Sredi marca bo stekla obnova še druge cevi predora Golovec

Dvomesečna sanacijska dela

15. 2. 2021, 13:15 | Aktualno | Vir: STA

                            Sredi marca bo stekla obnova še druge cevi predora Golovec (foto: Anže Malovrh/STA) Anže Malovrh/STA

Dars bo predvidoma 15. marca začel z dvomesečnimi sanacijskimi deli v vzhodi cevi predora Golovec. Sprva je bila obnova predvidena za letošnje poletne mesece, a bo Dars očitno izkoristil manjšo prometno obremenjenost zaradi epidemije covida-19 in se del lotil prej. Obnovo zahodne cevi je Dars izvedel lansko poletje.
 

Vzhodna cev predora Golovec bo v času sanacije zaprta za ves promet. Skozi sosednjo cev bo dovoljen dvosmerni promet za osebna vozila in druga vozila do 3,5 tone največje dovoljene mase. Obvoz za vozila nad 3,5 tone največje dovoljene mase in izredne prevoze bo po severni, zahodni in južni ljubljanski obvoznici, je zapisano na spletni strani Darsa.

Predor Golovec je bil odprt leta 1999. Tokratna sanacija, ki je stekla z obnovo prve predorske cevi lani poleti, je prva po več kot dveh desetletjih in je zaradi prometne obremenjenosti predora že nujno potrebna.

Dars se je na obnovo pripravljal dobri dve leti, od objave javnega naročila pa so se soočili s tremi krogi pritožb neizbranih ponudnikov. V začetku lanskega leta so izbrali izvajalca, aprila pa podpisali pogodbo s podjetjem Kolektor CGP. Vrednost pogodbenih del znaša 8,56 milijona evrov brez DDV.

Hkrati z obnovo vzhodne cevi predora Golovec Dars načrtuje tudi izvedbo rekonstrukcije avtocestnega priključka na Letališko cesto v ljubljanskem BTC. Dela bo skladno s konec januarja sklenjeno pogodbo v vrednosti dobra dva milijona evrov (brez DDV) izvajal litijski Trgograd skupaj s hrvaškim partnerjem GP Krk.

"Načrtujemo, da bi približno poltretji mesec trajajoča dela v čim večji možni meri izvedli hkrati z obnovo vzhodne cevi predora Golovec," so pojasnili na Darsu. Začetek del načrtujejo predvidoma aprila, je pa pogojen z vremenskimi razmerami.

Promet zaradi del bo na avtocesti na območju priključka Letališke, če bo to dovoljevala tehnologija izvajanja del, urejen po dveh zoženih pasovih, v zadnji fazi del pa bo promet preusmerjen na polovico avtoceste, kjer bo urejen po dveh zoženih pasovih v vsako smer. Priključek bo v času rekonstrukcije zaprt.

Dars projekt rekonstrukcije priključka Letališka vodi ločeno kot samostojen projekt, je pa ta po vsebini usklajen s projektom preureditve Letališke ceste, ki ga vodi Mestna občina Ljubljana. Ta trenutno išče izvajalca, ki bo preuredil še zadnje križišče na Letališki cesti, in sicer pri Intereuropi.

Dars medtem poleti, predvidoma od sredine junija do sredine avgusta, načrtuje sanacijo močno dotrajanega cestišča severne ljubljanske obvoznice na odsekih Šmartinska-Tomačevo-Dunajska ter priključkov krožišč Tomačevo. Dela v vrednosti 5,2 milijona evrov bo izvajalo ljubljansko podjetje Mapri proasfalt.

Predvidoma v drugi polovici letošnjega leta pa bi lahko stekla tudi rekonstrukcija priključka Leskoškova. Razpis za izvajalca približno poldrugo leto trajajočih del bo Dars objavil predvidoma še v tem mesecu, so napovedali v družbi.