Boeingova letala 737 max želijo s serijo testnih poletov vrniti v promet

Prizemljena od marca lani zaradi nesreč

30. 6. 2020, 09:38 | Mobilno | Vir: STA
Boeingova letala 737 max želijo s serijo testnih poletov vrniti v promet (foto: Profimedia) Profimedia

Ameriška Zvezna uprava za zračni promet (FAA) je začela s serijo testnih poletov obnovljenih Boeingovih letal 737 max, ki bodo trajali skupaj tri dni in pomenijo najpomembnejši korak k morebitni vnovični vrnitvi teh modelov v promet, morda že jeseni. Letala 737 max so prizemljena od marca lani zaradi nesreč v Indoneziji in Etiopiji.

Pilot FAA in pilot Boeinga sta eno od popravljenih letal popeljala iz Boeingovega letališča v okolici Seattla v zvezni državi Washington za dve uri do letališča Moses Lake, nato pa nazaj do Seattla. Vse skupaj je trajalo več kot štiri ure. Letalo je vzletelo in priletelo nazaj brez nesreče.

"FAA se še ni odločila o vrnitvi 737 max v promet. Moramo dokončati še vrsto ukrepov, ki sledijo tem poletom. Sledimo premišljenemu postopku, za katerega je potreben čas. Prepoved letenja bomo umaknili šele, ko bomo prepričani, da letalo izpolnjuje vse standarde," je sporočila FAA.

Boeingova letala 737 max so zaradi dveh odmevnih nesreč v Indoneziji in Etiopiji, ki sta skupaj zahtevali 346 življenj, prizemljena od marca 2019. Preiskave so odkrile, da je nesreči povzročila napaka v računalniškem programu, ki avtomatično uravnava višino leta.

Preiskave so odkrile tudi ogromno pomanjkljivosti v ameriškem procesu izdajanje potrdil za letenje novim modelom letal. Kongres zaradi varčevanja FAA ni namenil dovolj denarja in regulator se je pri testiranjih in izdajanjih potrdil zanašal na Boeing, kjer notranji nadzor ni bil kos nalogi. Boeing je zaradi tega utrpel več milijard dolarjev škode.

Dovolj naročil za letala 737 max

Vendar pa si jo bo očitno, če se bo pandemija koronavirusa umirila, lahko hitro povrnil. Kljub odpovedim naročil vseh modelov zaradi zmanjšanja letalskega prometa med pandemijo ima Boeing še vedno več kot dovolj naročil za letala 737 max, ki jih je začel vnovično proizvajati v začetku leta.

Najprej pa mora dobiti certifikat FAA. Za to morajo biti testni poleti brezhibni, nato sledi odobritev novih programov urjenja pilotov doma in po svetu. Proces vrnitve boeingov 737 nazaj v zrak se je zavlekel za več mesecev, dokler inšpektorji FAA niso bili zadovoljni s popravki računalniške in druge opreme.

Delnice Boeinga so se po začetku testnih poletov FAA v ponedeljek do konca rednega dela borznega trgovanja podražile za 14,4 odstotka na 194,49 dolarja za delnico.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri