A. B. | 25. 1. 2023, 06:00

Yugonostalgija kot feniks iz pepela: cene za "avto z dušo" rastejo v nebo

Twitter/@eshaLegal

Potem ko je bil leta 1986 prvič dosegljiv čez lužo, se ga drži oznaka "najslabši avtomobil vseh časov", a danes kljub temu po njem vlada neverjetno zanimanje. Na dražbi v Ameriki so ga namreč pred kratkim prodali za vrtoglav znesek. 

11. novembra 2008 so v tovarni avtomobilov Zastava v Kragujevcu sestavili zadnjega ikoničnega yuga. Po mnenju mnogih, ki so ga vozili, tistih, ki so si ga želeli voziti, in tistih, ki ga vozijo še danes, velja za avtomobil, ki kljub nepopolnosti ne bo nikdar izgubil svoje duše. Povpraševanje po njem je še vedno visoko, na ameriškem trgu je dokazal, zakaj velja za poosebitev nostalgije. 

Visoki zneski na ameriškem trgu

Proizvodnja yugov, ki so bili narejeni po zgledu uspešnega italijanskega avtomobila fiat 127, se je začela 28. oktobra 1980, pod taktirko Giorgetta Giugiara. Čisto prvi je na ceste zapeljal na dan republike. Zasnovan kot družinski avtomobil, ki je nasledil priljubljenega fička, se je sprva imenoval zastava 102, nato jugo in kasneje, s prodorom na tuje trge, yugo

Zastava je leta 1985 prodrla na ameriški trg, kupcem so ga ponudili po ceni 3.990 dolarjev (približno 3.400 evrov). A so ga začeli prodajati šele po tem, ko so uvedli kar 500 popravkov. Še pred petimi leti so ga na britanskem BBC poimenovali kot "grozen avtomobil", a trenutno postaja izjemno zaželen.  

Za kabrioletsko izvedbo 'jugeca' iz leta 1988 je namreč nekdo odštel kar 12.100 dolarjev (11.144,83 evra).

Gre za avtomobil s 100.000 prevoženimi kilometri, v prestižnejši GVL izvedbi. Njegovo ceno viša tudi originalna aspen bela barva, v notranjosti se blešči v bež barvi, vgrajen pa ima celo serijski radiokasetofon. Standardno trivratno različico so prodali za 9000 dolarjev, kar je približno 8300 evrov.

Novo na Metroplay: Natalija Verboten o vrnitvi med poskočne ritme, družini in iskanju pomoči