večja hitrost, malo bolj šprica. Zato imajo pershingi, z novo petdesetico vred, športno školjkaste sedeže. Tudi petdesetica ima svojo garažo, manjšo seveda od azimutove, in dva MAN-ova motorja s po 800 konjskimi močmi.

Ta ptič šiba po vodi s 45 vozli oziroma 83 km/h. Več kot dovolj, da Ji med drvenjem popolnoma razmrši frizuro. Zato med vožnjo zaprite trdo streho nad salonom v kokpitu. V notranjosti je bolj tesen kot Azimutova oseminšestdesetka, za odtenek bolj nakičen s polirano češnjo in z eno kopalnico manj. Ti šment, samo dve ima! Opa, kljub temu so arhitekti v njegov trup spravili tri spalnice, v kokpit pa običajne zunanje pritikline: sedežno garnituro, barček s hladilnikom in z žarom, na ritko pa so barki pritrdili še kopalno ploščad s kvadraturo, večjo od povprečnega slovenskega balkona. Želeli ste, plačajte: 960 tisoč evrov.

Mehko

Bolj kot pershingi nam je kolena zmehčal delfinček. Pardon, delfin. Mochi chraft 51’ dolphin. Ferretti, ki ima v lasti tudi tako blagozvočna imena, kot so Riva in Apreamare, je oživil tradicionalno znamko Mochi, ki so jo kupili leta 2001, in z delfinom začrtal novo pot. Kakšne obline! Mochi 51 je klasična barka, »lobster boat« jo imenujejo. V kokpitu ima dovolj prostora za intimno večerno zabavo ob vaši tridesetletnici (ponuja zložljivo mizo in stole za prijetna druženja), če pa bi slučajno začelo deževati, se lahko hitro preselite pod streho v salon. Kuhate lahko zunaj ali notri.

Krmarja tam pričakuje leseno krmilno kolo, tako, kot smo ga vajeni iz črno-belih filmov. Tik se izmenjuje z ameriškim hrastom, barvni toni so bolj umirjeni. Delfin je zračen bolj kot marsikatere večje barke. Celo streha nad salonom ima pomično okno, pod palubo pa so tri kabine: lastniška, za goste in za posadko. Spet ima vsaka od njih svojo kopalnico. Mochi je z močno zašiljenim kljunom kos tudi bolj nagrbančenemu morju in lahko je kar pošteno hiter. Proti cilju ga suvata dva MAN-ova dizla s po 800 konji, ki sta dovolj za potovalno hitrost 30 vozlov (55 km/h). Izdelava je odlična. Vsak kotiček je narejen z željo po ugajanju, vsak kos lesa obdelan do potankosti. Mochi se vrača skozi velika vrata. Če premorete slab miljonček evrov, se vam bodo odprla.

Mangusta

Kako zveni? Mistično? Presunljivo? Vse to drži. Mangusta je del skupine Rodriguez, ki je znana po prestižnih jahtah. Njihovi admiralski barki je ime 108’ open. Koncept že poznate: trda pomična streha nad salonom in odprt kokpit zadaj. Notranjost si lahko prilagajate po svojem okusu, motorizacijo prav tako. Začnemo pri najšibkejši različici? Dva MTU-jeva dvanajstvaljnika z 2750 konji 94-tonsko zverino poženeta do 37 vozlov (68 km/h). Hudo, kajne? Ali veste, koliko morate natočiti v posode za gorivo? 14.000 litrov. Dvaindvajset povprečnih slovenskih plač. Gremo dalje? Mangusta je lahko tudi helikopter.

Oziroma lahko ima helikopterske motorje. Dve plinski turbini s po 4600 konji vsaka. Trga gate, vam rečem. KaMeWajev jet pogon poskrbi, da se 33,5-metrski projektil po vodi premika z 51 vozli na uro. 94 kilometrov na uro!!! Madonca, 33,5 metra je ena tretjina podaljšane ravnine na atletskem štadionu. Ste že bili na kakšnem? Seveda.

Predstavljajte si: ena tretjina tiste steze, ki ste jo morali v srednji šoli pri telovadbi kar najhitreje preteči, se pomika po morju s sto kilometri na uro. Tehta pa toliko, kot da bi to tretjino izpulili, z delom štadiona vred (precej globoko). Iskreno priznamo: za azimuta bomo še zbrali, do te manguste pa ne sežemo. Če ste srečni lastnik, se Playboy priporoča, da nas povabite.

Nam se sline cedijo po rdeči zvezdi, ki ima v imenu 6 in 8. Ampak ne v tem vrstnem redu. Azimut je za naslednje leto napovedal večjega brata 86S. Ni vrag, da prvi spet ne bi priplul južno od Alp!

TEKST: Boštjan Jevšek

FOTO: Azimut, Ferretti Group, Rodriguez group

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord