11. 11. 2023, 12:30 | Vir: STA

Ste vedeli, da se življenjska doba zimskih pnevmatik podaljšuje?

Profimedia

"Načeloma velja: več kot plačamo za pnevmatiko, večje so možnosti, da je ta pnevmatika dobra." 

Starost pnevmatik ima pomembno vlogo pri njihovi zmogljivosti, zanesljivosti in posledično varnosti. Predvsem pri zimskih pnevmatikah je veljalo načelo, da jih je treba menjati na vsaka štiri leta. Vendar pa je po navedbah AMZS gumarska industrija v zadnjih letih precej napredovala, zato se je podaljšal tudi rok uporabnosti pnevmatik.

Avto-moto zveza Slovenije (AMZS) je pred leti na primer za uporabo zimskih pnevmatik zasnovala formulo 4X4X4, ki pomeni, da naj vozniki na avto namestijo štiri enake pnevmatike z vsaj štirimi milimetri profila, pnevmatike pa naj ne bodo starejše od štirih let.

Vendar pa je v zadnjih letih gumarska industrija precej napredovala, je za STA povedal odgovorni urednik Motorevije, ki jo izdaja AMZS, Blaž Poženel.

Če je profil ustrezen in pnevmatike nimajo poškodb, AMZS po novem svetuje, da jih lahko vozniki uporabljajo od šest do osem let. Vsekakor pa odsvetujejo uporabo pnevmatik, starejših od desetih let, saj kemične spremembe zaradi staranja vplivajo na gumeno zmes, ki izgubi prožnost, s tem pa oprijem.

Pnevmatike uveljavljenih proizvajalcev se na testih bolj izkažejo

Glede globine profila zimskih pnevmatik svetujejo, da naj bo najmanj štiri milimetre. Zakonski minimum je sicer določen pri treh milimetrih, vendar pa je po navedbah AMZS mogoče z veliko gotovostjo trditi, da se bo pnevmatika, ki bo imela na začetku zimske sezone le tri milimetre profila, v nekaj tednih ali mesecih toliko obrabila, da pred koncem zimske sezone ne bo več zadostovala zakonskemu pogoju. Predvsem pa vožnja s takimi pnevmatiki ni varna.

Pnevmatike uveljavljenih proizvajalcev se na preizkusih odrežejo bolje.

Pnevmatike uveljavljenih proizvajalcev se na preizkusih odrežejo bolje.

Profimedia

Ohranili so tudi priporočilo, da naj bodo na vseh štirih kolesih štiri enake pnevmatike, torej pnevmatike enakih dimenzij in istega proizvajalca.

Pnevmatike uveljavljenih proizvajalcev se na preizkusih po Poženelovih besedah praviloma odrežejo bolje, čeprav se vedno najdejo tudi izjeme. Z izrazito cenejšimi pnevmatikami od povprečja, za katerimi običajno stojijo nepoznani proizvajalci, je praviloma več težav. "Načeloma velja: več kot plačamo za pnevmatiko, večje so možnosti, da je ta pnevmatika dobra," je poudaril.

Predpogoj za daljšo življenjsko dobo je pravilno skladiščenje

Nekateri vozniki posegajo po celoletnih pnevmatikah, ki so primerne tako za vožnjo v zimskih kot poletnih razmerah. Vendar pa v nobenih pogojih nimajo tako dobrih lastnosti kot pnevmatike, namenjene točno določeni sezoni, je izpostavil Poženel.

"Celoletne pnevmatike resda postajajo vedno boljše, a še vedno predstavljajo le kompromis. Nismo še našli celoletnih pnevmatik, ki bi bile poleti tako dobre kot letne, pozimi pa tako dobre kot zimske," je dejal. So pa lahko takšne pnevmatike po njegovih besedah zelo smiselna izbira za tiste, ki pozimi ne prevozijo veliko kilometrov ter večinoma opravljajo krajše in manj zahtevne vožnje.

Profimedia

Strokovnjaki AMZS ob tem poudarjajo, da je pomemben predpogoj za daljšo življenjsko dobo pnevmatike njeno pravilno skladiščenje. Pnevmatike je treba shranjevati v suhem in temnem prostoru, kjer v bližini ni kemikalij. Če so na platiščih, naj bodo položene vodoravno ali obešene na steno, pnevmatike brez platišč pa naj stojijo pokonci.

Poženel je opozoril tudi na zmotno prepričanje, da je za avtomobile s štirikolesnim pogonom kakovost pnevmatik manj pomembna: "Takšen pogon brez dobrih pnevmatik zagotovo ne pomaga prav dosti, kar smo tudi na AMZS že večkrat preizkusili."

Zakonsko določen rok, do katerega morajo biti vozila opremljena z zimsko opremo, je 15. november. Vendar na AMZS voznikom svetujejo, naj z menjavo pnevmatik ne čakajo do zadnjih dni pred rokom.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol