21. 4. 2021, 15:25 | Vir: STA

Na Hrvaškem v teku ali načrtovanih 19 velikih železniških projektov

Hina/STA

Hrvaško javno železniško podjetje HŽ infrastruktura bdi nad 19 velikimi železniškimi infrastrukturnimi projekti, med katerimi jih deset izvaja, devet pa pripravlja. Kot so v HŽ Infrastruktura pojasnili, načrtujejo do 2025 v železniško infrastrukturo vložiti 1,9 milijarde evrov. Skoraj 80 odstotkov bo sofinanciranja iz skladov EU.

Poleg desetih železniških objektov, na katerih v različnih delih države dela že potekajo, so še trije železniški projekti v fazi javnega naročila, šest pa v fazi priprave dokumentacije.

Tako so npr. pred dnevi objavili informacijo o 15 ponudbah, ki so prispele na javni razpis za posodobitev in izgradnjo drugega tira med Zagrebom in Karlovcem. Vrednost projekta je ocenjena na 366 milijonov evrov. Med ponudniki je tudi slovenski gradbinec Kolektor Koling.

Prejšnji teden je HŽ infrastruktura podpisala tudi pogodbo s hrvaškim ministrstvom za morje, promet in infrastrukturo o izdelavi projektne dokumentacije za posodobitev 91 kilometrov istrske železniške proge od slovenske meje prek Buzeta do Pulja. Vrednost celotnega projekta ocenjujejo na 70 milijonov evrov.

"Najbolj pomembni po velikosti in finančni vrednosti so projekti, ki so del koridorja RH1 od državne meje s Slovenijo do državne meje s Srbijo, kot tudi na koridorju RH2 od Reke do državne meje z Madžarsko. Gre za projekte, ki so večinoma dobili finančno podporo iz skladov EU. Od načrtovanih 1,9 milijarde evrov bo EU prispevala 78,7 odstotka", so za STA povedali v državnem podjetju.

Na koridorju RH1 avstrijsko podjetje Swietelsky prenavlja železniško progo od Savskega Marofa, nedaleč od slovenske meje pri Dobovi, do zagrebške železniške postaje Zapadni kolodvor. Pogodbena vrednost del je 49,5 milijona evrov. Za posodobitev in gradnjo nove dvotirne proge med Dugim Selom in Novsko je v sklepni fazi izdelava projektne dokumentacije. Za projekt rekonstrukcije železniške proge med Okučani in Vinkovci pa poteka izdelava študijske dokumentacije. Objavljen je tudi razpis za pripravo projektne dokumentacije.

Ko gre za koridor RH2, na odcepu med Križevci in mejo z Madžarsko obstoječo progo prenavlja in drugi tir gradi turški Cengiz, ki med drugim gradi tudi drugo cev karavanškega cestnega predora. Vrednost projekta je ocenjena na 350 milijonov evrov. Na odcepu med Križevci in Dugim selom pri Zagrebu pa podobna dela opravlja hrvaški konzorcij, v katerem so družbe DIV, Dalekovod in Zagreb-Montaža. Posodobitev tega odcepa je ocenjena na skoraj 197 milijonov evrov.

Za prenovo in gradnjo novih železniških tirov proti Reki južno od Zagreba so projekti v fazi izdelave dokumentacije ali projektiranja. Gre za posodobitev odcepa Karlovec-Oštarije in Oštarije-Škrljevo, kot tudi za gradnjo železniške proge od Škrljeva proti Jurdanom pri Reki.

Slovenski družbi SŽ - Železniško gradbeno podjetje so zaupali posle na rekonstrukciji železniške postaje Reka in intermodalne postaje na kontejnerskem terminalu v reškem pristanišču v vrednosti 25,2 milijona evrov.

Kot so dodali v HŽ infrastruktura, potekajo tudi številna dela na regionalni in lokalni železniški infrastrukturi, kot so posodobitev in elektrifikacija odcepa med Zaprešićem in Zabokom ter Vinkovci in Vukovarjem. S hrvaško družbo Končar so podpisali pogodbo o nabavi in vgradnji varnostne opreme na 50 križiščih železniških prog in cest v vrednosti 9,7 milijona evrov. Zagotovili so prav tako 27,8 milijona evrov za posodobitev dodatnih 95 železniško-cestnih križišč.

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ