12. 3. 2010, 00:00 | Vir: Playboy

Šport za plejboje?

Mazda

Avtomobilsko dirkanje. Saj veste, tisti šport, pri katerem plejbojevski mladci s sončnimi očali na nosu odpozirajo fotografsko seanso, spretno skočijo v zmogljive dirkalnike, z vratolomno vožnjo tvegajo življenja in na koncu s pokalom v rokah padejo v posteljo – seveda v objem lepotici.

Da bi preizkusili, ali je res tako, se je četica slovenskih novinarjev – seveda sta bila poleg, sicer v eni osebi, pa vendar, tudi Playboy in Avto magazin – podala na dirko Mazda MX-5 Open Race. V čast 20-letnice legendarnega roadsterja mazda MX-5 jo je organizirala ta japonska znamka in na njej se je pomerilo 29 medijskih ekip in seveda avto gostiteljske ekipe.

Plejboji? No ja, v dirkaških kombinezonih in s čelado na glavi ostane marsikateri trebušček ali pleša skrita. V ekipah naj bi bili novinarji oziroma predstavniki medijev, je pa res, da so si nekatere ekipe ta pojem razložile zelo inovativno. In tako se je rahlo naivna slovenska peterica, seveda sestavljena iz petih dirkaških amaterjev in začetnikov, pomerila z ekipami, v katerih so sedeli profiji.

Tisti čisto pravi, ki od dirkanja na najvišji avtomobilski ravni živijo. FIA GT, IRC, bivši testni vozniki formule 1, turni avtomobili, dirke na ledu ... Nekateri med njimi so bili celo na pogled povsem plejbojevski in, vsaj to nas je razveselilo, nekatere med njimi so bile za v Playboy. Na sredino Playboya, če smo natančni – recimo Margot Laffite, hči slovitega dirkača formule 1 in sama profesionalka (nastopa tudi na dirkah FIA GT), pa ena najhitrejših relistk, Turkinja Burcu Cetinkaya ...

Avtomobili? Tehnično povsem identične mazde MX-5, seveda dirkaško pripravljene. Popolnoma olajšane, z dirkaškim izpuhom in predelano elektroniko, ozkimi, školjkastimi sedeži, varnostno kletko, gasilnim sistemom, šesttočkovnim varnostnim pasom in seveda, da bodo zaobljeni (ne)plejboji laže lezli v avto, snemljiv volan. Tole zadnje morda niti ni bila najboljša ideja ...

Tudi vreme je bilo vse prej kot glamurozno: dež, kaka snežinka, stopinja nad ničlo ... Drselo je kot na ledu in hitro se je izkazalo, da je dirkanje lahko tudi preveč vratolomno. Zadek je nenehno poskušal prehiteti prednja kolesa, dela z volanom je bilo v enem krogu za nekaj deset normalnih cestnih kilometrov, s stopalko za plin je bilo treba delati s kirurško natančnostjo. Pravo, klasično dirkaško garanje in občutki so bili vse prej kot junaški. V bistvu smo bili prav ponižni ... In kvalifikacije končali na 17. mestu.

In dirka? Recimo takole: Playboy je mazdo MX-5 popeljal v prvih 50 minutah oziroma 25 krogih sicer štiri ure trajajoče dirke s 17. na 13. mesto, potem so novinarski kolegi začeli s konstantno vožnjo plezati še više, potem pa ... Se spomnite plejbojevskega dirkaškega, snemljivega volana? Ob zadnji zamenjavi ga je bilo treba nič kaj svetovljansko na njegovo mesto prisiliti s kladivom.

In ker nismo imeli dovolj velikega (recimo krepke macole), smo ob tem izgubili pet krogov in namesto v deseterici končali tam nekje za 20. mestom.

Je treba sploh napisati, da na cilju nismo opazili nobenih razgaljenih, seveda na nas čakajočih lepotic? In da smo v postelje popadali izmučeni in skorajda s čeladami na glavah? Šport za plejboje? Če ste bogataši na VIP-tribuni, pa morda res ...

Dušan Lukič

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec