N. V. | 22. 1. 2024, 20:45

Parkirišča so postala pokopališča Tesel: lastniki električnih avtomobilov v zimskih razmerah obupujejo (VIDEO)

YouTube/ABC 7 Chicago/posnetek zaslona

Lastniki Tesel so opisali s kakšnimi težavami se soočajo: "Tu sem že pet ur, pa mi še ni uspelo napolniti avtomobila."

Vozniki električnih vozil Tesla se v času, ko je Združene države Amerike zajel hud mraz, spopadajo s kopico težav. Družbena omrežja so preplavili posnetki e-polnilnic, na katerih so obtičala ta vozila, ki se v ekstremnih zimskih razmerah naglo praznijo oziroma se ne napolnijo.

Še posebej je kritična situacija na ameriškem srednjem zahodu – v Chicagu so se tako v zadnjih nekaj dneh javne polnilne postaje spremenile v prava avtomobilska pokopališča, poroča Fox32. "Nič. Prazna baterija. Še vedno na nič odstotkih," je za to čikaško TV-postajo povedal Tyler Beard, ki skuša že od nedelje napolniti svojo Teslo. "Tri ure sem že tu potem, ko sem bil že včeraj tu prav tako tri ure." Beard je bil med na desetinami lastnikov Teslovih vozil, ki so skušali na isti hitri polnilni postaji v Oak Brooku na obrobju Chicaga obupano napolniti svoje jeklene konjičke.

Prizori so se ponavljali po vsem mestu z dolgimi kolonami vozil in zapuščenimi avtomobili tistih, ki so vmes že obupali. Ponekod po Združenih državah Amerike so morali poklicati vlečno službo, da je odvlekla izpraznjene Tesle, ki so jih bili vozniki primorani zapustiti kar sredi ceste.

"Tu sem že pet ur, pa mi še ni uspelo napolniti avtomobila. Polnjenje, ki bi moralo trajati 45 minut," pa je za CBS Chicago povedal lastnik Tesle Brandon Welbourne. "To je noro. Katastrofa, resno," je povedala ena od voznic Chalis Mizelle, ki je nazadnje poklicala prijatelja, da jo pride iskat, ker se njen avtomobil ni napolnil. Spet drugi je nastalo situacijo povzel takole: "Tu imamo en kup mrtvih robotov." Lastniki Tesel se jezijo, da so vlagali v napredno vozilo, za katerega se na koncu izkaže, da ne prestane niti enega hladnega vala. 

Zakaj Tesle ne prenesejo mraza?

In zakaj so nizke temperature tako zelo neprikladne za Tesle? Odgovor se skriva v litij-ionskih baterijah, ki so skrajno občutljive na nizke temperature. Podobno se denimo dogaja tudi s pametnimi telefoni. 

Po raziskavi, ki ga je objavil portal Recurrent Auto, lahko Teslovi modeli 3, X in Y v mrazu izgubijo do 24 odstotkov svojega dosega, model S pa do 28 odstotkov. Po nekaterih drugih raziskavah je ta delež celo do 36 odstotkov, poroča Guardian.

YouTube/FOX 32 Chicago/posnetek zaslona

Prav tako boste pri temperaturah pod lediščem potrebovali dalj časa za polnjenje baterije, ker programska oprema Tesle avtomatično omeji in zmanjša napetost polnjenja, da bi se tako baterija lažje spopadla z mrazom. Ledene razmere lahko vplivajo tudi na druge dele strojne opreme Tesle, vključno s priključkom za polnjenje, ki lahko zmrzne, če se temperature spustijo prenizko.

Strokovnjaki: "Načrtujte vnaprej"

Strokovnjaki priznavajo, da mraz lahko povzroča kar nekaj težav lastnikom električnih vozil, a pravijo, da bi z malce načrtovanja vozniki lahko svoje poti opravili relativno normalno. Tesla voznikom denimo priporoča, da svoje avtomobile prek aplikacije segrejejo, preden se podajo na pot. Prav tako bi morali lastniki načrtovati prihod na polnilne postaje 30-45 minut prej kot sicer.

Da Teslova vozila morda niso (več) najbolj zaželena, nakazuje tudi novica, da podjetje za najem vozil prodaja 607 rabljenih Tesel po 39-odstotnem popustu, cene pa se gibljejo med 19.811 in 37.575 evrov. To je del Hertzovega načrta, da se reši 20 tisoč električnih vozil zaradi visokih stroškov popravil, poroča MMC.

Čeprav so cene ugodne, pa Hertzova poteza izpostavlja izzive visokih stroškov vzdrževanja, popravil in zavarovalniških premij ter naglega padanja vrednosti električnih vozil. In to lahko predstavlja resen pomislek za vse voznike, ki razmišljajo o prehodu na električne avtomobile.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol