Petra Windschnurer | 17. 4. 2020, 13:39

Kako pogubna je lahko 'nespametna' objava vplivneža v času koronavirusa? (piše: Petra W.)

unsplash.com

Ali kultura vplivnežev lahko preživi v času koronavirusa?

Čeprav nekatere države postopno sproščajo ukrepe, ki so jih sprejele za zajezitev okužbe s covidom-19, številni sektorji, med njimi tudi modni, lepotni in potovalni, zamujajo z zagonom prodaje svojih izdelkov in storitev.

Poleg tega so ti zaradi trenutnih okoliščin do nadaljnjega preklicali tudi vse napovedane oglaševalske kampanje, ne glede na to, ali so te temeljile na odpovedanem dogodku, kot je npr. Coachella, na sodelovanju z vplivneži, zakupljenem oglasnem prostoru v tiskanih medijih, spletu …

Številne blagovne znamke se poleg krize, ki jo doživljajo zaradi nezmožnosti prodaje in ponudbe po ustaljenih poteh, soočajo tudi z izzivi, kako potrošnikom na pozitiven način predstaviti nova področja delovanja in ponudbo.

Če je tako še pred kratkim veljalo za dobro, da se trgovina s svojimi materialnimi dobrinami preseli na splet, je bil odziv kupcev zelo mešan, saj so nekateri med njimi menili, da spletne prodajalne velikih blagovnih znamk v imenu dobička okužbi s koronavirusom načrtno izpostavljajo svoje delavce v logističnih skladiščih.

Prav tako večini še ni jasno, kaj bo prihodnost luksuznim dobrinam pravzaprav prinesla. Kako jih na čim boljši in času primeren način predstaviti potrošnikom. Bi bilo mogoče najbolje, da se sektorji mode, lepote in potovanja zamrznejo in v stanju hibernacije počakajo do naslednje pomladi?

unsplash.com

Številni strokovnjaki sicer menijo, da bi se bilo nespametno v celoti odpovedati tržnim aktivnostim.

Namesto tega svetujejo, da je treba čas izkoristiti za razmislek o strategiji in namenu. Številne javnomnenjske raziskave namreč kažejo na to, da naj bi ljudje v tem času ponovno ocenili svoj moralni odnos do življenja, zato bodo blagovne znamke morale nove/stare poslovne partnerje na področju oglaševanja in promocije izbirati še veliko bolj skrbno kot do zdaj.

Tržno komuniciranje s strankami ne bo smel puščati priokusa po oportunizmu, prav tako bodo izbrani glasniki morali izpolnjevati vsebinske in družbenokoristne norme, ki v potrošnikih vzbujajo občutek, da so z nakupom prispevali k boljšemu dobremu za skupnost, v kateri delujejo tudi sami.

unsplash.com

In čeprav se besede berejo zelo enostavno, v praksi še zdaleč ni tako. Kako lahko glasnik ta hip pozitivno vpliva na globalno pandemijo? Kako in s kakšno vsebino se odzvati na trenutno stanje.

Če vzamemo pod drobnogled 'lifestyle' vplivneže ali snovalce kreativnih vsebin, kot se nekateri raje poimenujejo, boste lahko opazili, da je zgodbe, ki so vključevale skrbno izbrano življenje s potovanji, dogodki, luksuznimi izdelki, zamenjala pristnost trenutne situacije.

Številni vplivneži so sprejeli dejstvo, da se morajo povezati s svojimi privrženci in biti del sedanjega zeitgeista.

Na primer, pred nekaj tedni je italijanska vplivnica Chiara Ferragni zbrala več kot 4,5 milijona dolarjev za podporo financiranju nove bolnišnice v Milanu, ob subtilnem promoviranju lastne blagovne znamke pa se sledilcem želi vsak dan izolacije v svojem stanovanju v Milanu pokazati tudi v čim bolj 'ljudski' obliki.

Medtem pa se je plaz kritik vsul na ameriško modno vplivnico Arielle Charnas, ki je le nekaj dni po diagnozi covid zbežala iz New Yorka v Hampton. Sledilcem, ki so na koncu dosegli celo to, da je sodelovanje s prej omenjeno vplivnico prekinil Nordstorm, očitno ni bila pogodu niti njena tako imenovana 'UNBOXING' Louis Vuitton objava.

Vprašljiva uporaba družbenih medijev lahko tako v teh dneh spodnese posel še marsikomu. Je torej vsebina z razkazovanjem in promoviranjem materialnih dobrin v imenu partnerstva z blagovnimi znamkami v tem času na družabnih omrežjih vplivnežev še vedno aktualna? Bo ta povečala prepoznavnost in prodajo ali pa bo ustvarila popolno nevihto, ki lahko 'pokoplje'  oba?

O tem, kaj ljudje, ki so ta trenutek lahko napolnjeni s tesnobo in strahom zaradi pandemije, potrebujejo, sem se pogovarjala z uspešnima in medijsko prepoznavnima slovenskima vplivnicama Tjašo Kokalj Jerala in Aljo Perne.

  • ALJA PERNE@aljaperne, 32,3 K sledilcev na Instagramu

 Kakšne vsebine si trenutno želijo vaši sledilci?

Mislim, da se je vsebina na mojem Instagramu kar precej spremenila. Če sem prej objavljala pretežno modno tematiko, ki je sledilce seveda zanimala, je ta v mojih objavah glede na trenutno situacijo manj zastopana. Ljudi danes veliko bolj zanima, kaj si npr. skuhal, kaj počneš z otrokom, kako prenavljaš stanovanje, skratka stvari, ki jih počneš doma. Meni sicer to ni pogodu, a žal trenutno ljudi moda ne zanima toliko kot prej, razen seveda, ko je govora o oblačilih, ki jih nosiš doma, se pravi o trenirkah. Dobim veliko vprašanj prav glede trenirk, ker sem trenutno večinoma časa v njih.

Kaj pa kozmetika? Jih to še zanima?

Mislim, da to sledilce zanima celo bolj kot prej, ali pa mogoče samo jaz dobim na takšne objave več odziva kot pred časom. Pred dvema tednoma sem čisto poskusno posnela video (tega po navadi niti ne počnem), kako se enostavno naličiti doma in katere negovalne izdelke uporabljam za nego kože. Priznati moram, da je bil odziv sledilcev na tovrstno objavo večji kot prej. Dobila sem precej vprašanj, kje lahko te izdelke naročijo.

Trenutno so v tujini med blagovnimi znamkami za oglaševanje zelo zanimivi  videi v živo (live streaming). Si mogoče že dobila kakšno ponudbo za tovrstno sodelovanje?

Ne nisem. Je pa res, da livestreama prej nikoli nisem počela. Iskreno povedano, se ob tem počutim malce nenavadno, ko kar nekaj govorim. Sem pa pred kratkim na svojem profilu organizirala javljanje v živo, kjer sva se skupaj s Tjašo Kočevar pogovarjali o vzgoji otrok. Zakaj? Ker je to tematika, ki jo težko zaobjameš v eni sami objavi.

Odzivi so bili res odlični. Sam pa opazila, da je trenutno ta vrsta javljanj izredno popularna tudi med ljudmi, ki jih sama sledim. Če mi bo v bodeče na misel prišla še kakšna tematika, ki bi bila zanimiva in bi lahko dobila tudi kakšnega sogovorca, bom javljanje v živo znova organizirala, gotovo pa se ne bom pogovarjala 'sama s sabo'.

Kaj misliš, da bo tvoje sledilce zanimalo po koncu pandemije? Kakšnih vsebin si bodo želeli videti na tvojem profilu?

Ko bo vsega tega konec, mislim, da bo vseeno malce drugače, kot je bilo prej. Upam, da bodo ljudje bolj cenili stvari, ki so jim dane. Kar pa se tiče mode, mislim, da bo šla v smer, da bodo ljudje postali bolj ozaveščeni glede trajnostne mode in ne bodo tako masovno kupovali. Glede na krizo, ki se nam obeta, to tudi finančno ne bo možno.  

Je pa res, da glede na povratne informacije, ki jih imam pri svoji blagovni znamki, nimam občutka, da so ljudje med pandemijo prenehali nakupovati stvari, ki niso nujnega življenjskega pomena. Moram reči, da imam v primerjavi s februarjem zdaj celo več naročil.

Bo pa vsekakor treba prilagoditi vsebino, da za sledilce ne bo vznemirjajoča. Trenutna situacija je veliko ljudi pahnila v različne osebne stiske in vsako objavo lahko vzamejo zelo osebno. Potrebne bo več previdnosti in premišljeno snovanje objav.

Pripravljaš novo kolekcijo za pomlad in poletje?

Pomlad sem izpustila. Bom pa lansirala kolekcijo za poletje, ki sem jo glede na situacijo vseeno skrčila. Kolekcija bo na voljo na spletu.

Kakšna vsebina ta hip zanima vaše sledilce?

Svojih sledilcev po temah, ki bi jih zanimale, nisem posebej spraševala, delam po lastnem občutku. Še vedno poskušam oblikovati objave, ki so gledljive in ljube meni, konec koncev predstavljam svoje življenje, vendar z neko večjo dodano vrednostjo za trenutni čas. Zato veliko objav oblikujem v obliki nasvetov, kako se doma pocrkljati, kako si polepšati dan, pravkar sem napisala objavo, kako uspešno delati od doma.

Posvečam se temam, o katerih vem veliko, vendar jih prej nisem veliko objavljala, ker mogoče ljudi prej niso tako zanimale. Hipni modni trendi jih trenutno manj zanimajo, vendar menim, da ljudje vseeno potrebujemo nekaj, da se razbremenimo od informacij o trenutni situaciji, zato vsake toliko pripravim objavo, ki je čisto iz konteksta, da se z njo malo prevetrimo in si zamišljamo lepši jutri.

Ali bodo tipične objave vplivnežev (potovanje, materialne dobrine, luksuzni dogodki) še vedno aktualne po koncu pandemije?

Ne želim biti pesimistična glede teh tem. Menim, da ljudje zelo hitro pozabimo gorje in se še hitreje vrnemo v ljube ustaljene tirnice. Upam pa, da bomo iz te situacije vsi znali potegniti čim več, prefiltrirati svoje dojemanje okolice in družbe, upam, da se bomo posvetili sebi, in ne toliko življenju drugih.

Kaj bo sledilce delalo srečne, zaželene in uspešne v bodoče?

Težko je napovedovati. Če gledam iz svojega stališča, lahko rečem, da ne bo nič narobe, ko bo vsega konec, da se pocrkljaš bodisi z rdečo šminko, torbico ali kakšno trenutno življenjsko nepomembno stvarjo. Vsak se na svoj način želi pocrkljati, potolažiti in razveseliti.  

Vse pa bo, kot je bilo tudi prej, odvisno od statusa ljudi. Bolj je na mestu vprašanje, kako previdno in na kakšen način si bodo BZ dovoljevale promocijo. Zgodili se bosta dve stvari: ali bo vplivnežev še več ali pa bodo šli vsi skozi neko sito, ki ga bodo oblikovali tako sledilci kot tudi oglaševalci. Na koncu se bodo obdržali le tisti, ki bodo svoje objave pospremili z neko dodatno vrednostjo, vsebino, ki ne bo instant.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ