9. 6. 2020, 12:06

Sanjska garaža Jana Plestenjaka: 'Zelo rad imam stvari, ki imajo v sebi sok, kri in karakter'

Profimedia

Škofjeločan, ki že dolga leta živi na obali, velja za enega od večjih avtomobilskih navdušencev v Sloveniji. Tisti, ki ga nekoliko dlje poznajo, vedo, da je bil dolgo lastnik srebrnega Porscheja 911, športni avtomobili pa so ga spremljali tudi prej in pozneje. 

Jan rad prizna, da se mnogokrat odpravi na potep, ker na štirih kolesih v hitri vožnji najde mir v sebi. Letno sicer prevozi okrog 50.000 kilometrov, za kar mu služijo trije avtomobili in motocikel. Kateri pa so tisti avtomobili, ki bi jih imel v svoji garaži najraje? 

Janov odnos do avtomobilov in drugih stvari je nekoliko poseben, saj ima 'Zelo rad stvari, ki imajo v sebi sok, kri in karakter', kar je, kot smo izvedeli, tudi eno izmed njegovih vodil pri izbiri avtomobilov. Takšnih stvari je, kot pravi danes, vse manj, saj je večji poudarek namenjen temu, da bi podjetja ugajala čim večjemu številu ljudi.

Tudi zato se bolj kot ne osredotočajo na stare in preverjene recepte iz časov, ko je avtomobil nastal izpod rok nekaj posameznikov, ki se niso ozirali na mnenja drugih.

Katerih pet avtomobilov bi želel imeti v garaži, če ne bi bilo nikakršnih omejitev in zakaj?

Facel Vega Mk. III: Avto mi je všeč, ker je že ob koncu 50. let ponujal izjemnih 400 'konj' moči, pri čemer je bilo podvozje povsem neprimerno za takšno moč. A ko ga pogledam, se mi zdi, kot da ima neverjeten karakter, poseben pečat pa pusti tudi kabina s pilotskimi števci. Ko zagledam ta avtomobil, mi zaigra srce.

Iso Griffo: Evropski 'muscle car' iz leta 1965. Zdi se mi kot moški avto s karakterjem.

Ferrari 288 GTO: Ferrarija nisem nikoli vozil, a če bi imel Ferrarija, mi je najlepši in bi ga res želel imeti 288 GTO.

Porsche-Singer: Izbira, v kolikor bi si želel avtomobil, ki 'gre', ki res gre.

Mercedes-Benz 600 W 100: To je avtomobil, ki bi ga želel imeti za vsak dan in za vožnjo na koncerte. Ta avtomobil je bistvo Mercedesa, udobja. Pomenil je genialen začetek tega, kar danes predstavlja njihov razred S, kratka izvedba pa po mojem mnenju še dobro izgleda.

Poleg teh avtov imam še eno rezervo. Saj vem, da jih mora biti samo pet. To je avtomobil, ki bi ga vozil vsak dan in sam, saj imam za vožnjo na koncerte šoferja, govorim pa o Bentleyju Continental R iz 90. let, ki prinaša klasično angleško zgodbo, izjemno karakterna pa je tudi kabina.

Katere avtomobile vozite sedaj?

Že mnogo let imam Mercedes-Benz SEC 500 W126. To je po mojem mnenju ena od zadnjih serij Mercedesov, ki so še klasične in so narejene, kakor morajo biti. Imajo izjemen karakter. Všeč mi je tudi zato, ker je bil ta dizajn narejen leta 1978. Moj avtomobil je letnik 1990, predzadnje leto proizvodnje in mi je zaradi oblike iz 70. let izredno 'seksi', hkrati pa je avtomobil, ki ponuja vse, kar rabiš in je super tudi za vsakodnevno vožnjo.

Lani sem kupil Porsche Cayman S, predvsem zato, ker ima sredinsko nameščen motor, poleg tega pa je še lahek. Najprej sem kolebal, saj sem imel predsodek pred PDK menjalnikom, potem sem ga en teden preizkušal in se z njim veliko prevozil, spotoma pa ugotovil, da deluje izvrstno in da je vožnja pravi užitek.

Za vsakodnevne potrebe imam BMW serije 7 zadnje generacije. Avto je udoben in primeren za vožnjo na koncerte, hkrati pa ponuja še pogon na vsa štiri kolesa. Na leto prevozim 50.000 kilometrov in sem z njim zelo zadovoljen.

Kateri je bil vaš prvi avtomobil po tem, ko ste naredili vozniški izpit?

Moj prvi avtomobil je meni naredil veliko škode v življenju, saj so bili zaradi njega zavistni vsi, ker niso vedeli, kako poceni avtomobil je. Leta 1991 sem imel Pontiac Firebirda in to je avtomobil, ki je stal toliko kot eno leto star Volkswagen Golf, a je pozornost zbujal zaradi svojega videza. Takrat pri nas recimo še ni bilo Corvette, prvi se je z njo pojavil Jonas (Žnidaršič op. p.). Moj Pontiac je bil rdeče barve in mnogi so mislili, da je Ferrari, čeprav je bil le 'ubožec' s 140 'konji', težak in neokreten avtomobil. Meni se je to takrat zdelo super, ampak zaradi vseh težav in zamer brez osnove, ki mi jih je ta avtomobil prinesel v življenju, saj res ni bil nič posebnega, mi je bilo kar nekoliko žal, da sem ga imel.

Prodajo katerega avtomobila, ki ste jih imeli doslej, najbolj obžalujete?

To je lahek odgovor. Dvajset let sem imel Porsche 911 993 4S, prodal pa sem ga, ker sem se začel veliko voziti z motorjem in naenkrat sem dobil občutek, da mi ne nudi športnega zadovoljstva, ker je imel motor pač toliko boljše zmogljivosti. Posledično je avtomobil eno leto stal, vozil ga nisem, zato sem pomislil, zakaj mi bo stal? Cene so šle kasneje v nebo in prodal sem ga za toliko denarja, za kolikor sem kasneje kupil novega Caymana.

Kako pogosto in kako intenzivno spremljate avtomobilske novosti? Katera je tista, ki se je sedaj najbolj veselite?

Zelo pogosto. A vse kar se dogaja v avtomobilski industriji, gre po mojem mnenju narobe. Vozil sem najmočnejše električne avtomobile in imel sem občutek, da vozim vlak, da se vozim v vlaku. Saj gre, vse je super ... Moti me tudi to, da so avtomobili vse težji in zdi se mi, da lahko lahek avto dobiš le, če kupiš kakšen eksotičen avtomobil z nenormalno ceno. Na drugi strani pa imaš Caterhama, ki je sicer izjemen avtomobil, a je občutek že skoraj takšen, kot da bi bil na motorju. Avtomobili, ki so namenjeni vsakodnevni uporabi so sicer izjemno prijetni, napredek je izjemen, to je treba priznati, postali so udobni in varni, preprosti in prijetni za vožnjo, a zdi se, da izgubljamo, saj je pomembna tudi strast. To pa se ne dogaja le med avtomobili, ampak tudi v filmu, v glasbi, v vseh stvareh. Zdi se mi, da izgubljamo ostrino, pogovarjamo se zgolj o formi, ne pa tudi o vsebini. Krivično se mi zdi, da če želiš v avtomobilizmu doživeti neko strast, so cene takšne, da so rezervirani le za multimilijonarje. Poleg tega ne vem, koliko je resnice v trditvi, da električni avtomobili onesnažujejo manj, glede na to, da se baterije ne razgradijo. Nisem poznavalec, a sem skeptičen.

Jaz rad vozim in vsa ta pomagala, ki te rešujejo, mi ne ležijo. Avtomobili so vse težji in močnejši, zaradi česar potrebujejo čedalje več elektronskih pomagal, da ostanejo na cesti, a zdi se mi, da mora biti avtomobil za športno vožnjo lahek. Ne razumem velikih limuzin in križancev s 600 'konji'. Ne vidim smisla. Če dirkaš z velikim avtomobilom, si 'kmetavzar', nato pa bo prišel Mini Cooper z 200 'konji' in te 'scat peljal' na ovinkih.

Bencin ali elektrika?

Do tega imam nek romantičen odnos. Zagotovo bencin.

Pripravil Jure Šujica, Avto magazin

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o tem, zakaj mu je ušel Guinnessov rekord