26. 7. 2017, 00:00 | Vir: Playboy

Adijo dizel! Tu je Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Porsche

Si predstavljate avto, ki udobno prevaža štiri potnike, na primerni cesti se vede kot športnik in takrat, ko voznik tako želi, nima nobenih emisij? Ja, takšna je Porschejeva panamera E-hybrid.

Nova generaci ja priključno hibridne panamere je velik korak, pravzaprav skok, v pravo smer. Dobrih deset kilovatnih ur, kolikor jih je v bateriji na voljo vozniku za električno vožnjo, v vsaj 2,2 tone težkem avtomobilu z gumami širine 265 milimetrov spredaj in 295 zadaj, ki zmore N 4,6-sekundni pospešek do 100 kilometrov na uro, zdrži presenetljivo dolgo. Realen doseg, če je voznik primerno varčen in če so hitrosti v znosnih okvirih, znaša okoli 35, morda celo 40 kilometrov. Ampak tale panamera gre na elektriko vse do 140 kilometrov na uro, njen 100-kilovatni (136-'konjski') elektromotor pa je dovol j zmogljiv, da jo zlahka požene tudi do avtocestne hitrosti. V mestu se na elektriko odlično znajde, če izvzamemo to, da nima možnosti nastavitve moči regeneraci je in je zato treba redno uporabl jati stopalko zavore.

A to ima tudi pozitivne lastnosti: Porschejevim inženirjem je pri kalibraciji sistema uspel manjši čudež in občutek na stopalki, naj si bo v električnem ali v hibridnem načinu vožnje, je pri zaviranju vedno enak in odličen, ne glede na to, ali avto zavira le z regeneraci jo ali tudi s klasičnimi zavorami. In ko cesta postane primerna, sta na voljo načina sport in sport plus. Pri obeh bencinski V6 deluje neprestano, nivo baterije pa sistem ohranja dovolj visoko, da mu lahko pomaga tudi z elektromotorjem, pri drugem je vse podrejeno čim bol jšim zmogljivostim. Hkrati 2,9-litrski biturbo, ki zmore 330 'konj', tudi najbolj agresivno polni baterijo, da bi bilo elektromotorju na voljo čim več energije. Zvok, ki v teh načinih prihaja iz izpuha, je povsem športen, osemstopenjski dvosklopčni PDK, ki v električnem načinu prestavl ja domala neopazno, pa je tu odločen in oster. Pri takšni vožnji panamera omogoča krepko nadpovprečen vozniški užitek za ta avtomobilski razred. Porabo pa je v vsakdanji uporabi relano nemogoče napovedati: lahko je skoraj 0, če voznik dela le krajše vožnje in redo polni baterijo, lahko je normnih 2,5 litra, lahko pa tudi več – a kaj dosti prek desetice se, razen če tank izpraznite pri največji hitrosti na avtocesti, le stežka povzpne.

Ob tem razveseli, da si je ob standardnem 3,6-kilovatnem vgrajenem polniliku mogoče doplačilno omisliti 7,2-kilovatnega, kar pomeni, da se panamera E-hybrid na javnih polnilnih postajah napolni pri jetno hitro, v dobrih dveh urah. Če vas manj zanima vozniški užitek in bolj udobje, si lahko omislite za 15 centimetrov (pri medosni razdalji) podal jšano različico executive. Koliko pomeni teh 15 centimetrov? Več kot na kakšnem drugem področju! Ponazorimo takole: če sovoznikov sedež pomaknete povsem naprej, lahko potnik zadaj desno noge popolnoma iztegne, če le ni dvometraš. Potem si vključi masažne sedeže, dvigne stranske in zadnje zavese, na tablici nastavi glasbo za vrhunski avdiosistem in uživa, z vožnjo in kabli pa naj se ukvarja voznik. A dvomim, da se bo to res dogajalo: tole je čisto preveč uživaški avto, da bi kdo želel prepustiti voznikov sedež komu drugemu. In čisto preveč varčen, da bi si kdo zaželel dizla.

TEKST Dušan Lukič
FOTO Porsche

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ