K. Ž. | 22. 11. 2023, 14:04

Zaradi prikazovanja uničevanja narave prepovedali Toyotin oglas, a ta je bil posnet v Sloveniji

Toyota/posnetek zaslona

Oglas namreč odobrava vožnjo, ki ne upošteva vpliva na okolje, ter je ustvarjen brez občutka odgovornosti do družbe.

Britanski regulator za oglaševanje Advertising Standards Authority (ASA) je prepovedal dva oglasa za Toyotina vozila, saj naj bi ta odobravala vožnjo, ki ne upošteva vpliva na okolje. Tako naj bi bila oglasa za vozila SUV ustvarjena brez "občutka odgovornosti do družbe".

Prepovedana sta bila dva oglasa, ki sta bila prvič objavljena v kampanji leta 2020: plakat ter videoposnetek, na katerem na desetine avtomobilov toyota hilux vozi zunaj urejenega vozišča, vključno z vožnjo po reki, poroča britanski portal The Guardian. Oglas, ki je naletel na veliko neodobravanja, je bil posnet v Sloveniji in tudi na Hrvaškem. Na to je na družbenem omrežju X opozoril raziskovalec okolja Žiga Malek. Zapisal je, da so bili nekateri izseki posneti v strugi Save Dolinke in v Ljubljani.

Pritožbo je vložila organizacija Adfree Cities, mreža skupin, ki poskuša umakniti oglaševanje iz javnih prostorov. Dejali so, da oglasi opravičujejo okolju škodljivo vedenje, in pozivajo k prepovedi oglaševanja izdelkov in storitev z visoko vsebnostjo ogljika. ASA je tako razsodila, da so oglasi "dopuščali uporabo vozil na način, ki ni upošteval njihovega vpliva na naravo in okolje. Niso bili pripravljeni z občutkom odgovornosti do družbe".

Oglas posnet z dovoljenjem

Pri Toyoti so potrdili, da je bil oglas sneman v Sloveniji na zasebnem zemljišču in z dovoljenjem, poroča The Independent. Prav tako so dejali, da noben razumen gledalec ne bi razumel oglasa kot spodbujanje potrošnikov k neodgovorni vožnji na podeželju in k povzročanju okoljske škode. Plakat je bil prav tako v celoti ustvarjen z računalniško ustvarjenimi slikami (CGI) in zato ni povzročil škode naravnemu okolju.

Veronica Wignall, ena od direktoric pri Adfree Cities je dejala, da se vedno več vozil SUV prodaja na podlagi lažne obljube o robustni pustolovščini, ki izkorišča podobe naravnega sveta. "V resnici terenska vozila škodijo naravi, onesnažujejo naš zrak, zamašijo naša mesta in povzročajo tragične izgube življenj. Ta sodba je dobrodošla, vendar regulacija oglasov dotičnih vozil ni dovolj, promocijo športnih terencev je treba popolnoma ukiniti."

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol