13. 1. 2020, 17:33 | Vir: STA

Okoljevarstveniki opozarjajo na spornost novih dizlov

profimedia

Vrednosti drobnih delcev v izpustih novih dizelskih motorjev ob čiščenju filtrov močno narastejo in lahko mejne vrednosti presežejo tudi za 115 odstotkov, je v raziskavi ugotovila okoljevarstvena organizacija Transport&Environment (T&E).

T&E je testirala izpuste Nissanovega qashqaija in Oplove astre med avtomatskim čiščenjem filtra trdnih delcev - pri katerem gre za postopek regeneracije filtra s sežigom teh delcev v filtru in izpustom saj.

Pri qashqaiju so vrednosti drobnih prašnih delcev v izpustih v času tega postopka presegale mejno vrednost za od 32 do 41 odstotkov, pri astri pa za do 115 odstotkov, je danes objavila T&E.

Testiranja vozil, ki sta imeli po poročanju tiskovne agencije Reuters motorja standarda Euro 6d-temp, je za T&E opravil laboratorij Ricardo.

T&E navaja, da ob 45 milijonih dizlov s filtrom trdnih delcev v Evropi letno pride do 1,3 milijarde postopkov čiščenja filtra. Do postopka lahko pride med vožnjo v vseh okoliščinah, tudi med vožnjo po mestu, postopek pa traja do 15 kilometrov vožnje, poroča nemška tiskovna agencija dpa.

"Testi kažejo, da novi dizli še vedno niso čisti. Dejansko v naših mestih in na avtocestah dnevno bruhajo nevarne količine drobnih delcev. Pravila gredo na roko avtomobilskim proizvajalcem, ceno pa plačujejo pljuča ljudi. Proizvajalci bi morali očistiti svoje avtomobile, če jih želijo prodajati," je v objavi na spletni strani organizacije zapisala Anna Krajinska iz T&E.

V Oplu danes izsledkov raziskave za dpa niso želeli komentirati, ker da niso bili seznanjeni s podrobnostmi.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord