Kultni japonski kupe se je po 20 letih odsotnosti vrnil na avtomobilski trg

Toyota GR supra

2. 1. 2020, 12:00 | Mobilno | Vir: Playboy

                            Kultni japonski kupe se je po 20 letih odsotnosti vrnil na avtomobilski trg (foto: Toyota) Toyota

Osemdeseta in devetdeseta leta prejšnjega stoletja so pripadala (tudi) japonskim športnim avtomobilom.

Ti so bili v ZDA tekmeci klasičnih ameriških mišičnjakov, njihovo število ni bilo zanemarljivo niti v Evropi. Po letu 2000 pa so športni japonci začeli izginjati s cest in na prste ene roke bi lahko pre­šteli tiste (ali njihove naslednike), ki so na trgu ostali tudi po letu 2005. A zadnja leta ceste po vsem svetu znova osvajajo tovrstni avtomobili z Daljnega vzhoda, tudi Toyotini. Toyota je bila pred desetletji ena najpomembnejših s celico, MR-2 in supro – in letos so številni avtomobilski navdušenci končno dočakali vrnitev slednje.

Nova GR SUPRA je nastala v sodelovanju z BMW- jem na osnovi Z4. Toda ali je dovolj samosvoja? Oblikovno zagotovo, saj so imeli Toyotini oblikovalci pri tem popolnoma proste roke. Bočna linija nakazuje sorodstvo z legendarno toyoto 2000GT, prednje luči so podobne tistim pri predhodnici. V notranjosti pa je viden vpliv Bavarcev. Sedi se dobro, nizko, skoraj na zadnjih kolesih, pogled na cesto se razteza prek dolgega pokrova motorja. Pred voznikom so digitalni merilniki, zabavno-informa­cijske vsebine pa so skrite v desetpalčni zaslon, v katerega so nameščeni po Toyotino malce pre­delani izbirniki BMW-jevega sistema iDrive.

»Če kaj sovražim, je to podkrmarjenje,« nam je za­upal vodja Toyotine testne ekipe Herwig Daenens. In res, kot smo imeli možnost preizkusiti na stezi Jarama v okolici Madrida, je nova supra odlično uravnovešena, ko pa si voznik zaželi, da ga zadek prehiti, mu avto jasno nakaže, kdaj bo to storil. Drsenje skozi ovinke je tako lahko popolnoma nadzorovano. Tritisočkubični vrstni bi-turbobencin­ski vrstni šestvaljnik ima 250 kW ali 340 'konj' in s pomočjo odličnega osemstopenjskega samo­dejnega menjalnika športnika požene od 0 do 100 km/h v 4,3 sekunde, največja hitrost pa je omejena na 250 km/h.

Cenejša super naj bi pri nas stala 72 tisoč evrov, za posebno, na 80 kosov omejeno first edition, pa se je (bilo?) treba zagrebsti in zanjo odšteti osem tisočakov več.

Kakšen entuziast supri morda lahko zameri majhno izgubo identitete, a mi pravim, da je odlična. Je hit­ra, odzivna in zabavna ter poleg tega presenetljivo uporabna tudi kot vsakdanji avtomobil.

Tekst Saša Kapetanovič In Jure Šujica
Foto Toyota