D.H. | 12. 8. 2024, 16:05
Poglejte, kako je Googlov robot premagal človeškega tekmeca v namiznem tenisu
Že 40 let so različna tehnološka podjetja razvijala robota, ki bi lahko konkuriral človeškemu igralcu namiznega tenisa. In 40 let smo ljudje ohranjali absolutno premoč v tej zabavni športni panogi. Novi Googlov robot DeepMind pa bo očitno zamajal človeško prevlado v svetu namiznega tenisa.
Konec preteklega tedna so razvijalci robotike v podjetju Google predstavili prvi robotski sistem, ki je sposoben na vsaj amaterski ravni igrati namizni tenis - in tudi zmagati. Če je umetna inteligenca običajno testirana proti človeški pameti v igrah, kot je šah, pa je namizni tenis do zdaj bil za robote neosvojen izziv, saj gre za igro, kjer je strategijo treba kombinirati s fizičnim dogajanjem v realnem času in opravljati hitre prilagoditve glede na dinamične spremenljivke, kompleksne gibe in vizualno koordinacijo.
Štiri desetletja je v svetu robotike namizni tenis predstavljal test, ki ga želijo z razvojem robotov najprej osvojiti. In kot kaže, jim je končno uspelo. »Robot mora biti dober na začetni ravni in recimo vrniti podano žogico, kot tudi na višji ravni, kjer opravlja strateške poteze in dolgoročno načrtuje igre, da bi dosegel svoj cilj,« so na omrežju X zapisali razvijalci sistema Google DeepMind.
Robotic table tennis has served as a benchmark for this type of research since the 1980s.
— Google DeepMind (@GoogleDeepMind) August 8, 2024
The robot has to be good at low level skills, such as returning the ball, as well as high level skills, like strategizing and long-term planning to achieve a goal. pic.twitter.com/IX7VuDyC4J
Kako jim je uspelo?
Razvijalci so najprej zbrali ogromno količino podatkov o inicialnih položajih žogice med klasično igro namiznega tenisa. Ti podatki so vključevali pozicijo, vrtenje in hitrost. Umetna inteligenca je nato imela nalogo, da se na podlagi teh podatkov uči igranja v virtualni simulaciji in se postopoma nauči vseh potrebnih gibov za igranje – vračanje servisa, backhand, forehand, udarec, kjer se žogica zavrti, in podobno.
To umetno inteligenco so nato povezali z robotsko roko, ki je zmožna kompleksnih hitrih gibov in jo pomerili proti človeškim igralcem. Umetna inteligenca se je potem vse od tam naprej učila v realnih igrah in postaja čedalje boljša.
In potem je sledil turnir ...
Google je za posebni turnir zbral 29 igralcev z različnim znanjem namiznega tenisa, od začetnikov do res dobrih igralcev (nič profesionalnih igralcev). Vsi so potem igrali proti robotu Google DeepMind, ki je zmagal 13 od 29 iger (45 odstotkov). Premagal je vse začetnike, zmagal okoli polovico iger proti srednje dobrim igralcem, oba odlična igralca pa sta robota (k sreči) še vedno z lahkoto premagala.
Roboti nam tako namiznega tenisa še ne bodo speljali, bomo si pa mogoče v prihodnje lahko omislili robotskega partnerja za zabavne igre namiznega tenisa, ko človeški partner ne bo na voljo. Več pa na uradni strani Google Deepmind.