Živa Avžner | 20. 10. 2021, 18:30

Nina Štefe in njen Čas za kavo: "Z rastjo svoje podjetniške poti, z nabiranjem izkušenj in premagovanjem izzivov – zelo uspešno premagujem tudi vse strahove."

osebni arhiv

Nina Štefe je ustanoviteljica znamke Čas za kavo - Instagram skupnosti, kjer ste zagotovo, če ne označili, opazili trenutke ob kavi ter prečudovite fizične trgovinice v starem delu Ljubljane. Skupaj s prijateljico in poslovno partnerko pa sta ustvarili Bossy Cafe, kjer svoje znanje in izkušnje predajata naprej svoji skupini predanih in močnih žensk. Kdo bi bolje predajal strast kot ravno ona - mlada podjetnica, ki si je upala tvegati in je stopila iz cone udobja!

M: Katera (in kakšna) kavica v dnevu vam je najljubša?

Jutranja z mlekom iz domačega kavomata in obvezno malce cimeta čez. Čeprav, ko pomislim na trenutek, ko sama sebe peljem v kavarno in se razvajam s časom zase, potem bi mogoče rekla, da mi je najljubša v kavarni, ko v zasedenem urniku najdem pet minut samo zase.

Njene ročno narejene keramične skodelice Boss Lady, s katerimi doživiš prečudovit #časzakavo!

Njene ročno narejene keramične skodelice Boss Lady, s katerimi doživiš prečudovit #časzakavo!

lasten arhiv
M: Kako najraje opišete samo sebe? So nazivi v tem času preveč pomembni, iskani?

Ko pomislim na opis same sebe, mi na misel definitivno ne pridejo nazivi, v življenju igramo različne vloge (prijateljica, punca, sodelavka, direktor, čistilka, hišnik – vse bi lahko zase naštela), vendar pa bi se najraje opisala kot posameznico z veliki cilji, ki je stopila iz cone udobja in se podala v neznano, da si ustvari svoj vsakdan, v katerem uživa. Nekdo, ki lovi svoje sanje o finančni in časovni svobodi, si pri vsem tem poskuša najti trenutke zase, iskati ravnovesje ter mogoče še koga opogumiti, da si upa slediti svojim ciljem.

Večinoma sem obkrožena s podjetniki, ki ustvarjajo svoje biznise in lahko rečem, da se nikoli nihče ne fokusira na nazive, poimenovanja in dosežke v smislu, da bi bila to njihova identiteta. Ob sebi imam ljudi, ki predstavljajo veliko več od nazivov.

M: Kaj je najtežja poslovna lekcija, ki ste jo doživeli?

Vedno, ko dobim vprašanja v tem smislu, težko izpostavim samo eno lekcijo, saj se mi zdi, da je ključna miselnost, kako se ti spopadaš z izzivi na podjetniški poti.

Še tako težka lekcija je lahko najboljše izhodišče za naslednji korak – ravno med korono, ko sem morala za več mesec zapreti fizično trgovino sva s Tjašo Smuk ustvarili Bossy Cafe in pričeli pisati novo uspešno zgodbo, namesto da sva sedeli doma in jamrali kako zunanja situacija vpliva na najine biznise.

Ena izmed težjih lekcij je bila bolj osebne narave, ko sem se tako gnala za cilji, da sem se pozabila ustaviti – sama sem se morala soočiti s takšnim stanjem, da nisem imela zjutraj volje niti vstati, ker sem bila tako izmučena. Po tisti izkušnji sem razumela in sprejela, da je tudi počitek produktiven in da so dnevi in čas zame najpomembnejši, če ni tega, potem ni ničesar drugega. Morala sem se odcepiti od miselnosti, da si produktiven samo takrat, ko delaš kljukice na svojem »to do« seznamu.

M: Na poslovni poti vas spremlja Tjaša Smuk, s katero sta ustanovili blagovno znamko Bossy Cafe. Kaj so morebitni zapleti, če poslovno sodeluješ s prijateljico?

Verjetno se bo to slišalo več kot klišejsko, vendar je najin odnos s Tjašo malce drugačen. Hecava se, da sva bili v prejšnjem življenju dvojčici. Imava zelo odprto komunikacijo, velik del najinega druženja je namenjen tudi pogovorom, saj verjameva, da si bolj kreativen, ko imaš stvari predelane in te nič ne obremenjuje »iz ozadja«. Midve jih poimenujeva spontane terapije in ravno zaradi teh pogovorov imava res dober odnos, da nama skupne podjetniške odločitve ne predstavljajo težav. Tudi kakšna nesoglasja (zelo redka) hitro rešiva z odprto komunikacijo, običajno pa imava zelo usklajene odločitve, misli in načrte.

Nina Štefe in Tjaša Smuk

Nina Štefe in Tjaša Smuk

lasten arhiv

M: Vas je na samostojni podjetniški poti česa strah? 

Sama pri sebi opažam, da z rastjo svoje podjetniške poti, z nabiranjem izkušenj in premagovanjem izzivov – zelo uspešno premagujem tudi vse strahove. Vsak se sooča s strahovi, nekateri jih ozavestijo, drugi pa jih potlačijo ali ignorirajo. Na začetku, ko sem se podala na poslovno pot, sem imela strah glede financ: "Kako bo, kaj pa če ne bo, kako bom potem naprej? In tako dalje." Takrat sem sama sebe vedno opomnila, da sem sposobna, verjamem vase in da naj preobrnem vprašanje ter se vprašam kaj pa če bo, kaj pa če mi uspe kot sem si zamislila.

Pri prebiranju knjig sem naletela tudi na omejujoča prepričanja in tehnike premagovanja le teh, tako da sem z delom na sebi skozi leta izgubila ogromno strahov, sedaj lahko rečem, da skoraj ne pridejo več v moje misli.

M: Kaj je najpomembnejše pri ustanovitvi svoje blagovne znamke?

Ogromno posameznic vidim z idejami, ki bi si jih želele ustvariti čez noč in večina le teh načrtuje na kratki rok. Ustvarjanje blagovne znamke, celotne zgodbe in grajenje uspešnega biznisa je tek na dolge proge. Ko sem se sama podala k ustvarjanju lastne blagovne znamke sem dobila nasvet, da naj bom potrpežljiva in takrat sem ga malce preslišala, ker sem bila tako zagnana, da sem želela doseči vse in še več – enkrat, ko pa daš že nekaj projektov, uspehov in padcev skozi, takrat pa se zaveš, kaj pomeni potrpežljivost in razumeš, kje si danes in da ne bi mogla biti tukaj, kjer sem, če ne bi dala vseh teh izzivov skozi.

M: Na kaj moramo biti pozorni, ko želimo vzpostaviti nov Instagram profil?

Na svoj zakaj in na grajenje trdnih temeljev. Motivacija pride in gre, sami jo moramo ohranjati in imeti zadaj za celotno idejo res dober zakaj, ker drugače bomo ob prvem neuspehu odnehali. Naš zakaj nam bo tudi pomagal definirati idealno stranko, tako da bomo lahko ustvarjali primerne objave za svojo ciljno skupino ter jo pravilno nagovarjali. Pri ustvarjanju novega Instagram profila je predvsem pomembno, da ljudem pokažeš svojo zgodbo, da deliš vzpone in padce, da te spoznajo, začutijo in lahko povežejo tvoj obraz s tvojo znamko, ki jo gradiš.

Lepe slike ne prodajajo, realne zgodbe in vključenost v ustvarjanje znamke pa lahko hitro zgradi skupnost, ki te podpira in ti pomaga pri dosegu ciljev.

Preberite tudi druge Dialoge: Cosmo praznuje 20 let! Spregovorila izvršna urednica Kaja Berlot: »Ljudje nas še vedno – in vedno več – berejo in spremljajo, kar pomeni, da nam zaupajo!«

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord