Renault lani prodal 21 odstotkov manj vozil, krepak padec tudi pri Volkswagnu

12. 1. 2021, 10:01 | Mobilno | Vir: STA

                            Renault lani prodal 21 odstotkov manj vozil, krepak padec tudi pri Volkswagnu (foto: Renault) Renault

Francoski avtomobilski proizvajalec Renault je lani prodal 2,9 milijona vozil, kar je 21,3 odstotka manj kot leto prej. Glavni razlog so strogi omejevalni ukrepi v mnogih državah zaradi pandemije novega koronavirusa, je danes objavila družba. Globalni trg je po njihovih navedbah lani sicer upadel za 14,2 odstotka.

Padec prodaje je v glavnem posledica Renaultove velike izpostavljenosti državam, ki so v drugem četrtletju uvedle stroge omejitvene ukrepe zaradi koronavirusa, med njimi prepoved prodaje, do novega padca je prišlo v zadnjem četrtletju, predvsem v Franciji. Poleg tega se je družba osredotočala na višjo dobičkonosnost pri prodaji namesto večjih prodajnih količin, so v sporočilu za javnost, objavljenem na svoji spletni strani, zapisali v Renaultu.

Zadovoljni so s prodajo električnih vozil, in sicer je ta glede na predlani porasla za 101,4 odstotka na 115.888 vozil. Najbolje prodajano električno vozilo je Zoe, prodali so jih 100.657 oz. 114 odstotkov več kot leto prej. Pri električnih gospodarskih vozilih je najbolje prodajan Kangoo Z.E., letos bo Renault na trg poslal še električna Twinga Electric in Dacio Spring.

V Evropi je skupina Renault lani prodala 1,4 milijona vozil oz. 25,8 odstotka manj kot predlani, celoten trg pa je po oceni Renaulta upadel za 23,6 odstotka.

Zunaj Evrope je prodaja upadla za 16,5 odstotka, na kar je najbolj vplivalo 45-odstotno zmanjšanje prodaje v Braziliji, kjer so preoblikovali prodajne kanale. V Rusiji, ki je po obsegu prodaje vozil drugi najpomembnejši trg za Renault, so prodali 5,5 odstotka manj vozil, Lada je ostala vodilna znamka na tem trgu z 21,5-odstotnim tržnim deležem.

Volkswagen

Znamke v skupini nemškega avtomobilskega proizvajalca Volkswagen so lani ob omejevalnih ukrepih zaradi pandemije zabeležile krepak padec prodaje. Volkswagnovih vozil je bilo prodanih 15 odstotkov, Škodinih 20 odstotkov in Audijevih osem odstotkov manj kot leto prej, je poročala nemška tiskovna agencija dpa.

Vozil znamke Volkswagen je bilo prodanih 15,1 odstotka manj kot predlani. Osebnih vozil je bilo prodanih okoli 5,3 milijona, kar je skoraj en milijon manj kot leto prej. Prodaja je posebej močno padla v zahodni Evropi, kjer je bila nižja za 23,4 odstotka. Na Kitajskem, kjer se je stanje glede pandemije vmes stabiliziralo, je Volkswagen prodal 9,9 odstotka manj avtomobilov.

Tako kot ostali avtomobilski proizvajalci je tudi Volkswagen beležil pozitiven trend pri prodaji električnih in hibridnih vozil. Prodaja povsem električnih modelov se je na letni ravni skoraj podvojila, prodaja vseh električnih modelov, torej skupaj s priključnimi hibridi, pa je porasla za 158 odstotkov.

Hčerinska družba Škoda je danes ločeno objavila, da je prodaja njenih modelov glede na predlani upadla za 19,1 odstotka na nekaj nad en milijon vozil. Posebej je imelo negativen učinek zaprtje tovarne na Češkem za 39 dni v prvem valu epidemije, navaja dpa.

Audi, ki je prav tako del skupine Volkswagen, je v zadnjem četrtletju lani zabeležil rekordno prodajo, kar pa ni bilo dovolj, da bi družba nadomestila padec v preostalem delu lanskega leta. Audi je lani prodal 1,69 milijona vozil, kar je 8,3 odstotka manj kot predlani. V zadnjem četrtletju je prvič doslej prodal več kot pol milijona vozil, je ločeno objavila družba.