18. 4. 2017, 10:00 | Vir: Playboy

Natančen, odziven in živahen: BMW 540i

Saša Kapetanovič

Ko se Audi, BMW in Mercedes merijo za tehnološko krono njihovih avtomobilov, milosti ni. Asistenčni sistemi so vse bolj komp­leksni in napredni. Odlična mehanika tu že dolgo ni več dovolj.

Je pa prav BMW tisti, ki nanjo, natančneje na športno voznost svojih modelov, da največ. Ni najudobnejši (nova petica nima zračnega vzmetenja), je pa najbolj namenjen vozniku – tistemu, ki zna še vedno ceniti natančen volan, odzivno podvozje in živahnost med ovinki. Za zadnje je, pa čeprav znajo biti dizli še kako zmogljivi, seveda potreben bencinski motor.

Pri 540i gre za trilitrski vrstni šestvaljnik, seveda podprt s turbinskim polnilnikom. 340 'konjev' največje moči in zelo zdravih 450 njutnmetrov navora dajo ravno prav zmogljivo športno limuzino. Dodaten plus: dokler je voznik umirjen pri pritiskanju na plin, motor ni le praktično neslišen, temveč tudi varčen. Ja, da se voziti tudi s številkami, ki imajo pred decimalno vejico cifro sedem.

A bistvo petice je njena uživaška voznost, dovolj prostorna in zelo prijetna notranjost ter kopica elektronskih sistemov – od sistema za daljinsko parkiranje in odparkiranje do sistema Driving Assistant Plus, ki vključuje aktivni tempomat in pomoč pri krmiljenju: tako se BMW vozi skoraj sam – pri manjših hitrostih in v kolonah kar nekaj časa, na avto­ces­ti pa nekaj sekund. Seznam tu še zdaleč ni končan, koliko jih je, pa je odvisno od cene. Za nekatere bo dovolj že 540i za manj kot 70 tisočakov, nekateri bodo pri stotici še dodajali opcije brez milosti do denarnice.

TEKST Dušan Lukič
FOTO Saša Kapetanovič