24. 9. 2012, 14:15 | Vir: Playboy

Predstavljamo: Mercedes-Benz A 250 AMG

Matej Grošelj

Do tega trenutka so jih prodali več kot dva milijona, a kljub temu lahko rečemo, da bodo prvega šele prodali. Novi Mercedes-Benzov razred A je namreč tako zelo drugačen od predhodnikov, da bi si pravzaprav zaslužil svoje ime. Zvezda je rojena!

Prazen list papirja

Pozabite na razred A, kot ste ga poznali doslej. Pozabite na domala kombijevsko škatlasto obliko mal­čka, visoko težišče in težave z losovim testom. Pri Mercedes-Benzu so vodilni s predsednikom uprave dr. Dietrom Zetschejem na čelu stak­nili glave in se odločili trgu ponuditi vstop v svet trikrake zvezde, kot ga pri vselej poštirkanih, naravno pedantnih in docela predvidljivih Nemcih še nismo doživeli: »Želimo povsem novo kreacijo, mladostniško drzno obliko, ki bo postavila nove standarde v tem segmentu, utelešala dinamiko in vzbujala pristna čustva, temu pa naj bodo prilagojeni tudi drugi avtomobilski sklopi!«

Snovalci so v roke dobili prazen list papirja in v letu in pol od prvega dotika svin­čnika s papirnato površino predsta­vili model v velikosti ena proti ena. Skoraj pol metra daljšega in 16 centi­metrov nižjega od predhodnika, z odličnim količnikom zračnega upora (0,27), hkrati pa agresivnega videza in poudarjenih oblin, ki v nasprot­ju z nekaterimi tekmeci glasno po­udarja oblikovno trirazsežnost.

V živo

Mercedesovcem smo sporočili jasen cilj: »Playboyevim bralcem in bralkam želimo ponuditi vtise najzmogljivejše različice A 250, s pestro pah­ljačo opreme, še najraje AMG-jevo, in v hudi barvi zunanjosti, če se le da matirani sivi.« »Imamo pravi avto za vas, le kakšno minutko bo treba počakati, saj ga je ekipa ravnokar oprala in odpeljala na polnjenje goriva,« nas zadovoljno napotijo na točno določeno parkirno mesto. In res, kmalu nas je tam že čakala naša meca. »Uf, kako huda in izraženih linij je v resnici,« si mislimo, ko se z dlanmi sprehajamo po razgibani dinamiki karoserijskih potez. Nič čudnega, ko pa je vodja oblikovalcev tega projekta Anglež Mark Fetherston navdih zanj našel tudi v živ(alsk)em svetu. Prednje luči ponazarjajo oči plenilca, dvigujoča se bočna linija pa njegova stegna, ko je v stanju polne pripravljenosti in tik pred napadom na svojo žrtev.

Dobrote

Po navadi so avti na tovarniških fotografijah videti odlično, na cesti pa nemalokrat razočarajo. A v našem primeru videz ne vara. Posebna siva barva sliši na ime desig­no mountain grey magno in bo kupcem predvidoma na voljo v prvih mesecih leta 2013. Ker je matirana, ne dopušča odsevom niti najmanjše možnosti, da bi sooblikovali zunanjo podobo. Poleg tega Playboyevo mrcino krasi kopica dobrot, ki jih je prispeval AMG, športni oddelek MercedesBenza: odbijača z opaznimi režami za zrak, difuzor, platišča, športni sedeži, dodelano podvozje, notranjost z imitacijo ogljikovih vlaken ... Pod motornim pokrovom pa se sramežljivo skriva dvolitrski štirivaljnik z 211 'konji', povsem obdan z okrasnimi plastikami, ki daje ob pomoči dvosklopčnega sedemstopenjskega menjalnika in nastavitve motornega krmiljenja navoru v prid vtis pravega velikolitraž­nega motorja.

Srce

Pri novem razredu A se pri MercedesBenzu dosledno držijo strategije zmanjševanja (angl. down­sizing), v okviru katere stavijo na vrstne štiri­valjnike manjše delovne prostornine, za moč in navor pa vselej poskrbi še turbopuhalo. Inženirji pravijo, da se tak­šna računica izide tako naložbeno kot ekološko. Motorna paleta, ki za zdaj ponuja tri bencinarje in dva dizla, se tako začne pri 1,5-litrskem turbodizlu s 109 'konji' in konča pri naši preizkusni različici. Dr. Rüdiger Rutz, ki je odgovoren za testiranje in končne nastavitve celotnega avtomobila, za prihod­nje leto obljub­lja še čisto pravo šport­no različico A45 AMG. Seveda štirivaljno in seveda s prisilnim polnjenjem. Moč? Šepeta se o kar 350 'konjih', toda počakajmo na uradno predstavitev.

Dolgo poznanstvo

Položaj za volanom je eden tistih, pri katerih si rečemo: »Madonca, imam občutek, kot bi se s tem avtom že kdaj srečala.« Hitro se udomačimo in z očmi požiramo nemško ljubezen do detajlov. Brezhibna izdelava, spoji enakih zračnosti, Harman Kardonovo ozvočenje, športni rdeči šivi po volanu in na armaturni plošči ... V kopici dizajnerskih rešitev notranjega oblikovalca Jana Kaula si je osrednje mesto tokrat priboril skoraj 18-centimetrski zaslon serijskega multimedijskega vmesnika, ki je v skladu z duhom digitalnega časa 'aboniran' na kup aplikacij in je seveda povezljiv tudi s priljubljenim iphonom. Ob mnoštvu prijetnih funkcij lažjega srca pozabimo, da utegne biti prtljažni prostor le stežka kos obvezni prtljagi žene, ljubice, tašče, prijateljice ali sestre, ki jo vzamemo s seboj na večdnevno potovanje.

Vožnja

Končno. Ta del nas še posebno zanima. Ali drži, da je A postal bolj športen in zaradi tega samozavestno skače na vrt zelja, ki ga je do tega trenutka obdelovala konkurenca? Štirivaljna zvočna kulisa vas ne bo ravno sezula, vzdihi turbopuhala in pljučna zmogljivost na svoj račun namreč prideta predvsem, ko stopalko plina pohodimo v kakšnem predoru. Pospeševanje je zvezno, navdušuje navor v nizkih vrtljajih (največji je spodobnih 350 njutonmetrov), ko tudi pri vožnji v klance z obvolansko ročico z veseljem pretikate navzgor in opazujete, kako turbopuhalo hitro poskrbi za sunek v hrbet. Pravijo, da gre 240 kilometrov na uro.

Nismo preizkusili, a jim verjamemo. Pravijo, da do stotice pospeši v manj kot sedmih sekundah. Smo preizkusili in jim verjamemo. Se pravi, ne verjamemo, zdaj iz prve roke vemo, da razred A takšne vodljivosti in lege na cesti doslej ni poznal. Sploh, ko je govor o šport­nem AMG­-jevem podvozju – dovolj trdo, da se v ovinkih ne nagiba moteče, in dovolj mehko, da namesto vaših hrbtenic požira luknje in druge cest­ne neprijet­nosti. Dinamika v tem pogledu zgledno sledi optiki. Tej nekoliko slabše sledi menjalnik, ki sicer pretika bliskovito hitro, a se pri prestavljanju navzdol včasih znajde v hibernaciji in se ne zmeni za moledujoče vlečenje obvolanskih ušes.

Pa še nekaj je dob­ro vedeti: mercedesovci dajo veliko na varnost, zato imajo vsi A-ji poleg standardnih varnostnih dodatkov (zračne blazine in zavese) in elektronskih pomagal serijsko še opozorilni sistem collision prevention assist, vpeljali pa so tudi možnost sistema pre-safe, ki ob zaznavi skorajšnjega trčenja zategne varnostne pasove, zapre stekla v vratih in streš­no okno ter postavi sedež prednjega sopotnika v idealni položaj.

Še vedno MB

Vsem spremembam navkljub je A še vedno pravi mercedes-benz. Emotivna oblikovalska svežina potrjuje napoved uprave o strateškem 'napadu' tovarne (A kot attack) na segment kompaktnih avtomobilov. Cilj Nemcev je pridobiti mlade kupce, tiste, za katere bo to prvi mercedes (z začetno ceno malo nad 22 evrskih tisočakov), hkrati pa odščipniti kos prodajne pogače drugim uveljavljenim tekmecem. Kako jim bo uspelo, bo pokazal čas, vsekakor pa je pohvalno, da so smernice v primerjavi s predhodnikom zastavili povsem na novo in pri tem upoštevali še v poplavi takšnega in drugačnega plehovja na trgu prevečkrat zapostav­ljeno čustveno komponento.

Tekst & foto: Matej Grošelj

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord