Sanjska garaža Jurija Tepeša: Najpomembnejši mi je potencial za predelave

20. 6. 2020, 06:30 | Mobilno
Sanjska garaža Jurija Tepeša: Najpomembnejši mi je potencial za predelave (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič

Slovenski smučarski skakalec je na dirkališčih v tujini skoraj tako domač kot v smučini smučarskih skakalnic, zaradi česar je bilo že takoj jasno, da bo njegov izbor športno navdihnjen.

Športniki, ki se ukvarjajo s športi, kot so smučanje, smučarski skoki in podobno, so običajno navajeni na hitrost in povišanje stopnje adrenalina. Nič čudnega torej, da so številni od njih posledično veliki ljubitelji hitrih avtomobilov, in smučarski skakalec Jurij Tepeš ni pri tem nikakršna izjema. Kot nam je zaupal pred intervjujem in po njem, je velik ljubitelj športnih avtomobilov, ob tem pa v svoji vozniški karieri ni imel niti enega avtomobila, ki ga ne bi vsaj nekoliko predelal – vključno z dizelsko Škodo Octavio, ki ga spremlja že vse, odkar je naredil vozniški izpit. Njegova sanjska garaža je zato najverjetneje 'najmočnejša' (po številu kilovatov) do zdaj.

Katerih pet avtomobilov bi želeli imeti v svoji sanjski garaži, če ne bi bilo omejitev, in zakaj prav te?

Ford GT 40: Na to odločitev je zagotovo vplival ogled filma Rivals oziroma Ford v Ferrari. Sicer pa gre za legendaren avtomobil, ki mi je od nekdaj všeč, precej bolj pravzaprav kot Ferrariji ali Lamborghiniji. Še zlasti me privlači njihovo ozadje, ki je nekoliko drugačno kot pri konkurenci.

Nissan Skyline R34 GT-R: Ključen za to izbiro je bil film Prehitri in Predrzni, ki je v kinematografe prišel ravno takrat, ko sem se približeval vozniškemu izpitu. Že takrat mi je postal všeč, navdušenje nad njim pa ni splahnelo vse do danes.

Lexus LFA: Pri LFA je stvar, ki me najbolj navdušuje, njegov zvok, hkrati pa gre za avtomobil, ki bi ga lahko uporabljal tako na dirkališču kakor za vsakodnevne potrebe. Seveda pa je eden od faktorjev tudi majhno število izdelanih primerkov.

Ford GT: Tako kot Lexus LFA je tudi najnovejši Ford GT avtomobil po eni strani redek, po drugi pa stroj, ki bi ga z veseljem vozil vsak dan, v garaži pa bi posledično preživel le malo časa.

Nissan R35 GT-R (Nürburgring edition): Eden izmed mojih najljubših avtomobilov zadnjega desetletja. Pravzaprav mi je všeč, že vse odkar je prišel na trg, poleg tega gre za avtomobil, ki je izmed naštete peterice tudi najbolj vsakodnevno uporaben in ni tako močno osredotočen (izključno) na vožnjo po dirkališču.

Kateri avtomobil trenutno vozite?

Ford Fiesta ST in Škoda Octavia 1.9 TDI.

Ko ste opravili vozniški izpit, kateri je bil prvi avtomobil, ki ste si ga kupili oziroma vozili?

To je bila taista Octavia, ki jo imam še danes in ima že 331.000 prevoženih kilometrov. Ko sem naredil vozniški izpit, je bil to naš družinski avtomobil, največ pa sva ga vozila jaz in mama. Sprva sta si ga tako lastila starša, dve leti pozneje pa sem ga nato odkupil jaz.

Med vsemi avtomobili, ki ste jih kadarkoli imeli, prodajo katerega najbolj obžalujete?

Seat Leon Cupra letnik 2015, razlog pa je v tem, da je bil narejen povsem po mojih željah. Nanj sem namreč namestil vrhunsko podvozje, dirkaški diferencial z lamelno zaporo znamke Gripper, zaradi katerega je bila vožnja skozi krožišča nekoliko neprijetna, predelan pa je bil tudi izpušni sistem in še kup drugih komponent. Avtomobil je bil pripravljen za uporabo na dirkališčih, posledično pa je bila nekoliko bolj zabavna tudi vožnja po cesti. To je bil najhitrejši avtomobil, ki sem si ga lastil, kar verjetno pripomore k temu, da sem ga s težkim srcem prodal, žal pa je bilo to v obdobju, ko sva z ženo reševala stanovanjski problem, s prodajo Leona pa sva tako dobila precej denarja.

Kako intenzivno spremljate avtomobilske novosti? Prihoda katere se najbolj veselite?

Intenzivno niti ne, vsaj ne novosti na področju običajnih avtomobilov. Nekoliko bolj me pritegnejo športni avtomobili, preostale informacije pa izvem med naključnim prebiranjem spleta in revij. Pri avtomobilih namreč bolj gledam na njihov potencial za predelave kot na to, kakšen zapelje iz tovarne. Novosti, ki bi se je še zlasti veselil, tako ni nobene na vidiku, izjema pa so Fordove novosti, s katerimi sem zaradi sodelovanja zadnja tri leta redno v stiku. Več pozornosti – tudi zaradi trenutne finančne situacije – zato namenjam starejših avtomobilom, ki bi jih lahko nekoliko predelal in morebiti pripravil za vožnjo na dirkališču.

Bencin ali elektrika?

Mislim, da bencin. V elektriki se nekako ne najdem, saj je prav zvok bencinskega motorja tisti, ki avtomobilu daje dušo.

Pripravil Jure Šujica, Avto magazin

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri