Teden dni bo prevoznik Nomago testiral nov električni avtobus eCitaro

Med Novo Gorico in Šempetrom pri Gorici

6. 7. 2020, 19:11 | Mobilno | Vir: STA
Teden dni bo prevoznik Nomago testiral nov električni avtobus eCitaro (foto: Rosana Rijavec/STA) Rosana Rijavec/STA

Teden dni bo med Novo Gorico in Šempetrom pri Gorici poizkusno vozil nov električni avtobus eCitaro. Avtobus proizvajalca Mercedes Benz, ki ga bo testiral prevoznik Nomago, predstavlja novost v rednem potniškem prometu, tokratna testna uporaba pa je del Nomagovih načrtov za vpeljavo alternativnih tehnologij v svojo dejavnost.

V Sloveniji takšnega avtobusa v rednem prometu še ne uporabljajo. Če bi se zanj odločili v kakšnem izmed podjetij, ki opravljajo javni mestni promet, bi morali nanj čakati kar šest do devet mesecev, je na današnji predstavitvi v Novi Gorici, ki je bila namenjena vodstvom primorskih občin, povedal glavni izvršni direktor Nomaga Sandi Brataševec.

Vozilo poganjajo baterije prve generacije s skupno kapaciteto 243 kilovatnih ur, s katerimi ima 14 ton težko vozilo 150 kilometrov dosega. Skupno je na njem potnikom na voljo 44 stojišč in 32 sedišč.

Električni avtobus bo na izbranih linijah mestnega potniškega prometa potnike prevažal do konca tedna, v tem času pa bodo po napovedih potekala intenzivna testiranja, katerih izsledke bo lahko Nomago prilagodil ostalim mestom, kjer izvaja mestni potniški promet. "Verjetno ni več daleč dan, ko bomo vozila na fosilna goriva začeli v večji meri zamenjevati z vozili na alternativne vire energije," je dejal Brataševec.

Zelena mobilnost

Nomago želi namreč postati vodilni na področju zelene mobilnosti. "Že pred letom dni smo med Novo Gorico in Gorico testirali električni minibus, lani smo v Ljubečni pri Celju testirali kompozitni modularni električni avtobus, prejšnji teden pa smo podpisali pogodbo za projekt GO-kolo oz Nomago bikes," je spomnil in dodal, da imajo mesta različne rešitve, ko gre za alternativne vire energije.

Vozila na alternativni pogon so sicer kljub serijski proizvodnji še vedno draga. Brataševec zato rešitev vidi v sodelovanju občin z razvojnimi agencijami pri pridobivanju evropskih sredstev. Cena električnega avtobusa se namreč giblje od 400.000 evrov dalje, pri čemer so stroški vzdrževanja nižji. Cena primerljivega avtobusa na fosilna goriva pa je nižja za 100.000 evrov.

"Prehod se zagotovo ne bo zgodil čez noč, saj so potrebna še številna testiranja, potrebe med različnimi mesti in celo med posameznimi linijami znotraj mesta pa se lahko zelo razlikujejo. Zato naša zelena mobilnost v prihodnosti ne bo temeljila le na enem, temveč več različnih energetskih virih, kot so elektrika, zemeljski plin ali vodik," je napovedal Brataševec.

Izjava župana

Novogoriški župan Klemen Miklavič je povedal, da so usmeritve Mestne občine Nova Gorica na področju javnega potniškega prometa zelene, občina je naklonjena prevozu z manj izpusti in zvočnimi obremenitvami urbanega okolja.

"Na dolgi rok bomo iskali takšne rešitve, ki bodo tehnološko napredne in ki bodo okolju prijazne," je povedal Miklavič in dodal, da bodo razmišljali tudi o rešitvah, ki bodo povezovale somestje - Novo Gorico, Gorico in Šempeter.

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri