1. 3. 2019, 12:00 | Vir: Playboy

Trije najnovejši terenski motocikli

David Daub Www.daviddaub.

Motocikli za avanturistična potovanja doživljajo izjemen razcvet. Na zadnjem salonu motociklov EICMA v Milanu smo videli bogato ponudbo za različne okuse. Za tiste najdrznejše, ki si upajo na izlet tudi tja, kjer so asfaltne ceste bolj redkost, pa smo izbrali tri najzanimivejše modele vodilnih proizvajalcev motociklov na svetu. In ne boste verjeli, najbolj pravi za take podvige niso tisti z največ "konji", ampak z najboljšim razmerjem med težo in močjo, torej srednji razred.

BMW F 850 GS ADVENTURE postavlja ljubitelje te znamke v zanimiv položaj. Ali potrebujem sploh še kaj več kot na primer BMW R 1260 GS, ki je presežek v kraljevskem razredu velikih potovalnih enduro motociklov? Novi F 850 GS adventure nedvomno odpira novo poglavje, saj vrstni dvovaljni motor postreže z veliko navora (92 njutonmetrov) in moči (95 'konj'). Ob najsodobnejši elektroniki, ki je vozniku v pomoč v vseh vremenskih razmerah na vsaki podlagi, zanj resnično ni ovir. V svojem razredu premore največji, kar 23-litrski rezervoar. Kot se za pravega avanturista spodobi, tako do naslednje bencinske postaje prevozi neverjetnih 550 kilometrov.

YAMAHA TÉNÉRÉ 700 je pristen naslednik legende, ki je bila pred 30 leti sinonim za lahek vsestranski motocikel, ki zmore popeljati svojega jezdeca po vsakodnevnih opravkih in tudi na avanturistično potovanje. Slavno ime je Yamaha povzela po najbolj mističnem delu Sahare, ki mu berbersko ljudstvo pravi Tiniri ('praznina'), kar kliče po avanturi. Motocikel vas zavoljo lahkega in živahnega dvovaljnega motorja, ki ga poznamo z modelov serije MT07 in MT07 tracer, popelje daleč tudi na terenu. Zanimiva je prednja 'vesoljska' luč iz štirih svetilnih elementov.

KTM ADVENTURE 790 R poganja lahek in kompakten vrstni dvovaljni motor s 94 'konji', ki je v osnovi enak tistemu na cestnem 'skalpelu' duke 790. Je dovolj živahen tako za hitra potovanja po asfaltnih cestah kot tudi za vožnjo čez drn in strn, saj gre za civilno reli specialko. Zanj pravijo, da vas popelje dlje kot katerikoli drug avanturistični motocikel. Zato suh tehta le 189 kilogramov, v posodo za gorivo pa natočite 20 litrov bencina, kar bi moralo biti dovolj za doseganje zelo oddaljenih ciljev. Temu primerno je vzmetenje, ki ima za 40 milimetrov večji hod od cestne izvedbe, in kar 880 milimetrov visok sedež. Tudi sicer je na njem več opreme, ki je prilagojena za neusmiljeno vožnjo po brezpotjih.

TEKST Peter Kavčič FOTO David Daub, Marco Campelli, Fabian Lackner

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol