Sanjska garaža Cirila Komotarja: "Najbolj se veselim novih konceptov"

25. 6. 2020, 09:05 | Mobilno | Vir: Avtomagazin
Sanjska garaža Cirila Komotarja: "Najbolj se veselim novih konceptov" (foto: Osebni arhiv) Osebni arhiv

Kljub temu pa je v svojo sanjsko garažo postavil pet športnikov. Klasikov.

Ciril Komotar je verjetno eden najbolj znanih avtomobilskih novinarjev v Sloveniji in eden prvih, ki je odkril čarobno moč kratkih video posnetkov na družabnih omrežjih. A to in dejstvo, da je v svoji karieri avtomobilskega novinarja zapeljal že krepko preko 2.000 avtomobilom mu ni bilo ravno v pomoč pri odgovarjanju na naša vprašanja, ki smo jih tokrat nekoliko prilagodili. Glavno vprašanje vseeno ostaja nespremenjeno:

Katerih je pet avtomobilov, ki bi jih želeli imeti v svoji garaži, če ne bi bilo nikakršnih omejitev?

Mercedes-Benz CLK-GTR: superšpornik, ustvarjen z namenom homologacije dirkalnika. Ljubši od roadsterja mi je kupe

Porsche Carrera GT1 - surovi cestni dirkalnik in predhodnik Carrere GT

Ferrari F40 – italijanska turbo pošast z veliko golega karbona in zelenega lepila

McLaren F1 – popoln avtomobil. In pika!
To so štirje avtomobili, ki jih sam smatram za najljubše, ko mi nekdo omeni besedno zvezo 'sanjski avto'. Zdi se mi, da smo ljudje pogosto navezani na sanjske avtomobile – športne ali bolj običajne – iz obdobja, ko so nam avtomobili na splošno najbolj zlezli pod kožo. Zame so to 90. leta, čas, ko me je avtomobilizem 'pičil'. Seveda to ne pomeni, da se vedno osredotočam na superšpotne avtomobile, a priznam, da so to avtomobili, ki so me najbolj pritegnili s svojim videzom in tehniko. Po njihovi zaslugi sem začel ceniti povezavo med dirkalnimi in cestnimi avtomobili. Njihova privlačnost z leti v mojih očeh ne zbledi.

Lexus LFA – eden izmed novejših avtomobilov, ki bi jih želel imeti v svoji garaži, zahvala za to gre veličastnemu atmosferskemu desetvaljniku in njegovemu prepoznavnemu zvoku. Ta avto sem imel priložnost zapeljati na navadni cesti in na Nürburgringu – to je bila izkušnja, ki me je zaznamovala do konca življenja.

Če pa bi imel še nekaj več prostora v garaži, pa bi se odločil še za Range Rover Velarja. Če že iščem nekoliko višji avtomobil, kar mi na trenutke odgovarja, potem je Velar ena najboljših mešanic odličnega dizajna, občutka za estetiko v kabini, obenem pa jih na naših cestah ni veliko. Odlične vozne lastnosti so le pika na i.

Kateri avtomobil trenutno vozite?

Čeprav svojega avtomobila nimam, pa imamo družinski avto, Tinin avto - deset let star Audi A4 Avant z dvolitrskim dizlom v nosu. Avto, ki nam zelo dobro služi, in vendar bo kmalu bo kot glavni družinski avtomobil najverjetneje doživel zamenjavo – na glas razmišljam o toyoti RAV4. Sicer pa se s testnimi avtomobili vozim že 15 let in tako praktično ni potrebe po tem, da bi imel svoj avto. Če že, smisel vidim v nakupu lahkega športnika – čisto preveč časa namenim iskanju primerno dostopnega lotusa elise.

Ko ste opravili vozniški izpit, kateri je bil prvi avtomobil, ki ste ga kupili oziroma vozili?

Prvi in do sedaj (ironično) edini avtomobil, ki sem ga do sedaj imel je bil Golf tretje generacije. Izvedba z 1,4 litrskim motorjem in 60 'konji' in če se ne motim je bil izdelan decembra 1995. Z njim sem naredil ogromno število kilometrov in nabral veliko izkušenj.

Vračilo katerega testnega avtomobila najbolj obžalujete?

Če govorimo o testnih avtomobilih, potem mora biti to spet Lexus LFA ali pa morda Ford GT. V primeru obeh sicer ni šlo za klasičen avtomobilski test, vseeno pa si ju bom zapomnil za vedno. Med dostopnejšimi avtomobili sta mi zadnje čase zelo ustrezala Mazda3 in Hyundai Tuscon, nekaj dni se mi je kolcalo tudi še po miniju Cooper S. Pri prvih dveh gre za odličen kompromis med ceno in dobljenim. Mazda3 se mi je prikupila s sicer prostorsko pomanjkljivim, a celostno gledano odlično zmesjo kakovosti kabine, pogonskih komponent in voznih lastnosti, medtem ko je bil Tucson zmeren na vseh področjih in mi je pod kožo zlezel ravno zaradi svoje nevsiljivosti in ličnega paketa N-line.

Prihoda katere avtomobilske novosti se najbolj veselite?

Ne želim se osredotočiti na eno samo avtomobilsko novost, bolj cenim avtomobile, ki tako ali drugače bogatijo avtomobilsko krajino. Tiste, ki s svojim pojavnostjo ali inovacijami, igro peljejo naprej in navzgor. Moje zanimanje je na primer pred mesecem ali dvema vzbudila napoved Toyote, da bo imel novi Yaris spredaj sredinsko nameščeno zračno vrečo. Karkoli mi možgane požene v tek k razmišljanju o inovacijah ali zmogljivostih (cestnih, tehnoloških in še kakšnih), je tisto, česar se veselim. No, če pa se že moram osredotočiti na en avtomobil, bi se na tistega, ki sploh še ne obstaja in tudi ne vem, če kdaj bo … Ford, kako kaj »stojimo« s fiesto RS?

Bencin ali elektrika?

Zaenkrat brez dvoma bencin. Priznavam vse prednosti »štromarjev«, pravzaprav se mi zdijo predvsem priključni hibridi v tem trenutku ena od optimalnih mobilnostih rešitev – pravzaprav razmišljam o nakupu hibrida oziroma priključnega hibrida – ampak, če mi daš na izbiro bencin ali elektriko in na odločitev ne vpliva noben drug faktor, kot je recimo ekološka problematika, v hipu vzamem bencinarja.

Pripravil Jure Šujica, Avto magazin

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri