V Ljubljani in Mariboru za upokojence brezplačni prevozi z mestnimi avtobusi

S 1. oktobrom

31. 8. 2021, 13:51 | Mobilno | Vir: STA

                            V Ljubljani in Mariboru za upokojence brezplačni prevozi z mestnimi avtobusi (foto: Tamino Petelinšek/STA) Tamino Petelinšek/STA

Ministrstvo za infrastrukturo se je z mestnima občinama Ljubljana in Maribor dogovorilo o brezplačnem prevozu z mestnimi avtobusi za upokojenke in upokojence, starejše od 65 let. Po besedah ministra Jerneja Vrtovca s tem zasledujejo dva vidika: socialnega in okoljskega. "Javni potniški promet mora postati hrbtenica prevozov v Sloveniji," je dejal.

Vrtovec je danes v Ljubljani pogodbo o poravnavi subvencije za izvajanje mestnega prevoza potnikov, upravičencev do subvencioniranega prevoza, s katero se upokojencem omogoča brezplačen prevoz z mestnimi avtobusi LPP, ob prisotnosti ljubljanskega župana Zorana Jankovića podpisal z direktorjem javnega podjetja LPP Petrom Horvatom.

Kot je poudaril minister, mora javni potniški promet postati hrbtenica prevozov v Sloveniji, tega se na ministrstvu zelo zavedajo, zato sprejemajo različne ukrepe. Potem ko so omogočili bolj subvencioniran prevoz dijakov in študentov ter brezplačen prevoz upokojencev, starejših od 65 let, invalidov in vojnih veteranov v linijskem in medkrajevnem prometu, so zdaj naredili še korak naprej. Za slednje bo zdaj v Ljubljani in Mariboru omogočen brezplačen promet z mestnimi avtobusi.

"Tukaj zasledujemo predvsem dva vidika. Prvi je socialni vidik, želimo omogočiti trajno mobilnost, želimo omogočiti prevoz potnikov z avtobusom čim širši populaciji. Zakaj? Zaradi okoljskega vidika. In to je drugi vidik. Zeleni dogovor ni le okolje, ampak so tudi ljudje. Če bomo spoštovali zeleni dogovor, potem bomo dosegli vse zastavljene okoljske in podnebne cilje, t.i. razogljičenje," je pojasnil.

Minister si želi, da je Slovenija tukaj napredna, da je učinkovita, da je prvak v Evropi v uporabi javnega prometa. Na ministrstvu vodijo vse potrebne aktivnosti, da pridejo do zastavljenih ciljev. "Tukaj tudi z ostalimi mestnimi občinami vršimo lep dialog, učinkovit dialog, kar kaže tudi današnji podpis omenjene pogodbe," je dejal.

Popoldne je takšno pogodbo podpisal še v Mariboru, in sicer ob prisotnosti župana Saše Arsenoviča z direktorjem javnega podjetja Marprom Bernardom Majheničem. Kot je povedal, si s tem ukrepom obeta pomemben prispevek k temu, da se bodo starejši lažje odločali za prevoz z avtobusom namesto z osebnim avtomobilom.

Po Ljubljani in Mariboru bo zdaj naslednji korak, da se o tem pogovarjajo tudi z ostalimi mestnimi občinami, npr. Novo Gorico in Velenjem, ki že imata urejen prevoz potnikov znotraj mesta.

Dijaki in študenti

Prav tako po besedah ministra razmišljajo, da se podobno uredi za dijake in študente, razmišljajo tudi o ukrepih za zaposlene, s čimer bi spodbudili uporabo javnega potniškega prometa. "In tako res naredimo nekaj dobrega za okolje, za dosego ciljev. In te bomo dosegli le, če bo javni potniški promet postal hrbtenica prevozov v Sloveniji," je dodal.

Upokojenke in upokojenci na območju Mestne občine Ljubljana bodo LPP brezplačno lahko koristili s 1. oktobrom, potrebna bo le validacija vozovnice. Enako velja za upravičence do te ugodnosti na območju Mestne občine Maribor.

Vrtovec se je Jankoviću zahvalil za učinkovit dialog, pogajanja pa je označil kot trda. Da pogajanja niso bila enostavna, je povedal tudi Janković, ki je ministru v imenu vseh upokojencev v Ljubljani in Mariboru čestital za pogum, saj da ta naloga ni bila enostavna, tudi finančno ni majhna.

Po ministrovih pojasnilih so izbrali določen količnik, po treh mesecih pa bodo videli, na kakšen način se bo ta lahko spreminjal. Ocenjeni stroški so trenutno med petimi in sedmimi milijoni evri na letni ravni.

"Ko gre za skupni interes za dobro meščank in meščanov, državljank in državljanov, se tudi najde skupni jezik, čeprav bi lahko bili politično različni," je dejal ljubljanski župan.

Janković je ob tem pojasnil, da ima Ljubljana skoraj 100 avtobusov, ki jih poganja plin, nadaljujejo z nakupi avtobusov, prešli bodo tudi na električne avtobuse. Župan verjame, da bodo tudi s posodobitvijo železnice prišli do tega, da bo javni program v prevozih LPP, drugih avtobusnih prevoznikov in železnic omogočil, da se uporabijo trajnostni vidiki prevozov in da v Ljubljani ne bo vsak dan 120.000 avtomobilov.

Odločitev za brezplačne prevoze z mestnimi avtobusi za upokojence in druge vključene skupine je pozdravil tudi mariborski župan Arsenovič. Pojasnil je, da tudi občina intenzivno dela na spreminjanju potovalnih navad ljudi, med drugim z urejanjem kolesarskih stez, uvajanjem sistema brezplačne uporabe koles in nakupom električnih avtobusov. "Prvi v Sloveniji smo podpisali pogodbo za dva električna avtobusa v vrednosti milijon evrov, od tega bomo sofinancirani iz Eko sklada v višini približno 600.000 evrov. Na poti je tudi za to potrebna polnilnica," je povedal.