29. 1. 2021, 10:44 | Promocijska objava

Najbolj varen mali avtomobil na svetu je oblikoval Hrvat

Toyota

Toyotin Yaris četrte generacije s svojo atraktivno in dinamično obliko privablja poglede, zasnoval pa ga ni nihče drug kot Hrvat Mario Majdandžić, diplomant ene izmed najbolj priznanih šol za avtomobilsko oblikovanje Fachhochschule Pforzheim, s katere izvirajo avtorji številnih legendarnih avtomobilov.

Medtem ko je majhen mestni avtomobil včasih moral dobro obvladati predvsem lahkotno šviganje po ozkih ulicah in milimetrsko natančna parkiranja na najbolj tesno odmerjenih parkiriščih, se zdaj od njega pričakuje veliko več. Več vsebine, več udobja, več varnosti in boljše vozne lastnosti na relacijskih vožnjah.

Združiti mobilnost mesta in avtoceste pa je na slabih štirih metrih avtomobilskega tlorisa nedvomno velik izziv z vidika varnosti, učinkovitosti in vozniške suverenosti. Inženirji korporacije Toyota so s popolnoma novo anatomsko zgradbo karoserije majhnega avtomobila na platformi TNGA-B postavili nov razredni mejnik.

Voznik ima v tej karoseriji veliko bolj naravni občutek gibanja, kar pomeni, da bolje občuti cesto oziroma med vožnjo od avtomobila dobi več odzivnosti. To v njegove občutke prinaša več zaupanja, varnosti in samozavesti. Voznik zaradi odzivnosti avtomobila pridobi nekaj dodatnega časa za ustrezne reakcije.

Toyota

Ključna novost pri Toyotinem Yarisu je novi litij-ionski akumulatorski sklop, s katerim so privarčevali kar 20 kilogramov in obenem poskrbeli za učinkovitejše shranjevanje energije. Energijska shramba je v celoti nameščena pod zadnjo klop in deležna enakih klimatskih pogojev kot voznik v kabini. To pomembno vpliva na življenjsko dobo.

Sprednja sedeža so vpeli neposredno na osnovno strukturo in sedežni položaj je za 2,1 cm nižji, da voznik bolje občuti avtomobil. Yaris je dobil tudi novo, veliko bolj uravnoteženo podvozje. Zadaj so vgradili kar za 80 odstotkov trdnejšo poltogo premo, a namestili nekoliko mehkejše vzmeti. Zadnji kolesi tako veliko bolj zanesljivo ohranjata stik s podlago in smer.

Toyota

Zaradi boljše vodljivosti so natančneje nastavili geometrijo vodil MacPherson spredaj. Rezultat je osupljiv, saj Yaris za svojo velikost ponuja izjemno smerno stabilnost, ki se na avtocesti odziva s suverenostjo avtomobila srednjega razreda, med ovinki pa šviga kot gokart. 

Na varnem kot v trdnjavi

Inženirji so tudi v novem Yarisu izpolnili zavezo, da je za vedno konec z dolgočasnimi avtomobili. A tehnološki presežek učinkovite in odzivne vožnje podčrtujejo predvsem s pasivno in aktivno varnostjo. Toyota je prisegla, da bo naredila vse, da na cesti ne bi več ugašala življenj.

Inženirji so dobili nalogo, da mora Yaris življenja varovati kot zidovi zlato v trdnjavi Fort Knox. Svetovna novost pri zaščiti potnikov v Yarisu sta novi sredinski varnostni zračni blazini, nameščeni, da se sprožita med voznikov in sovoznikov sedež. Ob bočnem trku preprečujeta poškodbe zaradi nihanja glave in zgornjega dela telesa.

Zaradi čvrstejše karoserije in celovite pomoči aktivnih varnostnih pripomočkov pri Toyoti napovedujejo, da bo novi Yaris z odliko opravil varnostne preskusne trke Euro NCAP. Želijo dokazati, da so naredili najvarnejši mali avto. Zato so v Yarisa vgradili najnovejše sisteme tehnologije Toyota Safety Sense, ki jih vgrajujejo tudi v prestižni Lexsus. 

V novem Yarisu je kamera dobila radarsko pomoč in digitalni pogled zdaj seže četrt kilometra daleč. V hitrostnem območju od 10 do 180 km/h Yaris po novem samodejno vzdržuje varnostno razdaljo in zmore s samodejnim zaviranjem preprečiti nalet v vozilo. Z novim radarskim tempomatom vozi tudi prediktivno, kar pomeni, da hitrost prilagaja omejitvam. Na vsako samodejno zmanjševanje hitrosti zaradi omejitev je voznik predhodno opozorjen in mora tempomatu odobriti zaviranje.

Toyota

Zaznava pešce in kolesarje

Yaris vse do hitrosti 80 km/h spremlja gibanje peščev in kolesarjev ter samodejno zavira v primeru nevarnosti trka z njimi. Poleg tega je prvi mali avtomobil, ki je v hitrostnem območju od 10 do 25 km/h pri zavijanju v mestnih križiščih z varnostnimi sistemi zmožen samodejno preprečiti nesrečo pri zavijanju v levo ali desno.

Razvojni inženirji zatrjujejo, da so veliko časa namenili predvsem nastavitvam, ki izboljšujejo sodelovanje med posameznimi sistemi, kar pomembno vpliva na zanesljivost, učinkovitost in uglajenost delovanja vozniških pripomočkov. V gostem mestnem prometu je zelo pomembno, da kamera vidi, kaj zaznava radar, in nadzorni enoti pomaga dopolniti podatke tam, kjer je radarski odboj slabši, denimo pri otrocih ob cesti.

Inženirji še vedno poudarjajo pomen voznika in ne zavajajo z obljubami o samovozečih se čudežih, ki naj bi zmogli preprečiti nemogoče. Tudi zato je zasnova voznikovega prostora ob aktualni digitalizaciji še vedno izdelana tako, da so roke ves čas na volanu in oči uprte na cesto.

Avtomobil s celovitim digitalnim varnostnim ščitom piko na i postavlja pri parkiranju oziroma vzvratni vožnji, pri čemer z ultrazvočnimi tipali zaznava skrite stebričke in korita, z radarjema s širokim dosegom pa na bližajoči se promet z leve in desne. Če voznik prezre nevarnosti, Yaris tudi pri vzvratni vožnji samodejno zavira, da prepreči škodo.

Za čiste in tišje ulice

Yaris naj bi v gostem mestnem prometu kar 80 odstotkov kilometrov prevozil na elektriko zaradi učinkovitejšega delovanja hibridnega pogona in zmogljivejšega litij-ionskega akumulatorja. Posledično to pomeni do 26 g manjše izpuste CO2 na kilometer oziroma kar 20 odstotkov manjšo porabo goriva ob 16-odstotnem prirastu moči.

Toyota
V zadnjem času se v avtomobilskem svetu precej govori o t. i. blagih hibridih, ki med kupce novih vozil vnašajo kar precej zmede. Ti so v svojem bistvu avtomobili s konvencionalnim bencinskim ali dizelskim motorjem z notranjim zgorevanjem, ki so dodatno opremljeni z nizkonapetostno 48-voltno baterijo in manjšim elektromotorjem, ki poganja porabnike električne energije, kot sta klimatska naprava in avtoradio. Poleg tega pri nizki hitrosti bencinskemu ali dizelskemu motorju dodajata nekaj dodatne moči in mu tako pomagata pri pospeševanju.