V hrvaški Istri odprli 12 kilometrov nove avtoceste na odcepu Rogovići-Cerovlje

5. 11. 2020, 18:01 | Mobilno | Vir: STA

                            V hrvaški Istri odprli 12 kilometrov nove avtoceste na odcepu Rogovići-Cerovlje (foto: Shutterstock) Shutterstock

Gre za prve kilometre nove avtoceste, ki bo nadomestila obstoječo hitro cesto med Pazinom in predorom Učka. Preostalih 16 kilometrov avtoceste med Cerovljem in predorom Učka bodo odprli sredi prihodnjega leta.

Odcep med Rogovići pri Pazinu in Cerovljem v smeri predora Učka bodo predali prometu danes zvečer, na svojih spletnih straneh poroča puljski časnik Glas Istre. Izgradnja dodatnih dveh pasov avtoceste bo občutno okrepila prometno varnost, je povedal direktor koncesionarja Bina-Istra Dario Silić. Vrednost odcepa je 70 milijonov evrov.

Zamenjava preostalih 16 kilometrov obstoječe hitre ceste med Cerovljem in predorom Učka je predvidena do začetka prihodnje turistične sezone, je izpostavil hrvaški minister za morje, promet in infrastrukturo Oleg Butković. Napovedal je, da bodo v mesecu dni začeli tudi z gradnjo druge cevi predora Učka.

Drugi del projekta novega dela istrske avtoceste predvideva poleg druge cevi predora Učka tudi avtocesto do Matuljev pri Opatiji. Po zaključku del, ki je predviden do sredine leta 2024, bosta tako tudi Reka in Pulj povezana z avtocesto. Vrednost celotnega projekta po modelu javno-zasebnega partnerstva je ocenjena na nekaj več kot 1,2 milijarde kun (162 milijonov evrov). Poleg predora bodo morali zgraditi tudi 11 viaduktov, 14 podvozov in tri nadvoze.

Evropska komisija je v začetku letošnjega avgusta Hrvaški prižgala zeleno luč za podaljšanje koncesijske pogodbe z Bina-Istro do leta 2039, kar je bil tudi predpogoj za odločitev o nadaljevanju izgradnje avtoceste na celotnem istrskem ipsilonu in izgradnjo druge cevi predora Učka. Leta 1995 so s hrvaško vlado podpisali prvo koncesijsko pogodbo o javno-zasebnem partnerstvu.

Bina-Istra, katere večinska lastnica je francoska družba Bouygues, skrbi za 141 kilometrov avtocest in hitrih cest v hrvaški Istri. Po istrskih avtocestah, ki predstavljajo glavno prometno infrastrukturo na polotoku, je lani peljalo nekaj več kot 10,6 milijona vozil.