V iskanju rešitev za turistične agencije in potrošnike (v krizi zaradi pandemije)

Predlog ZPS

24. 4. 2020, 14:09 | Aktualno

                            V iskanju rešitev za turistične agencije in potrošnike (v krizi zaradi pandemije) (foto: profimedia) profimedia

Posledice korona virusa niso prizadele samo turističnih agencij, hude posledice čutijo tudi potrošniki. Na ravni EU naj bi bilo zaradi pandemije prizadeto vsako drugo gospodinjstvo in v Zvezi potrošnikov Slovenije so prepričani, da je tako tudi v Sloveniji. 

Pri iskanju ustreznih rešitev bi skratka morali iskati  take, ki bi pomagale tako turističnim agencijam kot tudi potrošnikom.

S tem namenom so se iz ZPS že 17. marca obrnili na MGRT,  ki je pristojno za varstvo potrošnikov, vendar niso dobili odgovora niti možnosti, da predstavijo predloge za rešitev problematike množičnih odpovedi potovanj.  Zdaj so se kot nacionalna potrošniška organizacija z javnim pismom obrnili na poslanke in poslance, da kljub časovni stiski proučijo njihov predlog  amandmajev na drugi paket zakonodaje, in jih nato podprejo.

"S predlaganimi spremembami želimo, da bo zakon pomagal turističnim agencijam,  a ne na način, da bi hkrati škodoval potrošnikom, jim odvzel zakonite pravice in posledično porušil prepotrebno zaupanje potrošnikov v turistično dejavnost in turistične agencije. S tem zakonom  vlada zagotavlja finančna sredstva  in garancije za gospodarstvo  s ciljem, da se ohranijo delovna mesta in zagotovi oživitev gospodarske dejavnosti. Tudi turistične agencije so del gospodarstva, kateremu so namenjeni ukrepi za ohranitev delovnih mest in zagotovitev likvidnosti gospodarstva, zato naj se finančne težave turističnih agencij rešujejo v okviru omenjenih ukrepov, ne pa v obliki prisilnega brezobrestnega kreditiranja s strani potrošnikov," so zapisali pri Zvezi potrošnikov Slovenije.

"S predlagano zakonsko rešitvijo z vrednotnicami  se ne strinjamo, ker je nesprejemljivo, da bi se finančna kriza turističnih agencij reševala na plečih potrošnikov, ki so s krizo že finančno prizadeti. Še posebej je treba izpostaviti tudi dejstvo, da za določene skupine potrošnikov vrednotnice sploh niso rešitev, gre za rizično skupino potnikov (na primer starejši ljudje, ki predstavljajo kar veliko skupino turistov,  in ljudje s kroničnimi obolenji, ki zaradi nevarnosti ponovitve epidemije s korona virusi ne nameravajo potovati v naslednjih letih, zlasti ne v tujino oz. na bolj ogrožene destinacije. Druga skupina pa so učenci, dijaki in študentje, ki so vplačali  ekskurzije, dijaška potovanja, maturantske ali absolventske izlete in za te skupine prestavitev potovanj ni aktualna oz. sprejemljiva."

V turizmu je ključna »dobrina« zaupanje in mnogi se odločajo za potovanja z agencijo, ker zaupajo, do bo le ta poskrbela zanje. Komu bodo prodajale slovenske turistične agencije, če bodo zgubile zaupanje potrošnikov?

Zato na ZPS  pozivajo poslanke in poslance, da ne podprejo zmanjšanja pravic, ki jih potrošnikom daje nacionalna in evropska zakonodaja, saj zmanjševanje pravic v času krize, ki je prizadela tudi potrošnike, ni opravičljivo niti sprejemljivo. Brez jamstva, da so jim tudi v času krize zagotovljene pravice, potrošniki ne bodo pripravljeni plačati predplačil za potovanja ali za letalske karte, kar bo zagotovo imelo dolgoročne negativne posledice za turistično industrijo.  

Ne gre namreč pozabiti, da gospodarstvo potrebuje potrošnike, turizem pa turiste, ki bodo zaupali v poslovanje ponudnikov storitev.