22. 12. 2023, 15:53 | Vir: STA

Odgovorni razkrili, kaj je vodilo do usodne železniške nesreče: najverjetneje je ...

Valter Leban/Bobo/fotomontaža

Znan je vzrok nesreče na železniških tirih.

V četrtkovi delovni nesreči je vlak na železniški progi pri Prestranku trčil v skupino delavcev, pri čemer sta dva izgubila življenje, dva pa sta se huje poškodovala. Nesreča na železniški progi, v kateri sta umrla delavca, je bila najverjetneje posledica človeške napake, vzrok je treba še preiskati, je dejal generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes. Na tirih so ustavili vsa dela, ki se izvajajo v času vožnje vlakov, predpisali pa bodo dodatno varovanje, je napovedal direktor Slovenskih železnic-Infrastruktura Matjaž Kranjc.

Po besedah generalnega direktorja Slovenskih železnic okoliščine nesreče republiški inšpektor in tudi v okviru internega nadzora še pregledujejo, zaključne ugotovitve bodo verjetno po praznikih. Edino, kar je po njegovih besedah razvidno iz magnetogramov, je, da je šlo po vsej verjetnosti za človeško napako. "Bo pa treba seveda še kar nekaj stvari preiskati in preposlušati, da se lahko iz tega potegne dejansko verodostojne zaključke," je dejal.

Dodatno varovanje

Po napovedih Kranjca bodo dodatno predpisali še dodatno varovanje, da bi izključili tveganje človeškega faktorja. "Žal je v takem primeru človeška napaka preveč usodna, da bi lahko na tak način delali tudi v bodoče," je poudaril Kranjc. 

Bobo

Mes je ob tem poudaril, da je signalnovarnostna naprava v Postojni ena najboljših in najnovejših in da so vsi protokoli usklajeni z varnostnim organom. "Postopki in procesi so zelo dovršeni, seveda pa človeškega faktorja ne moreš nikoli izključiti," je dejal. Po njegovih besedah je treba vseeno ugotoviti, zakaj je do tega prišlo, na podlagi ugotovitev pa tudi ustrezno ukrepati oziroma predpisati dodatna varovala, da do takih dogodkov nikoli več ne pride.

Glede postopka obveščanja je dejal, da sta tega predpisala proizvajalec signalnovarnostne naprave in agencija za varnost. Gre za tristopenjsko potrditev, vendar je vseeno prišlo do izrednega dogodka, zato bodo naredili še korak več.

Kot so se dogovorili, bodo fizično na samo delovišče postavili še dodatne čuvaje, torej čuvaja, ki bo stal mogoče nekaj kilometrov pred čuvajem na delovišču, da bo obveščanje dvofazno. Glede tehničnih sprememb pa se bodo posvetovali s proizvajalcem, ali se da umestiti še kakšno dodatno varovalo, je pojasnil. Ob tem je spomnil, da gre za že tretjo nesrečo letos, in opozoril na slabe delovne pogoje in preobremenjenost ljudi.

Zatrdil je, da so slovenske železnice med najbolj varnimi v Evropi glede na število izrednih dogodkov, število nesreč in število umrlih. Kot je omenil, imajo sicer večkrat težave s podjetji, ki niso del Slovenskih železnic in niso vajeni del na tirih, zato bo tu potreben poostren nadzor. Dodatna izobraževanja je napovedal tudi za zaposlene na Sslovenskih železnicah. Kranjc je dodal, da morajo sicer tudi zunanji izvajalci opraviti preverjanje s področja varstva pri delu.

Zakaj delavci niso slišali vlaka?

Mes je na vprašanje, ali delavci vlaka niso slišali zaradi hrupnih del, pojasnil, da je šlo za nov električni potniški vlak, ki je zelo tih, da bi se tovorni vlak verjetno bolje slišal. Ob enem pa so delavci strojno regulirali tirnico in zato zaposlena, ki sta bila na stroju, vlaka nista slišala.

Nov električni potniški vlak je zelo tih, zato ga delavci niso slišali.

Nov električni potniški vlak je zelo tih, zato ga delavci niso slišali.

Valter Leban/Bobo

Prekinjena dela

Kot je navedel Mes, so vse zaposlene, ki so bili povezani z dogodkom, suspendirali in trenutno ne delajo, saj tudi ne bi mogli kakovostno delati. Prav tako vsem nudijo pomoč.

Vse zaposlene, ki so bili povezani z dogodkom, so suspendirali.

Vse zaposlene, ki so bili povezani z dogodkom, so suspendirali.

Valter Leban/Bobo

Kranjc je ob tem pojasnil, da so v četrtek takoj po nesreči ustavili vsa dela, ki se na železniških tirih izvajajo v času, ko vozijo vlaki, kakor so se izvajala v primeru četrtkove nesreče. Ta ukrep so sprejeli preventivno, ne glede na to, da so po prvih ugotovitvah dela potekala in je bilo delovišče označeno tako, kot mora biti, je pojasnil. Dela na tirih se bodo tako nadaljevala v prihodnjih dneh, ko bodo natančneje opredelili in predpisali dodatne ukrepe.

Kdo bo odgovarjal?

Po njegovih besedah razmišljajo tudi o objektivni odgovornosti, zaradi katere bi kdo od vodilnih odstopil, a je treba najprej zaključiti preiskavo. Na vprašanje, ali je torej možen tudi njegov odstop, je odgovoril: "Če se pokaže odgovornost, absolutno."

Mes je sicer v izjavi še enkrat izrazil sožalje svojcem umrlih, za oba poškodovana, ki sta v bolnišnici, pa je dejal, da je njuno stanje stabilno.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol