16. 5. 2017, 00:00 | Vir: Playboy

Cadillac Escalade pravi Ameriški nastopač

PROIZVAJALEC

Escalade je bil prvi Cadillacov avtomobil, s katerim so ob prelomu tisočletja vstopili v svet prestižnih križancev oziroma v razred SUV, kot mu radi rečejo onkraj Atlantika. Od takrat je escalade pomemben igralec v svetu prestižnih križancev, celo tako zelo, da je pokukal tudi na evropske ceste.

A vendarle so njegov dom Združene države Amerike. Tam se znajde najbolje, predvsem zato, ker so njegovim meram, teži in okornosti prilagojeni ceste, parkirni prostori in navsezadnje tudi drugi udeleženci v prometu. Kot rečeno, je prvi escalade na ceste pripeljal leta 1999 kot odgovor nemškim in japonskim tekmecem, ki so se takrat na ameriškem trgu vedno bolj uveljavljali. Kot zanimivost velja zapisati, da je produkcija avtomobila stekla zgolj deset mesecev po tem, ko so projekt odobrili vodilni možje. Očitno je bil pritisk tekmecev res velik, saj običajno od ideje do nastanka avtomobila mine tudi več let. A brez zapletov le ni šlo. GMC yukon denali je bil za Cadillac tako močna inspiracija, da je bil escalade skoraj identičen avtomobil. Zato je že leta 2002 sledila prva prenova, s katero so avtomobil tako spremenili, da je dobil prepoznavno obliko in s tem začel graditi podobo escalada. Izdelava prestižnega križanca že od vsega začetka poteka v Arlingtonu v zvezni državi Teksas.

Njegovo podaljšano različico Escalade ESV so najprej izdelovali v me­hiški tovarni v mestu Silao, zdaj pa tudi podaljšano različico izdelujejo v matični ameriški tovarni. Do današnjih dni so escaladu spremenili podobo trikrat. Kar pomeni, da se trenutni model šteje kot četrta generacija. Na ceste je pripeljal leta 2015, a so ga do današnjih dni že dvakrat lepotno popravili. Oblikovno sicer ne, a Američani so radi na tekočem, zato jim tudi pri avtomobilih veliko pomeni, če je avtomobil zgolj malenkostno prenov­ljen. Zato ameriške tovarne velikokrat pripravijo kaj novega, avtomobil pa označijo z oznako modelno leto in pripišejo priha­jajoče leto. Tako smo na prostranih ulicah Miamija preizkusili cadillaca escalada, modelno leto 2017. V primerjavi s tistim avtomobilom, ki je leta 2015 pripeljal na ameriške ulice, so za modelno leto 2016 in zdaj 2017 dodali zgolj malenkostne spremembe. Za lažjo predstavo ‒ escalade za modelno leto 2017 se od predhodnikov razlikuje po drugačnih barvah karoserije in rahlo spremenjeni prednji maski ter drugem položaju kamere za vzvratno vožnjo. V notranjosti so spremenjeni prestavna ročica in gumb za vklop/izklop štirikolesnega pogona, dodan je opozorilnik za nepripet varnostni pas na zadnjih sedežih (beri: tretji klopi), drugače poimenovani pa so tudi paketi opreme. In to je bolj kot ne to. Escalade, pa čeprav v najboljši izvedbi, torej s paketom opreme platinum in s 6,2-litrskim osemvaljnikom ter s prilagod­ljivim štirikolesnim pogonom, ni glavni frajer na ulicah Miamija. Še manj te opazijo, ko zapelješ na sloviti Ocean Drive, kjer se dnevno sončijo ferrariji in lamborghiniji, izjema pa ni niti kakšen bentley ali rolls- royce.

Pa vendar, že zaradi velikosti avtomobila in ne nazadnje tudi cene, neko spoštovanje vseeno zaznaš. Sicer je ameriška vozna kultura na bistveno višji ravni kot slovenska, a vseeno ‒ kdaj ti kdo odstopi prednost, tudi če je nimaš, ko čakaš na parkirno mesto, se drugi udeleženci odpeljejo mimo. Že omenjeni 6,2-litrski osemvaljnik da od sebe 426 'konj', ki skoraj tri tone težko mrcino z mesta do 100 kilometrov na uro brez težav spravijo v vsega 6,7 sekunde. Da je končna hitrost zgolj 180 kilometrov na uro, v ZDA pravzaprav nikogar ne moti, saj se tam tudi na najbolj prostranih avtocestah ne vozi hitreje od 120, morda 130 kilometrov na uro. Tudi divjanja po ovinkasti cesti ne poznajo. Avtomobili onkraj Atlantika ga niti ne ljubijo, podvozje je narejeno in prirejeno predvsem udobju, šele nato uporabnosti. In čeprav ima escalade za ameriške razmere ultramoderno podvozje, tudi večvodilno zadnjo premo in zračno oziroma magnetno vzmetenje, se pridružuje večini ameriških avtomobilov ‒ ljubi umirjeno in počasno vožnjo. A tudi s takšno v ZDA preživiš. Prvič zato, ker jo zahteva prometna ureditev, drugič pa zato, ker escalade z opremo platinum ponuja domala vse, kar si človek (tudi če prihaja iz Evrope) v avtomobilu zaželi.

Tako je v usnje oblečena skoraj celotna notranjost, električno pomične sedeže je mogoče ogrevati ali hladiti, zaslonov v avtomobilu pa je več kot v povprečnem slovenskem stanovanju. Na osrednjem, namenjenem predvsem vozniku, se izpisujejo različne informacije in obvestila, navigacija in radio (tudi satelitski) ter seveda še marsikaj drugega. A v oči padejo tudi preostali zasloni. Dva sta na zglavnikih prednjih sedežev, eden večji pa na stropu avtomobila. Z njim naj bi zamotili predvsem otroke na zadnji klopi. Da pa vozniku ne bi bilo treba poslušati risanke, je avtomobil oziroma multimedijski sistem že serijsko opremljen z brezžičnimi slušalkami. Ni kaj, cadillac escalade je tipičen predstavnik razreda SUV. Američani pravijo, da se z njim potegujejo predvsem za tiste kupce, ki naj bi jih zanimala tudi Merce­desov GL ali Land Roverjev range rover. Neposredni primerjavi se bomo tokrat izognili, omenimo le ceno. Avtomobili, ki so v Evropi lahko kar precej dragi, so onkraj Atlantika kupcem veliko dostopnejši. Tako kot escalade, ki je v svoji najžlahtnejši opremi ameriškim kupcem na voljo za manj kot sto tisoč dolarjev oziroma pre­računano okrog 95 tisoč evrov

TEKST Sebastjan Plevnjak
FOTO Proizvajalec

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ