24. 3. 2013, 17:19 | Vir: Playboy

Izbor najboljših motociklov v letu 2013

Honda gold wing FB6

Motociklizem v krizi ni crknil. Zaradi delčka uporništva v svojih koreninah? Morda. A prej bi rekel, da zaradi še vedno uživaškega in z občutkom svobode začinjenega načina prevoza od točke A do točke B ali pa morda od C do D skozi točko Š. Le karte so se v zadnjih nekaj letih izrazito premešale.

Športni motocikli, tisti, ki dosegajo največjo hitrost, več kot dvakrat večjo, kot nam na avtocesti dovoli zakon, se trgovcem prašijo v skladiščih. Prodajajo se stroji za spopad z najhujšimi tereni, vsak dan uporabni skuterji in udobni potovalni enduro motocikli za raziskovanje Afrike. Ali Tuhinjske doline. Izvolite, svet je še vedno vaš.

Pobarvan in izboljšan dvojček: husaberg FE 350

Husaberg je bila nekdaj švedska znamka, danes pa deluje pod okriljem največjega izdelovalca terenskih strojev – avstrijskega KTM-a. Do lani so Husabergovemu oddelku pustili svobodomiselnost pri razvoju (predhodnik je imel naprej štrleč valj motorja), od leta 2013 pa so husabergi le še KTM-i z drugačnimi plastikami, plastičnim (in ne kovinskim) pomožnim okvirjem, boljšim vzmetenjem, teže zlomljivimi ročicami in še nekaj manjšimi spremembami.

Je to dobro? Na uho smo ujeli, da je tale štiritaktna tristopetdesetica – izredno živahna in vodljiva kobila – ob polni zmogljivosti tovarne za letos že razprodana. Torej?
349 cm3, 34 kW (45 'konjev'), 108,5 kg (brez goriva), 9259 evrov
www.husaberg.si

Če se vam ne ljubi iskati dobro ohranjenega rabljenega: honda CB1100

Po Triumphu, Ducatiju, Moto Guzziju in Kawasakiju so zdaj retrobajk predstavili še v Hondi. To je videti nekako tako, kot bi ponovno zagnali kakih 30 let star obrat in končnemu izdelku dodali nekaj sodobnih elementov za izpolnjevanje varnostnih in ekoloških standardov. Ne iščite zverinskih pospeškov niti kirurške natančnosti pri vožnji v zavoj. Imidž!
1140 cm3, 66 kW (89 'konjev'), 248 kg (z gorivom), 11.490 evrov
www.honda-as.com

Slečen, pa ni nag – kaj je to? Honda gold wing FB6!

V mototovarnah običajno slačijo športne motocikle, jim nataknejo višje in širše krmilo in tako rodijo slečenca (angl. naked). Ali veste, kaj so slekli v Hondi? Svoje naj­večje in najudobnejše motorno dvokolo – gold wing! Vau!!!

Fotelj na kolesih, tokrat brez ogromnega vetrobranskega stekla spredaj in brez sredinskega kovčka z naslonom za sopotnico zadaj. Motoristi stavimo, da je boljši od kateregakoli kabrioleta.
1832 cm3, 87 kW (116 'konjev'), 385 kg (z gorivom), 24.990 evrov
www.honda-as.com

Vse lepši in iz generacije v generacijo boljši: BMW R 1200 GS

GS je tisti stroj, ob pogledu na katerega se lastnikom plastičarjev – torej tistih, ki radi s koleni drgnejo po tleh – obrača želodec. Da je nagravžno grd, okorno neroden in peklensko drag, se zgražajo. Fantje, zakaj so jih potem prodali že več kot 170 tisoč? Zakaj je poleti vsaj polovica vseh motociklov v Dolomitih GS-ov?

Je že tako, da so se Bavarci v več kot 30 letih evolucije tega stroja marsikaj naučili. Letošnji je dobil tekočinsko-zračno hlajen motor s petimi motornimi programi, aktivno elektronsko vzmetenje, tempomat, prednjo luč LED ... Ni da ni.
1170 cm3, 92 kW (125 'konjev'), 238 kg (z gorivom), 14.700 evrov www.bmw-motorrad.si

Mamma mia! Vespa 946

Takega skuterja, jebiga, ne zna sestaviti nihče drug. Zakaj? Prvič, nimajo zgodovinske osnove: pritaknite imenu enico na levi in dobili boste letnico rojstva vespe. Drugič, preveč jih skrbi – Nemce ali pa Japonce, denimo –, kam bo stranka po vožnji pospravila čelado: snovalci vespe 946 so se seksi ritki v prid odpovedali prtljažnemu prostoru. In, tretjič, niso Italijani.

Vespa 946 je lepotica z visokim inteligenčnim kvocientom, saj ima protiblokirni ABS in protizdrsni ASR. Take so redke.
125 cm3, 8,7 kW (11,7 'konja'), ravno prav kilogramov, 8100 evrov
www.vespa.si

Eden še za cesto: KTM 1190 adventure/R

Dvovaljnega KTM-a so Avstrijci začeli snovati na začetku tretjega tisočletja in leta 2002 zmagali z njim na reliju Dakar. Hud stroj je bil to, pa so na dirki tako zmogljive kmalu prepovedali. Ne pa tudi na cesti. Tam je bil vsa ta leta adventure (950 in pozneje 990) alternativa BMW-jevemu GS-u za tiste motoriste, ki so želeli stroj s prvinskim terenskim značajem. Na terenu je bil odličen, na cesti pa ga je, predvsem pri udobnosti, BMW še vedno peljal scat.

Za leto 2013 in vsa nadaljnja leta, ki še bodo oskrbljena z nafto, so pripravili bolj cesti prilagojeno različico, in da se ne bi preveč zamerili do zdaj zadovoljnim strankam, še terensko, dražjo različico R.
1195 cm3, 110 kW (148 'konjev'), 217 kg (brez goriva),14.990/15.690 evrov
www.motocenterlaba.com, www.axle.si

Tri je ravno prav: triumph street triple

Dvovaljni motor je za številne preveč zaletav in brutalen, slabost uglajenih štirih valjev pa je pomanjkanje značaja. Ena redkih tovarn, ki se drži koncepta vrstnega trivaljnega motorja, je angleški Triumph in eni od letošnjih novosti, street triplu, za osnovo služi športni motocikel daytona 675, zato pričakujte zdravo mero iskrivosti. Naš nasvet: izberite športnejši model R.
675 cm3, 78 kW (106 'konjev'), 182 kg (z gorivom), 8790 evrov
www.triumph-motocikli.si

Prišel je čas za prenovo brezčasnega: moto guzzi california 1400


Ljubeči privrženci znamke se boste mrščili, a Moto Guzzi s koreninami v daljnem letu 1921 se že vrsto let preveč opira na slavno zgodovino te italijanske znamke z orlom v logotipu. Nič ne rečemo, klasični retrobajki, zgrajeni okoli (bomo prijazni in rekli – preizkušenega) dvovaljnega V-motorja, so lep primerek v čas ujete motoarhitekture, a poglejte, kam je šla v zad­njem desetletju konkurenca.

No, nova california na prvi pogled združuje zgodovinsko čast in sodobno tehnologijo: nadzor proti zdrsu zadnje gume, trije motorni programi, prednja dnevna luč v tehnologiji LED ... Italijani me­rijo zlasti na trg čez lužo, kjer domuje legendarni Harley.
1380 cm3, 71 kW (96 'konjev'), 337 kg (z gorivom), 17.950 evrov
www.motoguzzi.si