4. 12. 2007, 15:19 | Vir: Playboy

Ženske prehitevajo

Na Otoku je Jenson Button, Hondin dirkač v F1, pred tedni povzročil veliko razburjenje, ko je izjavil, da po njegovem v bližnji prihodnosti ženska še ne bo dirkala v formuli ena. Če bi dirkal v ZDA, bi moral Britanec paziti na svoj jezik, saj tam dve punci gladko meljeta (moške) nasprotnike.

»En teden na mesec ne bi hotel biti v njihovi družbi,« je začel Button in izpostavil še težave, ki bi jih povzročilo prsato dekle, ko bi sedlo v dirkalnik formule ena. »Si predstavljate, kako bi se mehaniki težko osredotočili na delo, če bi bila poleg njih seksi dirkačica?!« JB se je za izjave opravičil, morda tudi zato, ker je opravičilo nekako zahteval ves svet. Zakaj? Zaradi Danice Patrick in Katherine Legge, ki spreminjata moški svet in imata v formuli ena (do začetka letošnje sezone) prav toliko zmag kot Button ...

Zvezda Danica

Ženske se v svetu hitrih dirkalnikov niso uveljavile. Razlogov je veliko, ponavadi pa se vse debate končajo pri ugotovitvi, da je to pač moški svet. Tovarne, lastniki moštev, sponzorji in vsi, ki vlečejo niti, so bili od nekdaj naklonjeni močnejšemu spo­lu. Ker je sukanje volana delo za najmočnejše! Dekleta so sodila na dru­go stran ograje, med gledalce. A svet se spreminja. Z Danico in Katherine.

Vsaka Američanka v najstniških letih sanja, da bo kraljica maturant­skega plesa. Ali vsaj udeleženka, z lepim partnerjem in s še lepšo obleko, na katero se bodo lepili poželjivi po­gledi sošolcev. Pri Danici Patrick, trenutno največji ameriški zvezdnici, ki diši po bencinskih hlapih, je bilo drugače. Američanka z jugoimenom je, ko jih je imela 16, priletela v Ve­liko Britanijo in se tam nekaj let uči­la dirkanja. Ko so vrstnice pomerjale obleke, je nekdanja navijačica študirala, kako nastaviti dirkalnik.

V formulo Ford ji je pomagal Jackie Stewart, ponujali so ji mesto v Nas­carju, a ona je bila odločena, da kariero nadaljuje v IndyCarsu. Nascar ima na leto 36 dirk, preveč, da bi črtala še kak konec tedna, ki ga rada preživi ob bazenu. Po treningih na znamenitem ovalu v Indianapolisu, kjer 380 km/h ni nobena redkost, je izjavila, da jo sama hitrost ne vzburja. »Zadovolji me premagovanje tekmecev.«

In hčerka nekdanjega dirkača s snežnimi sankami je bila že velikokrat zadovoljena. V kartingu je namreč premagovala vse sotekmovalce, skoraj pa bi zmagala še na največji dirki na svetu, lanskem Indyju 500. Vodila je 19 krogov, na koncu pa bila četrta. V zgodovino se je zapisala kot prva ženska, ki je vodila na največjem ovalu na svetu! Dovolj, da je o njej pisal Time, da so jo začeli vabiti v vse pomembne ame­riške TV-oddaje in da jo je na na­slovnici ovekovečil Sports Illustra­ted.

Neki navdušenec je za polomljeno krilce njenega dirkalnika z dirke Indy 500 na eBayju odštel kar 38.900 dolarjev! Dirko v Indiana­polisu si je zaradi nje ogledalo 60 odstotkov več gledalcev kot lani. Danica je v ZDA tako priljubljena, da sta si njena moštvena kolega omislila majico z napisom »Daničin moštveni kolega«. Američanka je v paddocku pač pobrala vso pozornost. Patrickova je simpatična, trda ženska, ima karizmo in zna dobro sukati volan. In to bolje kot kar nekaj moških tekmecev.

V bikiniju se je slikala za znano moško revijo, Hefa pa je za zdaj zavrnila. Morda čaka, da postane svetovna prvakinja v F1? Ta bo težka, saj je v F1 še najdlje prišla Maria Grazia Lombardi, ki je dirko za VN Španije leta 1975 končala na šestem mestu. IRL Amazonka, kot pravijo Danici, bi v kraljici avtomobilizma nastopila le, če bi dobila ponudbo top ekipe. Bernie Eccle­stone jo je že poklical. Lani, s čes­titko za najboljšo žensko uvrstitev

v zgodovini Indyja in s stavkom:

»Ženske bi morale nositi bele obleke. Barva gospodinjskih aparatov.« Šala velikega šefa F1? Kakorkoli, Danica namerava letos še bolj pometati z moškimi tekmeci. To, da je nekatere dirkače že premagala, ni njena težava. Je pa velika njihova.

Američanka, pozor!

Evropski odgovor na Danico Patrick je Katherine Legge. Britanki je oče za deveti rojstni dan podaril kart, danes pa se že lahko pohvali, da je edina ženska, ki je preizkusila dirkalnike F1, A1GP in CART. Lani je že v svoji prvi sezoni v formuli Atlantic osvojila tri zmage (Patrickova v tej seriji v dveh letih niti ene), prvo že kar na prvi dirki.

Nekaj tednov pred tem sploh ni vedela, kje bo, če bo, nadaljevala kariero. Zbrala je prihranke, ki si jih je privozila kot inštruktorica vožnje, in odšla v ZDA. Tam se je na testiranju tako izkazala, da jo je pod svoje okrilje vzel šef moštva PKV v CART-u in sponzoriral njeno prvo sezono v formuli Atlantic.

Sedanjega šefa Kalkhovena je »ujela«, ko je bil ta na Otoku na obisku pri Cosworthu, in mu v recepciji zrecitirala svojo dirkaško preteklost. Z lanskimi zmagami je Leggejeva v ZDA sprožila revolucijo, letos pa bo z dirkanjem za PKV v CART-u postala prva ženska, ki bo v tem tekmovanju odpeljala celotno sezono. Pa naj še kdo reče, da nismo na začetku ženske revolucije v motošportu!

Na običajnih cestah Katherine ne divja; pravi, da ima preveč rada svojo vozniško. Minardijev dirkalnik F1 je preizkusila v Vallelungi, blizu Rima, in že po dveh krogih zletela s steze. »Očitno sem se s sistemom proti zdrsavanju pogonskih koles spoznala na najtežji način,« je dejala izkušena dirkačica, ki ima za seboj že osvojena prvenstva v kartingu, formulo 3, formulo Renault in formulo Ford. Primerjavo (Minardijevega) dirkalnika F1 in toyote atlantic je strnila kot primerjavo med vojaškim lovcem in boeingom 747.

Njen cilj je seveda formula ena, letos pa jo v CART-u čaka učno leto. Navsezadnje je imela lani pod motornim pokrovom 300, letos pa že 750 KM. Dajmo, Katherine! V nasprotju s Patrickovo, s katero se Katherine noče primerjati, Britanka ne stavi na karto spola. »Nikoli ne veš, kdaj se obrne!«

Cilj: F1

Cilja obeh trenutno najbolj znanih dirkačic sta končati v F1. Če se bo le tam pojavila skupina ljudi, ki jo bo ena od njiju (ali obe) prepričala, da je nežnejši spol dovolj sposoben in tržno zanimiv. Morda ob Alonsu ne bomo videli ne ene ne druge, res pa je, da so punce bliže konkuren­čnemu dirkanju v F1 kot kdajkoli. Zadnja ženska, ki je poskušala nastopiti na dirki F1 in bila temu dejansko najbliže, je bila Giovanna Amati. Leta 1992 se trikrat ni kvalificirala na dirko.

TEKST: Mitja Reven

FOTO: Honda, A1 Grand Prix, Alamy/IPAK Images, Corbis/IPAK Images

Novo na Metroplay: Kako se dobro ločiti? | N1 podkast s Suzano Lovec