13. 11. 2008, 17:38 | Vir: Playboy

Vozili smo: BMW cabrio M3

Bor Dobrin

Majhen kompakten bavarski športnik je postal kabriolet - z DKG menjalnikom. Japonci ljubijo nemške avtomobile, pa čeprav so ceste tam sila ozke in ­hitrost na avtocestah omejena na zgolj 80 kilometrov na uro!

V tokijski Ginzi, najrazkošnejšem delu velemesta, je tako mogoče videti veliko novih nemških avtomobilov in tudi BMW M3 cabriov je kar nekaj. Gre pač za vrhunsko tehnologijo, ki vnovič premika meje avtomobilskih zmogljivosti.

Ja, ko v BMW predstavijo novega M3, mu drugi Nemci sledijo, in ko se mu približajo, gre BMW še korak naprej. Tokrat so se v Münchnu odločili za najpogumnejši korak, saj so kompaktnemu osemvaljnemu športniku 'odrezali' streho, ga spremenili v kabriolet in mu dodali menjalnik v stilu formule 1. Njegov motor premore 308 kilovatov oziroma 420 'konjev' in odličen navor – kar 400 Nm pri vsega 3900 vrt/min.

S tem vrhunskim motorjem sta mogoča pospeševanje in hitra vožnja na vseh tipih cest. Če je le dovolj prostora! Kljub povečanim zmogljivostim pa jim je porabo goriva uspelo zmanjšati na zelo obetavnih 13 litrov na 100 prevoženih kilometrov. Poraba starega BMW M5, ki je imel prav tako osemvaljnik z 295 kilovati (400 'konji'), ob slabših zmogljivostih recimo nikdar ni padla pod 15 litrov supra na 100 kilometrov.

Nekaj tisoč evrov doplačila za M DKG drivelogic je pri tem dirkalniku vsekakor primeren izdatek, ki da avtomobilu tisto pravo, športno noto. Dvojna sklopka skrbi za hitro in odločno prestavljanje, ki še posebej navduši, ker med pretikanjem ni treba popustiti stopalke za plin – kot v pravih dirkalnikih.

Menjalniku lahko dovolite, da prestavlja povsem samodejno, ročici ob volanu pa skrbita za hitro prestav­ljanje navzgor in navzdol, kadar se vam zahoče menjalnik upravljati ročno; seveda pa lahko premikate tudi sredinsko ročico. Izmerili so, da je s tem menjalnikom M3 še hitrejši, saj do 100 kilometrov na uro pospeši v 5,1 sekunde, dve desetinki sekunde hitreje kot z ročnim menjalnikom.

Pri avtomobilu, namenjenem cesti in dirkališ­ču, je razporeditev teže zelo pomembna. Inženirji so bili zelo pozorni na težišče avtomobila, ki sili k sredini in je zelo nizko. Motor je tako za kar 15 kilogramov lažji od šestvaljnika, ki je poganjal prejšnjo generacijo M3.

BMW M3 cabrio je avto, ki so ga dizajnerji navzven v primerjavi s prejšnjim še nekoliko umirili. Še najbolj je prepoznaven od zadaj, kjer se bohotita dve dvojni izpušni cevi, pa tudi po pokrovu motorja, ki je na sredini dirkaško izbočen in spominja na ameriške cestne dirkalnike iz sedemdesetih.

Vse odkar je dobila BMW serija 3 trdo zložljivo streho, pomeni cabrio dva avtomobila v enem.

Popolnoma avtomatsko se streha zloži v prtljaž­nik v 22 sekundah in ima le eno pomanjkljivost. Ker zložena zavzame velik del prtljažnika, lahko takrat vozite s seboj le dve majhni potovalki, pa še ti morata biti zelo plitki. To je morda tudi edina pomanjkljivost tega odličnega avtomobila. A kaj bi tožili, z lepotico, kakršno smo si na našem testiranju privoščili mi, na potovanju res ne boste potrebovali veliko prtljage, le kopico kreditnih kartic.

Zima se sicer uradno še niti začela ni, pa pomlad vendarle ni daleč, zato še nekaj konkretnih podatkov: BMW M3 cabria cenijo na okrog 75 tisoč evrov, z opremo, kot jo lahko vidite na našem testnem avtomobilu, pa (brez lepotice) stane blizu 100 tisočakov.

Z njim boste za ta denar pravzaprav dobili ne dva, ­ampak kar tri avtomobile v enem (kupe, kabrio in še športnika), že zdaj pa se veselimo njegovega naslednika – morda s kar desetvaljnim motorjem! Le kaj bodo ob tem rekli Japonci, ki so prvi na svetu, ko gre za razvoj ‘okoljevarstvenih’ avtomobilov, ­hibridov in ‘zelenih’ tehnologij, a najbolj navdušeni, ko ­vidijo kakšnega novega M3, ki po­oseb­lja vse potratne vrednote avtomobilov iz prejšnjega stoletja?

tekst: Miran Ališič

foto: Bor Dobrin

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec