D.H. | 26. 11. 2024, 17:00

To so izdelki, ki jih Slovenci najpogosteje kupujemo prek spleta

Profimedia

Spletna prodaja se je že dodobra zasidrala v naše potrošniške navade, da zdaj že več kot polovica slovenskih uporabnikov spleta, starih med 16 in 74 let, redno opravlja nakupe po spletu. Kaj pa najraje naročamo?

Na Statističnem uradu RS jim pravijo kar e-kupci, naročene izdelke pa znotraj zbranih statistik ločujejo med fizične in digitalne izdelke. Nakupi vseh so se v zadnjem letu povečali, še vedno pa Slovenci po spletu največ kupujemo fizične izdelke. Kar 97 % spletnih nakupov je tako nakupov tega ali onega fizičnega izdelka. 

Od oblek do zdravil

  • Najpogosteje (67 %) so to nakupi oblačil (vključno s športnimi), čevljev ali dodatkov (npr. nakit in drugi modni dodatki).
  • Z 28 % sledijo nakupi pohištva, dodatkov za dom ali izdelkov za vrt, vključno z orodjem.
  • 26 % nakupov po spletu predstavlja nakupe športne opreme (brez športnih oblačil).
  • Z nekaj manj odstotki sledijo nakupi kozmetike in izdelkov za sprostitev ter nakupi zdravil in prehranskih dopolnil

Po podatkih ECDB, je najbolj obiskana spletna trgovina v Sloveniji mimovrste.com, sledi ji merkur.si, na tretjem mestu pa je aboutyou.si.

Naročnine in digitalni izdelki

V porastu so tudi nakupi digitalnih izdelkov (video iger in izdelkov v video igrah, t.i. mikrotransakcije, ko se v video igrah kupuje različne dodatke in izboljšave), seveda pa pri nefizičnih izdelkih prevladujejo predvsem naročnine na različne platforme s pretočno vsebino. 

23 % Slovencev tako redno plačuje naročnino za eno od številnih pretočnih storitev zabavnih vsebin (Netflix, Disney+, Voyo, Max …), 14 % pa naročnino za pretočne storitve za poslušanje glasbe (Spotify, Apple Music, Deezer …). 

Precej manj ogreti smo za plačevanje naročnin na mobilne aplikacije (recimo kompleksnejše aplikacije za vreme, pa aplikacije za učenje tujih jezikov ali organizacijo), saj takšne storitve plačuje le 5 % uporabnikov. Še nekoliko manj, 4 %, jih plačuje naročnine na mobilne aplikacije za zdravje in šport

Za spletne medije očitno še nismo pripravljeni plačevati. Zgolj 2 % uporabnikov plačuje naročnine za spletne revije, časopise ali dostope do člankov na novičarskih spletnih straneh. 

Vir: SURS

Novo na Metroplay: "Vse, kar vsakodnevno uporabljamo, je bila najprej ideja!" | Jure Korenč