Preizkusi priključnih hibridnih vozil pokazali večje izpuste od oglaševanih

Raziskava

23. 11. 2020, 14:27 | Mobilno | Vir: STA

                            Preizkusi priključnih hibridnih vozil pokazali večje izpuste od oglaševanih (foto: Tamino Petelinšek/STA) Tamino Petelinšek/STA

Preizkusi najnovejših modelov priključnih hibridnih vozil, ki jo je izvedla organizacija Transport & Environment, so pokazali, da ti onesnažujejo okolje precej bolj, kot to trdijo njihovi proizvajalci. Na testiranjih so potrdili tudi do 89 odstotkov večje izpuste ogljikovega dioksida, so sporočili iz Focusa, ki sodeluje z omenjeno organizacijo.

Organizacija Transport & Environment je naročila testiranja treh najbolj priljubljenih modelov priključnih hibridov v letošnjem letu. Pri modelih BMW X5, Volvo XC60 ter Mitsubishi outlander je podjetje Emissions Analytics na preizkusu s polno baterijo in v optimalnih razmerah izmerilo 28-89 odstotkov večje izpuste ogljikovega dioksida od oglaševanih, so zapisali v Focusu.

S prazno baterijo so pri vseh treh modelih izmerili tri- do osemkrat višje vrednosti izpustov od uradnih, pri vožnji v načinu polnjenja baterije, ki bi lahko postala pogostejša zaradi polnjenja pred vstopom na predvidena območja z manjšimi izpusti, pa so bile vrednosti izpustov pri preizkušenih priključnih hibridih tri- do 12-krat višje, so raziskavo še strnili v društvu.

Višja direktorica za čista vozila pri organizaciji Transport & Environment Julija Poliskanova je ob rezultatih raziskave dejala, da so priključni hibridi lažni električni avtomobili, ki so zasnovani za laboratorijske preizkuse in davčne olajšave, ne pa za resnično vožnjo.

"Naši testi kažejo, da tovrstni avtomobili tudi v optimalnih pogojih, z napolnjeno baterijo, onesnažujejo bolj, kot to oglašujejo njihovi proizvajalci. Če jih ne vozite zmerno, lahko njihove ogljične emisije vrtoglavo narastejo. Države bi morale te avtomobile prenehati subvencionirati z milijardami davkoplačevalskega denarja," so Poliskanovo povzeli v sporočilu za javnost.

Ko je baterija enkrat prazna, lahko po ocenah organizacije trije preizkušeni priključni hibridi v načinu vožnje na običajni motor prevozijo samo 11 do 23 kilometrov, preden presežejo svoje uradne vrednosti izpustov ogljikovega dioksida na kilometer.

Kot so izpostavili v društvu Focus, proizvajalci sicer krivijo kupce, ki naj bi preveč uporabljali običajni motor. "Toda v resnici večina priključnih hibridnih vozil preprosto ni dovolj kakovostnih. Imajo šibke električne motorje ter velike, onesnažujoče motorje na notranje izgorevanje, poleg tega pa ne omogočajo hitrega polnjenja," je dejala Poliskanova.

Priključni hibridi imajo po njenih besedah prihodnost samo v primeru, da popolnoma spremenimo način dodeljevanja ugodnosti pri preizkusih in predpisih EU o avtomobilskih emisijah ogljikovega dioksida. V nasprotnem primeru se bodo priključna hibridna vozila kmalu pridružila dizelskim na smetišču zgodovine, je še opozorila.