11. 9. 2017, 00:00 | Vir: Playboy

40 let Renaulta v F1 - Od turba do hibridov

Renault

Če zapišem besedi Renault Sport, boste seveda pomislili na clia R.S. ali megana R.S. Pravilno, navsezadnje smo prav novo generacijo zadnjega prvič videli prav na dirki formule 1 v Monaku.

A tam nismo bili le zaradi megana R.S. Drugi razlog je bil bolj zgodovinske narave: Renault namreč letos slavi 40-letnico udejstvovanja v formuli 1.

To seveda ne pomeni, da tam dirkajo že 40 let, saj so vmes, predvsem takrat, ko so osvojili vse, kar se je dalo, imeli tudi krajše premore. Ne nazadje je formula 1 ne le poligon za razvoj novih tehnologij, temveč tudi marketinško orodje.

Prav Renaultu se lahko zahvalimo, da smo v formuli 1 uživali v obdobju najlepših dvobojev na stezi. Leta 1977 so se namreč pojavili na VN Velike Britanije z avtomobilom, ki se ga je kmalu prijel vzdevek rumeni čajnik – predvsem zato, ker se je v prvi sezoni iz njega predvsem kadilo. Ja, turbo tehnologija je bila na začetku precej občutljiva, materiali, potrebni, da bi predvsem turbopolnilnik zdržal dirkaške napore, pa šele v fazi otroških bolezni.

A takrat, ko je avto deloval, je bilo jasno, da je Renault že določil tehnično prihodnost motorjev formule 1: ti so prihodnost, v kateri so inženirji iz 1,5-litrskih šestvaljnikov izvlekli tudi po skoraj tisočaka in pol 'konjev'. Seveda so to bili motorji, pri katerih se dolgo ni dogajajo nič, nato pa so v določenem območju vrtljajev podivjali in sunili s polno močjo – in dirkači, ki so jih krotili, so bili posebne vrste možje. Alain Prost, s katerim sem govoril na terasi naravnost nad ciljno črtno steze v Monaku, se je ob vprašanju, v katero dirkaško obdobje bi se vrnil, če bi lahko uporabil časovni stroj, le zasanjano nasmehnil. »V sredino osemdesetih let, ko so imeli motorji po več kot tisoč ’konjev’, v čase, ko je bilo treba resnično znati voziti, da si sploh ostal na stezi, kaj šele zmagal,« je bil jasen. In Jean-Pierre Jabouille, ki se mi je za mizo pridružil tik pred Prostom, je bil enako navdušen. Prav on je bil namreč tisti, ki je prvi sedel v revolucionarnem renaultu RS01 na njegovi prvi dirki. Ko je tik pred najinim pogovorom po dolgih letih spet sedel v dirkalnik, je bil navdušen. »Točno takšen je, kot se ga spomnim. Mehaniki so mi povedali, da so ohranili moje tedanje nastavitve. Okej, nisem peljal tako hitro kot tedaj, a vseeno je bil to pravi užitek,« je bil zadovoljen. Ob tem je znal biti tudi oster: sedanja Renaultova ekipa, ki seveda še vedno uporablja turbo motor, le da je ta zdaj podprt s kompleksno hibridno tehnologijo za večjo zmogljivost ter nižje emisije in manjšo porabo, ima le enega dobrega voznika, morali pa bi imeti dva. S tem je seveda mislil na Nica Hulkenberga, ki je pred tem na stezo prvič popeljal novo generacijo megana R.S. Kakšen motor ga poganja, je še skrivnost (ali klasičen dvolitrski turbo ali 1,8-litrski, narejen za Alpinine modele), jasno pa je, da bo imel krepko prek 300 ’konjev’, dvosklopčni menjalnik in štirikolesni volan. In že vnaprej je jasno, da bo zlahka nadaljeval odlično tradicijo svojih predhodnikov.

TEKST Dušan Lukič
FOTO Renault, Dušan Lukič

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord