7. 7. 2018, 15:16 | Vir: Playboy

Jaguarja E-pace in I-pace - Sladke skrbi

HyperFocal: 0

Jaguar

Tisti, ki razmišljajo o nakupu novega avtomobila in imajo dovolj denarja, da razmišljajo o premijskih znamkah, imajo zadnje čase posebno veliko izbiro. In ko govorimo o križancih, je konkurenca res huda. Ja, to so sladke skrbi.

BMW, Audi, Mercedes, Volvo, tudi Lexus. In Jaguar, nikar ne pozabite nanj! Ta angleška znamka zadnja leta, sploh pa v zadnjih dveh letih, torej času, v katerem so izvedli modelsko ofenzivo pri križancih, doživlja pravi preporod. Odlično oblikovanje, odlična tehnika, ne nazadnje znajo o svojih avtomobilih povedati tudi (marketinško) odlične zgodbe. Hkrati so povsem v vrhu evropskih proizvajalcev pri elektrifikaciji, saj bo že čez nekaj mesecev na ceste zapeljal njihov prvi električni avto, križanec I-pace. In ja, pri Playboyu smo že sedli za njegov volan.

I-pacea resda nismo mogli preizkusiti na odprti cesti, temveč le na poligonu ‒ a je bilo tudi to dovolj, da smo ugotovili, da je kakovost izdelave na visokem nivoju, kar pri Jaguarju tudi pričakujemo (torej veliko boljšo kot pri Tesli, na primer, je pa res, da Američani tu niso ravno merilo), da so pospeški odlični, da avto deluje lažji, kot pravijo tehnični podatki, in da je v celoti počutje v njem bolj jaguarsko kot ’EV-jevsko.

Za pogon skrbita elektromotorja s skupno močjo 294 kilovatov in 696 njutnmetrov navora, I-pace pospeši do 100 kilometrov na uro v 4,8 sekunde. Uradno je z baterijskim sklopom s kapaciteto 90 kilovatnih ur avto z enim polnjenjem sposoben prevoziti do 480 kilometrov

V kabini je nov informacijsko-komunikacijski sistem Touch Pro Duo. Ima nov navigacijski sistem, ki poleg klasičnih podatkov vključuje tudi topografijo poti in na podlagi tega ter načina vožnje natančno izračuna doseg vozila. Avtomobil bo povezan z Amazonovo Alexo, zato bo mogoče njegovo stanje (količino električne energije v baterijah in doseg) preverjati na daljavo.

I-pace pa je vendarle avto, ki šele prihaja, zato je za tiste, ki želijo svoj premijski SUV že zdaj, a jim je že znani aluminijasto lahek, okreten in odlično bencinsko motoriziran (so pa na voljo tudi dizli) F-pace prevelik, po novem na voljo za številko manjši brat E-pace.

Glede oblike, predvsem zunanje in še posebej pri podobi zadka, bi težko našli kakšno pripombo. Je športna in nezgrešljivo jaguarska, oblika zadnjih luči pa je zdaj pravzaprav kar oblikovalska stalnica legendarne znamke iz Coventryja. Podobno velja za notranjost, jasno pa je, da pri E-paceu zaradi veliko nižje cene (pri nas se začne že pri 33 tisočakih) ne gre pričakovati enako prestižnih materielov in podrobnosti kot v nekaj večjem F-paceu. E-pace nima še nečesa: po večini aluminijaste karoserije. Zato kljub manjšim meram tehta podobno kot F-pace, a tega za volanom skorajda ni zaznati. Nekaj 100 kilometrov, ki smo jih prevozili pa vijugastih korziških gorskih cestah, prav tistih, po katerih je nekoč potekal reli za svetovno prvenstvo, je dokazalo, da je E-pace doma tudi v ovinkih.

Ker si E-Pace platformo deli z RR evoqom in ker je med cenejšimi jaguarji, so pod motornim pokrovom vedno štirivaljniki. Če se le da, sezite po bencincu (moč od 110 do 170 kilovatov): so bolj uglajeni, zvočno prijazni (tako takrat, ko si hrupa voznik ne želi, kot tedaj, ko bi poslušal malo športnega zvoka) in nasploh prestižnejši. Dizel je še vedno le ropotoajoč dizel, ne glede na znamko ali značilnosti (z nekja svetlimi izjemami z osmimi valji, seveda), in v jaguarja res ne sodi.

TEKST Dušan Lukič

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel