19. 1. 2022, 06:00 | Vir: STA

Težave s čipi še otežile stanje avtomobilske industrije v Evropi

Profimedia

Prodaja avtomobilov v EU je lani dosegla novo dno, potem ko sta sektor močno prizadela pandemija covida-19 in pomanjkanje računalniških čipov. Registracije novih osebnih vozil so lani v primerjavi s pandemijo zaznamovanem letu 2020 upadle za 2,4 odstotka na 9,7 milijona vozil, kar je sicer najmanj, odkar ta statistika od leta 1990 obstaja.

Lani je bilo v primerjavi s predkoronskim letom 2019 prodanih 3,3 milijona manj novih vozil, medtem ko je industrija v letu 2020 v medletni primerjavi doživela 24-odstotni padec prodaje, je sporočilo Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA).

"Padec je posledica pomanjkanja čipov, kar je skozi celotno leto negativno vplivalo na proizvodnjo avtomobilov, še posebej pa se je to poznalo v drugi polovici leta 2021," so zapisali pri ACEA.

Pomanjkanje čipov je upočasnilo proizvodnjo in celo vodilo v zapiranje obratov. Kratkoročne napovedi niso dobre, saj bo dobava čipov v začetku letošnjega leta po napovedih še naprej pešala. Naj bi se pa po poročanju francoske tiskovne agencije AFP stanje glede čipov izboljšalo sredi leta.

Če je francoski, italijanski in španski trg poročal o rahli rasti prodaje, pa je Nemčija lani beležila 10,1-odstotni padec. Nemški trg je daleč največji avtomobilski trg, saj je lani z 2,6 milijona prodanimi vozili predstavljal četrtino vseh prodanih vozil v EU.

Na mesečni ravni pa je decembra lani prodaja novih vozil upadla šesti mesec zaporedoma, in sicer za 22,8 odstotka na 795.295 vozil.

Večina držav je lani decembra v medletni primerjavi beležila dvomesten padec prodaje, vključno s štirimi največjimi trgi. Med njimi je največji upad zabeležila Italija (-27,5 odstotka), sledile pa so ji Nemčija (-26,9 odstotka), Španija (-18,7 odstotka) in Francija (-15,1 odstotka). Prodaja se je v EU lani decembra povečala zgolj na Hrvaškem (+19,3 odstotka), v Sloveniji (+8,3 odstotka), Bolgariji (+4,3 odstotka) in Latviji (+2,9 odstotka).

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord