Delničarji Boeinga lahko zaradi nesreč letal 737 max tožijo vodstvo podjetja

8. 9. 2021, 15:17 | Mobilno | Vir: STA

                            Delničarji Boeinga lahko zaradi nesreč letal 737 max tožijo vodstvo podjetja (foto: XinhuaSTA) XinhuaSTA

Delničarji ameriškega proizvajalca letal Boeing lahko zaradi dveh nesreč letal 737 max, ki sta terjali več kot 300 smrtnih žrtev, tožijo upravni odbor družbe, je razsodilo pristojno sodišče v ameriški zvezni državi Delaware. Sodišče je namreč mnenja, da je vodstvo podjetja ignoriralo težave z varnostnimi sistemi.
 

Sodišče je v dolgi razsodbi, ki jo povzema francoska tiskovna agencija AFP, zapisalo, da bi moral upravni odbor po prvi nesreči letala za varnostne sisteme, poznane pod imenom MCAS, prižgati rdečo luč, a je namesto tega težave s tem programom ignoriral. Delničarji zato lahko tožijo vodstvo podjetja.

Kot je ugotovilo sodišče, so prave žrtve omenjenih letalskih nesreč sicer umrli ter njihove družine in prijatelji, a "gospodarsko pravo priznava še eno vrsto žrtev - Boeing kot podjetje in njegove lastnike". Je pa zavrnilo dva druga zahtevka delničarjev.

V Boeingu so za britanski BBC dejali, da bodo o prihodnjih korakih še razmislili, ameriška tiskovna agencija Bloomberg pa povzema njihov odziv, da so razočarani nad odločitvijo sodišča.

Boeing je že pred časom priznal napako v programski opremi v povezavi z letali 737 max. V javnost so prišle številne informacije o problematičnosti programa MCAS, namenjenega preprečevanju izgube vzgona tega letala. Ta program naj bi nos letala nepričakovano obrnil navzdol, prav to pa naj bi bil vzrok za nesreči.

Oktobra 2018 je najprej strmoglavil 737 max indonezijske letalske družbe Lion Air, marca 2019 pa je sledilo še strmoglavljenje istega tipa letala letalske družbe Ethiopian Airlines. Nesreči sta terjali 346 smrtnih žrtev, preživel ju ni nihče.

Letala 737 max so po drugi nesreči prizemljili po vsem svetu. Na tleh so ostala 20 mesecev.

Boeing se je v tem času soočil z visokimi kaznimi. V začetku letošnjega leta je pristal na plačilo 2,5 milijarde dolarjev kazni in se poravnal glede obtožb o prevari regulatorjev, ki so nadzirali sporna letala. Potem ko je na več sto letal instaliral nepotrjeno opremo, je maja je pristal še na 17 milijonov dolarjev kazni in zagotovil izboljšanje proizvodne prakse.