30. 10. 2011, 10:24 | Vir: Playboy

Can-am commander 1000 XT ni za mamine sinčke!

BRP

Igrača za velike fante.

Fantje se vedno igrajo, le igrače z leti postanejo večje. Kdor je kot mulc z avtomobilčkom ril po peskovniku, lahko zdaj podobne vragolije počne tudi v živo, kar za volanom.

Ne, to ni traktorček, ampak stroj za nabijanje adrenalina. Je pa lahko tudi zelo uporabno vozilo. V ZDA, kjer so izumili tudi pri nas že pri­ljub­ljene štirikolesnike ATV, vozila za vse terene, je v zadnjem desetletju doživela izjemen razmah nova kategorija namensko uporabnih terenskih vozil ali UTV. Čez veliko lužo seve­da iz potrebe po nadzoru velikih rančev, pri nas pa je tak commander lahko odličen za gorske kmetije in še kaj. Kajti skoraj kamorkoli lahko pripelje šoferja in sopotnika ter še nekaj manj kot 300 kilo­gramov tovora.

Je do konca brezkompromisen, ko gre za zmogljivosti, kakovost in uporabnost, saj ga poganjajo motorji, ki moč prenašajo na zad­nji kolesni par ali na vsa štiri kolesa prek samodejnega menjalnika, diferenciala in po potrebi še zapore diferenciala. Če imaš toliko jajc, da se zapodiš v najteže prevozne terene, se lahko zaneseš še na dobri stari Warnov vitel, ki te potegne še iz najglobljega dreka.

Za ekspedicijo v neznano pa se lahko založiš še s kupom avanturistične opreme in Garminovo najsodobnejšo navigacijo. Med vožnjo te lahko navdihuje še glasba iz štirih zvočnikov, in sicer jo lahko prek USB-priključka predvajaš iz ipoda ali iphona.

Vse na commanderju je podrejeno abso­lut­ni učinkovitosti na terenu. Zato je na jekleni okvir pričvrščeno le tisto, kar je zares potrebno, krame za šminkiranje na njem ni. Vsa nadgradnja je zato ali iz nezlomljive plastike ali iz debelih jeklenih cevi, ki služijo kot dodatni odbijači in kot varnostna kletka, narejena po vzoru dirkalnih avtomobilov.

Vse skupaj je postavljeno na zelo kakovostno vzmetenje s hodom kar 254 mili­metrov in terenske trebušaste gume, ki so prijazne do podlage, predvsem pa poskr­bijo za odličen oprijem v najekstremnejših okoliščinah. Pa za udobje, ko drviš prek jarkov in skal.

Commander je tako prvinsko surov, da lahko z njim delaš kot z igračo, po koncu igre pa blato in drugo nesnago zunaj in znot­raj spereš kar z visokotlačnim čistilcem. Totalno hud štos so tudi sedeži, saj jih v nekaj sekundah snameš in prestaviš na tla ter imaš s sopotnico piknik v naravi.

Iz vodotes­nega prtljažnika samo vzameš košaro za piknik, šampanjec, jagode ter mehko odejo in popoln izlet v naravi je tu. Začinjen s ščepcem adrenalina. Commanderja poganjajo najsodobnejši 800- ali 1000-kubični motorji z zelo majhno porabo goriva in čistim ter tihim izpuhom.

Ah, še to, z njim lahko voziš tudi po cesti. Na njej zaradi terenske zasnove res ni kak­šna perla, zagotovo pa boš povzročil veliko začudenih pogledov. Le kdo se ne bi ozrl za nečim, kar je še najbolj podobno najnovejšemu Nasinemu lunarnemu vozilu?

Tehnični podatki can-am commander 1000 XT

Motorji: štiritaktni, tekočinsko hlajen, dvovaljni V-zasnove, 976 cm3, elektronski vbrizg goriva, 85 'konjev'.
Zmore: preplezati vse klance, vas prepeljati tja, kamor ne pride noben avto.
Porabi: manj kot najmanjši terenski avto, ob zmerni vožnji od 4 do 5 litrov na 100 kilometrov.
Zavzema: v dolžino 3004, v širino 1489 in v višino 1829 milimetrov.
Stane: 20.790 evrov.
Za koga je: za vse, ki so se kot otroci radi igrali v peskovniku in bi to počeli še danes. No, pa za gozdarje, ljubitelje narave, lovce, kmete, Agencijo za okolje RS, vse, ki potrebujejo zanesljiv prevoz na najbolj nedostopnih terenih.
Za koga ni: mamine sinčke.

TEKST Peter Kavčič, FOTO BRP

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord