15. 11. 2012, 14:30 | Vir: Playboy

Spimpajte si Porscha

promocijske fotografije

V Porschejevem glavnem štabu so nam rekli, da vam nalepke z napisom Ferrari Killer ne bodo nalepili na pragove niti za milijon evrov in več, a z manj politično spornimi temami nimajo težav. Če je vaša denarnica resnično tako globoka, kot se hvalite, da je.

Kupujete novega porscheja, si pa želite sveže scopranega porscha, ki naj ne bo podoben vsem serijskim na slovenskih cestah? Torej ne sme biti srebrn in z oker obarvano usnjeno notranjostjo. To res ne pride v poštev.

Poleg tega svoje čisto nove legendarne carrere 911, ki bo naslednje leto praznovala že pol stoletja obstoja in katere obliko so vrhunski oblikovalci spreminjali dobesedno tako, da so ji dodajali in odvzemali milimetre na bokih, strehi in zadnjici, ne želite prepustiti kakšni lokalni pimp-my-ride skupini.

Brez panike, Porschejevim mojstrom v posebnem oddelku Porsche Exclusive lahko rečete: »Tega mojega neunelferja, mojo drago carrerico, malce potolcite in povijačite po straneh, notranjost naj bo kričeče zelena, čez havbo pa špricnite zlato barvo in napišite gor Werner.«

Toda vi si gotovo ne bi zaželeli pre­obilja visokotoncev v notranjosti, kupa elektronskega okrasja in napihnjenih odbijačev, saj navsezadnje še vedno želite voziti porscheja, ne pa kičaste novoletne jelke.

Porsche je bil sploh prvi izdelovalec avtomobilov, ki je kar znotraj svojih manufakturnih obratov ustanovil poseben oddelek za pimpanje, Porsche Exclusive, kamor napotijo najzahtevnejše kupce. In ker je zamisel obrodila bogate sadove, so po Porscheju tak­šna oddelka denimo ustanovili tudi pri Lamborghiniju in Ferrariju. Kajti ljudje z veliko denarja si pač želijo izstopati na­vzven tudi z avtomobilom, ki ni srebrne barve in nima bež usnjenih sedežev.

Tak­šnega porscheja ima v Stuttgartu vsak peti. In kdo pri zdravi pameti zapravi za porscheja skoraj še enkrat več, kot je že plačal za serijski model? Za rumeno 911 ali kakšen drug model z zelenimi usnjenimi sedeži? Veliko je arabskih šejkov in ruskih tajkunov, iz dežel torej, kjer se cedita med in nafta. Pa tudi s stare celine in iz novega sveta ter seveda iz nove velesile Kitajske se jih najde. Za Slovenijo ne vemo.

Pri Porscheju ste obsojeni na obstoječo šasijo in motor, ki tiči pod pokrovom (motorja iz GT-ja vam pod nobenim pogojem ne bodo šli tlačit v boxterja, pa če se vam to zdi še tako zanimiva kombinacija in ste jo pripravljeni podkrepiti s šopom zelencev), a glede vsega drugega so pri Porsche Exclusivu precej odprti. Želite notranjost v barvi torbice pravkar polno­letne ljubice? Ni problema. Hočete imeti zračnike oblečene v usnje? Dobite. Pa logo svojega podjetja, odtisnjen v sedeže? Čez celoten naslonjač, če želite.

Celo barvo sukna, s katerim napravijo tiste natančne šive, lahko izbirate, s čimer postane vsak avtomobil unikat, eden in edini, takšnega nima nihče drug. Pravzaprav ni barve, ki vam je ne bi zmešali skupaj. Skratka, v zameno za protiplačilo so se pripravljeni ukvarjati z vašo sleherno željo.

A vedite, da so svetovalci tam tudi zato, da vas odvrnejo od tega, da bi s svojim slabim okusom škodovali ugledu podjetja. Toda dokler je legalno in ne ogroža vaše varnosti, je lahko vaš porsche kričeč kot naslovnica kakšnega rumenega časopisa. Ste pač takšni.

Vaše končne želje bo v Stuttgartu udejanjilo okoli sto delavcev, katerih edina naloga je, da vam sestavijo do zadnjega vijaka tak­šnega porscheja, kot ste ga naročili. Med gledanjem mojstrov pri delu smo se na last­ne oči prepričali, da ni dovoljenih nobenih odstopanj.

Kose notranjosti, ki ne ustrezajo najvišjim kriterijem kakovosti, preprosto zavržejo, ne glede na to, ali je za usnjeno prevleko osrednje konzole moralo sleči kožo najfinejše govedo tega planeta.

Porsche Exclusive stoji za mnogimi posebnimi izdajami porschejev v preteklih dveh desetletjih in pol. Se spomnete vrancev iz samo na 365 kosov omejene serije 911 speedster izpred dveh let in 911 sport classic iz leta 2009, ki jih je se v garažah zbirateljev parkiranih samo 250?

Cena jim iz leta v leto narašča, prevoženi kilometri pa praviloma ne, saj imajo personalizirani porscheji v povprečju po tistem, ko se jih lastniki po nekaj letih naveličajo oziroma po tem, ko zapravijo 250 tisočakov za novega porscheja in jim zmanjka prostora v garaži, prevoženih le okoli pet tisoč kilometrov.

Le enkrat se živi, kajne? Skočite do prvega uradnega Porschejevega dilerja, izrazite želje in začnite oblikovati svojega porscheja, kot ga ne bo imel nihče drug. In na daleč se bo videlo tudi, da ste ga pripeljali iz delavnic v Stuttgartu, ne pa iz Novih Jarš.

Tekst: Tomaž Kotnik

Novo na Metroplay: Matej Zemljič o zakulisju snemanja, dojemanju igralstva in stvareh, ki mu pomenijo največ