7. 6. 2011, 10:40 | Vir: Playboy

Izbor avtomobilov desetletja (po letu 2000)

Mini

Burno desetletje ... tudi za avtomobilsko industrijo!

Najprej smo bili priče manjši zdolgočasenosti, potem zbujanju pa letom debelih krav in nato takojšnji recesiji. Vse to se jasno odraža tudi pri dragih izdelkih, a zanimivo – ne tako, kot bi po preprosti logiki pričakovali. Kar je za nas najpomembnejše: v času recesije se je dragih in zelo dragih ter še dražjih avtomobilov prodalo več kot marsikatero leto prej. Proizvajalci so to začutili in se odzvali z rahlo zamudo.

Mini

Leto 2001 je zaznamovalo vnovično rojstvo ikone, ki s predhodnikom nima prav veliko skupnega, le ime in videz si delita, seveda prikrojena sodobnejšemu času. Nov mini je krepko večji od starega in nastopa v povsem drugem razredu: stari je bil avtomobil množic, tale zdaj je avtomobil za premožne in trendseterje. A izkazalo se je, da je to pravi recept za nove čase, saj še danes uspešno kljubuje tekmecem in – pošteno usidran v svetu nastopaštva – zlahka tudi redkim neposrednim tekmecem.

Bugatti EB 16.4 veyron

Zelo kontroverzna reč leta 2002: ker je to eno uspešnejših oživitev stare prestižne znamke, ker je z njo Volkswagen, ki jo je kupil, hotel vsemu svetu dokazati svojo moč (vseh oblik), ker je hkrati z oživitvijo na svet prijokal nov model bugatti EB 16.4 veyron, ki je imel dotlej med serijskimi največjo moč motorja (1001 'konja', pa tudi največjo hitrost: 406 kilometrov na uro), in ker je ta reč dolgo trpela za otroškimi boleznimi, ki se jim v avtomobilizmu reče težave pri začetku serijske proizvodnje. Je pa hudo lep in tehnično krasna stvar.

Ferrari FXX

Vendarle nekaj, kar ni v rokah Nemcev. In to kakšna zverina! V osnovi FXX leta 2005 sicer ni bil povsem nov, saj je temeljil na modelu enzo, vendar je bil pošteno spremenjen. Sicer še zdaleč ni bil najlepši ferrari, je bil pa v tistem času izjemen: po zmogljivostih, saj je pod pokrovom skrival celih 800 'konj' (6.3 V12), še bolj pa po uspešnosti prodaje. Še pred začetkom izdelave so namreč prodali vseh 29, kolikor so jih načrtovali. Nato so izdelali še enega – za lastni muzej. Ni bil sicer hiter kot veyron, a je tudi 391 kilometrov na uro nekako solidna hitrost.

Rolls-royce phantom

Nemci znajo uspešno unovčiti stare recepte, ki ne prihajajo iz njihove dežele. Leta 2003 je BMW, ki je pet let prej kupil prestižno britansko znamko Rolls-Royce, predstavil novo kraljevsko limuzino vrhunske tehnike in gotsko-baročnega videza – rolls-roycea phantoma. So pa dosledni: navkljub povsem novi celotni tehniki so mu namenili tradicionalne tehnične okvirje za motor, ki ima tudi v novi obleki 12 valjev v obliki V in 6,75 litra prostornine.

Transtar dagger GT

Tale kupe so leta 2010 predstavili v ZDA, kakopak. Le kje drugje so lahko tako ekstremni? Transtar dagger GT ima, reci in piši, 2700 njutonmetrov in 2000 'konj', napovedujejo pa izdelavo petih primerkov te zverine, ki naj bi šla 480 kilometrov na uro, z mesta do 100 pa potegnila v 1,5 sekunde!! Zdaj pa pošteno: ima to sploh še kakšen smisel razen podiranja rekordov? Toda po drugi strani – kapo dol!

Lamborghini murciélago roadster

Saj ne, da bi hoteli nadaljevati zgodbo o Nemcih iz leta 2003, ki so jo začeli z rolls-roy­ceom, in o njihovem poseganju po tujih avtomobilskih znamkah. Tale lambo si namreč povsem zasluži sloves naj 2004, ker ni le
krvavo in pregrešno seksi, ampak tudi zato, ker je to s 320 kilometri na uro eden najhitrejših serijskih kabrioletov na svetu. Njegov V12 s 6,2 litra prostornine ima tudi enega najlepših glasov, ko pošteno zarjovi. Naj spomnimo: od leta 1998 je lambo Volkswagnov.

Abarth 500

Leta 2007 predstavljeni fiat 500 je postal uspešnica, ki se po priljubljenosti zlahka kosa z dotlej najboljšim, minijem. Brez težav prepriča prav vsakega kupca: njo in njega, povprečneža in bogataša, mladega in starega. Pri Fiatu so leta 2008 potegnili še eno odlično potezo: s petstotico so vnovič obudili še eno nepozabno znamko – Abarth! Čeprav je v začetku ponujal le 135 'konj', je 500 z novim imidžem, nadgrajen v abartha, za dodano ničlo presegel želje in pričakovanja vodilnih v Torinu.

Alfa romeo 8C competizione

Če so hoteli s tem avtomobilom leta 2007 pošteno dvigniti ugled te stare milanske znamke, jim je to več kot le uspelo. Nihče ni nergal nad tehnično osnovo, ki je pravzaprav Maseratijeva. Športni kupe 8c competizione je zunaj takšen, da ga nepoznavalec ne zna uvrstiti na časovni trak – lahko bi bil letnik 1950 ali 2007. Spodaj pa 450-'konjski' V8 za več kot 300 kilometrov na uro. Izdelali so jih le 500, kupce pa so lahko dobesedno izbirali, če vam to kaj pove.

Morgan aero 8

S tem avtomobilom se je Morgan leta 2006 elegantno izvil izpod lastnega damoklejevega meča, saj je bil dotlej znan po avtomobilih, ki so z izjemo motorjev temeljili na prastarih tehničnih rešitvah, od lesene šasije naprej. Aero 8 je vpeljal sodobnejše materiale (aluminij!), sodobnejšo zasnovo in sodobnejšo obliko (z aerodinamiko vred), ki ji uspeva duhovito združevati Morganove tradicionalne vrednote in sodobne zahteve, predvsem pa okuse. Vanj so vgradili Beemvejev 330-'konjski' V8.

Aston martin one-77

Playboy seveda ne more mimo te znamke, ki jo tradicionalno vozi prototip vseh plejbojev tega sveta, 007. S svojo ekskluzivnostjo – načrtovanih je le 77 primerkov – se je ta AM one-77 zlahka uvrstil na prvo mesto po izboru Playboya leta 2009. Če bi resnično obstajal takšen agent, bi ga zagotovo vozil, in čeprav so mu namerili 'le' 354 kilometrov na uro, bi ga 007 navkreber pognal vsaj do 400. Sicer pa ekskluzivnost pomeni tudi vrhunsko tehniko in moč, ki naj bi bila največja med serijskimi avtomobili brez dodatnega polnjenja: 760 'konj'. Poseben članek mu bomo seveda še namenili.

TEKST Vinko Kernc
Foto Bor Dobrin, fotografije proizvajalcev

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord