9. 2. 2021, 11:41 | Vir: STA

Honda z rastjo dobička, Nissan še z izgubo

Profimedia

Japonska avtomobilska proizvajalca Honda in Nissan pri poslovanju še vedno kažeta različno sliko. Medtem ko je Honda v tretjem četrtletju poslovnega leta oz. v zadnjih treh mesecih 2020 medletno povečala čisti dobiček, je finančno oslabeli Nissan nekoliko poglobil izgubo. Sta pa obe podjetji nekoliko izboljšali napoved za celotno poslovno leto.

Nissan, sicer del zavezništva s francoskim Renaultom in japonskim Mitsubishijem, se že dlje časa nahaja v poslovnih in finančnih težavah. Te je poglobila pandemija covida-19, padajoče poslovne številke pa so ga zaznamovale že pred tem, zlasti po aretaciji nekdanjega prvega moža Carlosa Ghosna.

Podjetje je od sredine lanskega leta v postopku obsežne poslovne transformacije in stroškovne optimizacije, a se za zdaj ni uspelo izkopati iz rdečih številk. V tretjem četrtletju poslovnega leta, torej med oktobrom in decembrom lani, je podjetje po poročanju tujih tiskovnih agencij ustvarilo 37,8 milijarde jenov (skoraj 300 milijonov evrov) čiste izgube, medtem ko je v enakem obdobju predlani izguba dosegla 26,1 milijarde jenov.

Podjetje še vedno bremenijo izredni odhodki zaradi prestrukturiranja, medtem ko se je dobiček iz poslovanja v tretjem poslovnem trimesečju medletno povečal za 19,3 odstotka na 27,1 milijarde jenov oz. skoraj 214 milijonov evrov. Poleg stroškovne racionalizacije je kot pozitivno Nissan izpostavil tudi rast prodaje na kitajskem trgu.

Prihodki od prodaje so medletno upadli za 11 odstotkov na 2200 milijard jenov, število dobavljenih vozil pa je upadlo za 9,5 odstotka na 1,08 milijona.

Je pa Nissan nekoliko izboljšal napoved za celotno poslovno leto. Tako zdaj pričakuje 530 milijard jenov čiste izgube, medtem ko je prej pričakoval izgubo v višini 615 milijard jenov. Razlog za to je uspešno nižanje stroškov, saj naj bi prihodki upadli s 7940 milijard jenov na 7700 milijard.

Napoved za celotno poslovno leto, ki se bo zaključilo z letošnjim marcem, je izboljšala tudi Honda. Ta zdaj pričakuje 465 milijard jenov čistega dobička, medtem ko je prej pričakoval pozitivni poslovni izid v višini 390 milijard jenov. Prodaja naj bi medtem upadla s 13.050 milijard jenov na 12.950 milijard jenov.

V tretjem poslovnem četrtletju je sicer Honda več kot podvojila čisti dobiček na 284,1 milijarde jenov, medtem ko se je dobiček iz poslovanja povečal celo za dve tretjini na skoraj 278 milijard jenov. Malenkostno, za 0,6 odstotka, so se povečali tudi prihodki od prodaje, in to na 3770 milijard jenov. Število dobavljenih vozil je naraslo za desetino na 1,38 milijona.

Podjetje se je ob tem pohvalilo predvsem s prodajo na domačem, kitajskem in ameriškem trgu, tudi v Hondi pa v luči izzivov za avtomobilski sektor močno pazijo na stroškovno učinkovitost.

Novo na Metroplay: Ko se govori o hierarhiji, je že prepozno | Bine Volčič in Žiga Faganel